نگرانی تل‌آویو نسبت به گسترش توان موشکی مقاومت در کرانه باختری و هماهنگی میان حملات تروریست‌ها در سوریه و تقویت پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در این کشور محور روزنامه‌های عربی بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسئولان و عناصر سرویس‌های جاسوسی و نظامی رژیم صهیونیستی در یک نشست فوری و اضطراری سناریوهای مربوط به احتمال فروپاشی این رژیم را در پی تشدید بحران سیاسی در اراضی اشغالی بررسی کردند.
گروه مقاومتی «عرین الاسود» دشمن صهیونیستی را به حملات گسترده‌تر و غافلگیرانه‌تر تهدید کرد.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، دلیل به تعویق افتادن نشست وزرای خارجه برخی کشورهای عربی و تل آویو در مراکش را گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری عنوان کرد.
وزیر خارجه مراکش به مسأله به تعویق افتادن مجدد نشست میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در این کشور واکنش نشان داد.
وزارت خارجه سوریه با حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، جنایات روزافزون این رژیم به ویژه حمله به اردوگاه جنین را محکوم کرد.
بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید از تجهیزات جنگی صنایع نظامی این رژیم با تکرار ادعای بی‌اساس خود ضد تهران به سیاست واشنگتن در توافق احتمالی با تهران تاخت.
در پی سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران، رسانه‌های عبری‌زبان، همگرایی میان ایران و عربستان سعودی را مانعی بر سر راه عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو توصیف کردند.
یک سایت صهیونیستی با انتشار گزارشی به وجود شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی، خشم این رژیم از روابط میان ایران و عربستان و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه اشاره کرد.
یک روزنامه عبری زبان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فردی ترسو و ضعیف توصیف کرد که سخنانش حتی در منزلش خریداری ندارد.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین این کشورها به نفع امنیت ملی کشورش است.
اندکی پس از توافق ایران و عربستان، آرام آرام بحث عادی سازی روابط میان تهران و قاهره مطرح شده است؛ موضوعی که تحقق آن نیازمند عوامل و مولفه‌های متعددی است.
پایگاه خبری آکسیوس آمریکا اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی هفته آینده برای بررسی عادی سازی روابط با عربستان و پرونده هسته‌ای ایران به واشنگتن سفر خواهند کرد.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن مشارکت رئیس جمهور سوریه در نشست جده و توافق اخیر ایران و عربستان را به مثابه اعلام رسمی شکست ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند موشکی که جنوب تل‌آویو را هدف قرار داده مجهز به فناوری دقیق بوده و از تمام سامانه‌های پدافندی این رژیم عبور کرده است.
به وجود آمدن یک بحران واقعی در روابط میان اسرائیل و آمریکا در کنار اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۲ سال از موضوعاتی است که روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
اقدامات افراط‌گرایانه کابینه اسرائیل نقش قابل‌توجهی در ناکامی توافق ابراهیم دارد و تاثیرگذار است چراکه عملا جامعه جهانی و مشخصا کشور‌های عربی را به واکنش وادار کرده و نشان می‌دهد رژیمی که در داخل اراضی اشغالی به این شکل با فلسطینی‌ها برخورد می‌کند دیگر دلیلی برای عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی باقی نمی‌گذارد. در سوی دیگر نیز بهبود روابط ایران با کشور‌های عربی و تحولات منطقه خاورمیانه بهانه را از دست این کشور‌ها برای نزدیکی به اسرائیل گرفته است.
جنبش حماس خواهان اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم‌صهیونیستی در منطقه شد.
جمهوری اسلامی در مناقشۀ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقۀ قره‌باغ، به‌طور رسمی طرف باکو را گرفته، با این حال، دولت الهام علی‌اف مدعی است که تهران به دلیل روابط گرم و صمیمانه اش با ارمنستان عملاً در کنار ایروان قرار گرفته است.
الهامی الملیجی کارشناس مصری تاکید کرد: پشت پرده نشست آب و هوایی شرم الشیخ مصر (COP27) موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به صورت چراغ خاموش دنبال می شد که این مساله قطعا باید محکوم شود.
شرکت البیت سیستمز رژیم صهیونیستی (Elbit Systems) قراردادی ۷۰ میلیون دلاری با نیروهای مسلح مغرب در زمینه جنگ الکترونیک و اطلاعاتی به امضا رساند.
لاپید در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با متهم کردن ایران به ارسال پهپاد برای روسیه در جنگ اوکراین گفته تل‌آویو برای بازبینی مواضعش در خصوص جنگ اوکراین، ارزیابی‌های روزانه انجام می‌دهد.
پس از اینکه رژیم صهیونیستی حملات هوایی اخیر روسیه علیه اوکراین را محکوم کرد، تنش‌ها میان تل آویو و مسکو افزایش یافت.
روزنامه یسرائیل هایوم نوشت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیمی برای دیدار با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ندارد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلفنی در ارتباط با توافق هسته ای با ایران، رایزنی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ