تربت حیدریه ـ رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی با بیان اینکه قضاوت از شئون انبیا و اوصیای الهی است، گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضا همیشه باید متذکر و متوجه به جایگاه خود باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این بازداشت در مسیر مبارزه قاطعانه دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی، با صدور دستور قضایی و با اقدام غافلگیرانه ماموران به اتهام ارتشا و اختلاس انجام شده است.
در آستانه هفتم تیر ماه سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدش و روز قوه قضاییه، رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضا با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
معاون اول قوه قضائیه، به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه در پیامی از تلاش و مجاهدت شبانه روزی قضات و کارکنان اداری دستگاه قضا تجلیل کرد و گفت: عدلیه امروز مامن مظلومان و ستمدیدگان است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۳۴ استعلام تنها در این سامانه توسط قضات صورت گرفته است.
اراک- رئیس قوه قضائیه گفت: قضات و تمامی کارکنان نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران از تجمل‌گرایی و تشریفات در سفرهای استانی پرهیز کنند.
دستگاه قضا صرفا زمانی خواهد توانست که ادعاهای مطروحه علیه کارکنان خود را به‌نحو مطلوب ارزیابی و صحت‌سنجی کند که در هر شعبه قضایی یک ید نظارتی قوی مانند دوربین‌های مداربسته داشته باشد.
دستگاه قضا صرفا زمانی خواهد توانست که ادعاهای مطروحه علیه کارکنان خود را به‌نحو مطلوب ارزیابی و صحت‌سنجی کند که در هر شعبه قضایی یک ید نظارتی قوی مانند دوربین‌های مداربسته داشته باشد.
نمایندگان مجلس در نشست علنی روز یکم اسفند خود، ضمن به سرانجام رسیدن طرح شفافیت قوای سه گانه، تکلیف نحوه استخدام کارکنان دولت را مشخص کردند. نمایندگان در جریان رسیدگی به  طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی را انجام دادند، اما در مورد موادی از این طرح بر نظر قبلی خود اصرار ورزیدند.
نمایندگان مجلس در نشست علنی روز یکم اسفند خود ضمن به سرانجام رسیدن طرح‌ شفافیت قوای سه گانه، تکلیف نحوه استخدام کارکنان دولت را مشخص کردند.نمایندگان در جریان رسیدگی به  طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی را انجام دادند اما در مورد موادی از این طرح بر نظر قبلی خود اصرار ورزیدند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: برای حل معضلات دستگاه قضائی حتما از تجربه قضات و مدیران شاغل در صف قوه قضائیه، یعنی دادسراها و محاکم استفاده می کنیم.
رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان و مراجع ذیربط قضایی با توجه به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) تمهیدات لازم را برای آزادی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی در قبال آن دسته از زندانیان واجد شرایط فراهم آورند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان و مراجع ذیربط قضایی با توجه به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) تمهیدات لازم را برای آزادی و بهره‌مندی از ارافاقات قانونی در قبال آن دسته از زندانیان واجد شرایط فراهم آورند.
سامانه جامع عملکرد قضات، طبق تاکید سند تحول قضائی در چند قدمی طراحی و بهره‌برداری قرار دارد.
رئیس قوه قضاییه گفت:قضات و مسئولان قضایی باید بر اساس عدل، انصاف و قانون‌مداری ، امور را به پیش ببرند؛ محور ما قانون است؛ اگر به سلیقه عمل کنیم ممکن است حجت نداشته باشیم حتی اگر سلیقه ما درست و صواب باشد.
شما قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری می‌توانید در حوزه اصلاح قانون ناظر بر ضرورت اخذ نظر از معاونت‌های حقوقی هر دستگاه، هنگام صدور مصوبه از ناحیه آن دستگاه، از آن جهت که این مصوبه با قانون مغایرت نداشته باشد، منشاء اثر باشید و بر این موضوع و گزاره تاکید کنید که معاون حقوقی هر دستگاه در زمره افراد توانا از حیث اشراف و تسلط به قوانین باشد.
ضرورت تدوین لایحه برای تکریم شأن و جایگاه قضات
دادستان سابق انتظامی قضات گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ کارنامه قضایی برای قضات صادر شده است.
رئیس دادگاه عالی و دادستان انتظامی قضات با حکم رییس قوه قضاییه منصوب شدند.
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: قضات خوش‌ذوق و خلاق دادگستری استان در ۷ماه ابتدایی امسال با صدور ۲۶رأی جایگزین حبس در جهت تجهیز کتابخانه‌های استان با ارزش یک‌میلیارد ریال اقدام شایسته‌ای انجام داده‌اند. این قضات فرهیخته به‌جای صدور آرای مجازات حبس که دارای آثار بسیار مخربی هستند، رأی به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های استان دادند.
اداره کل حقوقی قوه قضاییه با صدور نظریه مشورتی، امکان حذف هویت قضات در آرای صادره را بررسی کرد.
اخیرا قضات در استعلامی سوالاتی پیرامون معافیت شرکت های دولتی از جمله شرکت پست از هزینه دادرسی مطرح کردند که معاونت حقوقی قوه قضاییه با صدور نظریه مشورتی به آن پاسخ داده است.
نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان با پیشنهادی مبنی بر مستثنی شدن حقوق قضات و اعضای هیئت علمی از سقف مقرر قید شده در لایحه موافقت کردند.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: لازم است در جذب قاضی، آموزش و نگهداشت آن تحولی اساسی صورت پذیرد.
«علاوه بر علم، برخورداری از حلم و صبوری نیز از ضروریات است»؛ این توصیه مهمی بود که رئیس عدلیه خطاب به قضات و کارکنان دادسرای فرهنگ رسانه مطرح کرد و بهره‌مندی از علم در کنار حلم را برای همه قضات به ویژه قضات دادسرای کارکنان ضروری دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ