آنان ظاهرا به خوبی مهندسی شده بودند تا در جمع آوری مواد غذایی کارآمد باشند و این کاری است که گردن شان به آن موجودات اجازه می‌داد تا انجام دهند این که از پوشش گیاهی اطراف خود بخورند و سپس صرفا در صورت لزوم حرکت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نویسندگان مطالعه با گزارش کشف خود در مقاله‌ای در سال ۲۰۲۱ توضیح می‌دهند که نمونه آن‌ها - با نام مستعار Baby Yingliang - در حالی پیدا شد که سرش «به سمت بدن، با پا‌ها در دو طرف، و پشت خمیده در امتداد قطب صاف تخم‌مرغ قرار داشت.
پژوهشگران، استخوان‌های فسیل‌شده فوق‌العاده‌ای از این گونه جدید را در این مکان کشف کردند. پیش از این یافته، اکثر فسیل‌های دایناسور‌های کشف‌شده در تایلند، استخوان‌های جدا شده مانند استخوان‌های اندام و مهره‌ها بودند.
این فسیل، اولین فسیل یافت شده‌ای است که صحنه نبرد یک پستاندار و یک دایناسور را نشان می‌دهد.
لک‌لک نیل یا نوک‌کفشی یک نوع پرنده لک‌لک‌مانند است که در شرق استوایی آفریقا از سودان تا زامبیا سکونت دارند. اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت تخمین می‌زند که تنها بین ۳۳۰۰ تا ۵۳۰۰ لک لک نیل بزرگسال در جهان باقی مانده است و جمعیت آن‌ها در حال کاهش است.
به گفته ناوا، که مسئول اکثر کشفیات در موزه دیرینه‌شناسی در ماریلیا است، تخم‌های دایناسورها حدود ۱۲ تا ۱۳ سانتی‌متر طول و ۵ تا ۷ سانتی‌متر عرض دارند، در حالی که تخم‌های تمساح‌های باستانی معمولا بیش از ۷ تا ۸ سانتی‌متر نیستند.
حدود 90 میلیون سال پیش یک دایناسور گردن دراز عظیم الجثه به طول نزدیک به 30 متر در منطقه پاتاگونیا یا آرژانتین کنونی حضور داشت.
دیرینه شناسان آرژانتینی یک دایناسور بزرگ گردن دراز را که در حدود ۹۰ میلیون سال پیش می‌زیسته و حدود ۹۰ متر طول داشته است را کشف کرده‌اند.
در آمریکا، روال حقوقی روشنی وجود دارد مبنی بر اینکه فسیل‌های کشف‌شده در زمین‌های خصوصی به مالک زمین تعلق دارند و می‌توانند به صورت قانونی تجارت شوند.
نهنگ‌های آبی معمولاً دور از سواحل یافت می‌شوند و به صورت فصلی به مکان‌های تکثیر و تغذیه خود مهاجرت می‌کنند. با این حال، آن‌ها بیشتر در خلیج کالیفرنیا در مکزیک، در امتداد سواحل کالیفرنیا، در خلیج سنت لارنس در کانادا و سواحل سریلانکا دیده می‌شوند.
خرابه‌های یک صومعه‌ی ۶۰۰ ساله در اسپانیا راز‌های قدیمی‌تری را در خودش پنهان کرده است، ازجمله ردپای یک دایناسور سه‌انگشتی.
این اسکلت یکی از کاملترین انواع فسیل‌های دایناسوری در جهان است. حدود ۹۵ درصد از این اسکلت در ۱۵۵ میلیون سال بعد از زندگی دایناسورها به خوبی باقی مانده است.
فسیل نسبتاً کاملِ Balaenognathus maeuseri بخشی از خانواده‌ی پتروسور به صورت تصادفی در یک معدن سنگ باواریایی در آلمان کشف شد در حالی که دانشمندان در حال حفاری بلوک بزرگی از سنگ‌آهکِ حاوی استخوان‌های کروکودیل بودند.
دقیقاً مشخص نیست که آخرین پاتاگوتیتان (Patagotitan)، بزرگترین دایناسوری که تاکنون شناخته شده، در نهایت چه زمانی و چگونه مرد.
محققان می‌گویند ناتووناتور ممکن است اولین دایناسور غیر پرنده شناخته شده باشد که دارای بدنی ساده و قابل مقایسه با پرندگان مدرن است. آن‌ها می‌گویند این موجود و سایر دایناسور‌های نزدیک به هم ممکن است شکارچیان شناگر بوده باشند و این تصور رایج که همه دایناسور‌ها در خشکی می‌زیستند را به چالش می‌کشد.
عکسی از دو خانم معترض در کنار استخوان‌های دایناسور منتشر شد که بنری را به اهتزاز درآورده بودند که روی آن نوشته شده بود «چه اتفاقی می‌افتد اگر دولت آن (وضعیت آب و هوایی) را تحت کنترل نداشته باشد؟»
دیرینه شناسان اخیراً دایناسور غول پیکر شترمرغ مانندی را پیدا کردند که ۸۵ میلیون سال پیش در منطقه می‌سی سی پی در قاره آمریکا زندگی می‌کرده است.
فسیل یک دایناسور ایگوانودون که در سال ۲۰۱۹ در کلرادوی آمریکا کشف شده قرار است، در ۲۰ اکتبر در پاریس به حراج گذاشته شود. ارزش این فسیل ۴۰۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود.
دایناسور قدرتمند «تیرانوسوروس رکس» یا «تی‌رکس» زمانی در غرب آمریکای شمالی زندگی می‌کرد و حالا فسیل این دایناسور برای نخستین‌بار در حراجی واقع در آسیا به مزایده گذاشته خواهد شد.
دیرینه شناسان در آلبرتای کانادا بخش‌هایی از فسیل یک دایناسور را کشف کردند که به نظر می‌رسد مربوط به گونه‌ای نادر از هادروسور باشد.
تعیین قیمت پایه پایین‌تر برای این فسیل که قدمت آن به دوره ژوراسیک باز می‌گردد موجب خواهد شد تا بر تعداد مشتریان بالقوه افزوده شود.
دیرینه شناسان در پرتغال فسیل یک دایناسور غول پیکر را کشف کردند که می‌تواند بزرگترین دایناسور کشف شده در اروپا باشد.
جف دیویس از مقام‌های «پارک ایالتی دره دایناسورها» تگزاس گفت: ردپا‌ها در مسیری حدودا ۳۵ متری روی زمین نقش بسته است. تخمین زده می‌شود که در حدود ۱۴۰ رد پا از این یک دایناسور به جا مانده باشد که حالا حدود ۶۰ تای آن‌ها اکنون پیداست.
دیرینه شناسان در آمریکای جنوبی فسیل دایناسور گیاه خوار و زره پوشی را کشف کردند که تقریباً به اندازه یک گربه خانگی است.
بقایای یک دایناسور زره پوش و دوپا که حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش در پاتاگونیای آرژانتین زندگی می‌کرده پیدا شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ