قیمت دام زنده با توجه به شرایط دام مثل نژاد، کیفیت تغذیه و… متغیر است. در حال حاضر با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر خم قیمت دام زنده سبک ۱۴۵ تا ۱۷۰ و دام سنگین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ از گران بودن قیمت بلیط اتوبوس برای زوار اربعین، تعداد آن هم کم است که لازم است وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند.
قیمت گذاری ۳۲ قلم کالای اساسی در سال زراعی جدید، قرار است تا پایان مرداد انجام شود.
یک مقام مسئول با اشاره به افزایش عرضه دام گفت: قیمت منطقی لاشه ۳۱۰ هزارتومان در هر کیلو است و بالاتر از آن گرانفروشی است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: به زودی اصلاح قیمت‌ مرغ براساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید اعلام خواهد شد.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با افزایش کشتار دام، قیمت لاشه دام سبک و سنگین در بازار میدان بهمن نسبت به هفته‌های اخیر کاهش داشته است.
مشهد ـ مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توزیع مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازار سهمیه سال گذشته استان با هدف حمایت از مردم و تعدیل قیمت از امروز، شنبه آغاز شد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: قیمت بیش از ۴۰۰ هزار تومانی هر کیلوگرم گوشت قرمز حاصل بی توجهی دولت به اخطارهای کمیسیون کشاورزی در خصوص کشتار دام مولد است.
رییس اتحادیه گوشت کشور گفت: دامدار دام خود را به قیمت دلار عرضه می کند و با وجود تامین جو کیلویی ۱۳ هزار تومانی، یونجه ۹ هزار تومانی راغب نیست محصول خود را به تومان عرضه کند.
رییس اتحادیه گوشت کشور گفت: دامدار دام خود را به قیمت دلار عرضه می کند و با وجود تامین جو کیلویی ۱۳ هزار تومانی، یونجه ۹ هزار تومانی راغب نیست محصول خود را به تومان عرضه کند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:نهادهایی که وظیفه حمایت از تولید را دارند از خود سلب مسئولیت کرده اند؛ حتی شرکت پشتیبانی امور دام کشور دراین مقطع حساس از بار مسئولیت شانه خالی کرده است.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: گوشت گوسفندی منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۲ هزار تومان و گوساله مخلوط با قیمت ۱۵۲ هزار تومان بدون محدودیت در کل کشور در حال توزیع است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: از روز شنبه گوشت منجمد گوسفند و گوساله با قیمت مصوب، در سراسر کشور توزیع می‌شود.
دبیر کانون مرغ گوشتی گفت: سه عامل جوجه ریزی زیاد، کاهش قدرت خرید مردم و موجودی مرغ های منجمد در شرکت پشتیبانی امور دام سبب شد تا امسال با مازاد تولید گوشت مرغ مواجه باشیم.
دبیر کانون مرغ گوشتی گفت: سه عامل جوجه ریزی زیاد، کاهش قدرت خرید مردم و موجودی مرغ های منجمد در شرکت پشتیبانی امور دام سبب شد تا امسال با مازاد تولید گوشت مرغ مواجه باشیم.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: حذف ارز ترجیحی واردات و تامین نهاده های دامی را برای دامداران با مشکل مواجه کرد و آنها قادر به سیر کردن دام های خود نیستند.
این روزها قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش یافته است، از دلایل افزایش قیمت گوشت، در کنار صادرات، قاچاق دام به برخی کشورهای همسایه و فروش با نرخ‌های بالاتر است.
اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران خواستار حذف قیمت گذاری دستوری نهاده های دامی با توجه به نوسان نرخ ارز نیمایی برای خرید این اقلام شد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه صادرات دام سنگین مجوز گرفت اما به دلیل تعرفه بالا اجرایی نشد، گفت: سران سه قوه باید در این زمینه تصمیم گیری کند.
رئیس شورای تامین کنندگان دام از مازاد ۶ میلیون راس دام سبک و ۴۰۰ هزار دام سنگین در بازار خبر داد.
معاون وزیر جهاد با بیان اینکه دام زنده مازاد تا ۲ هفته آینده صادر می‌شود، گفت: گوشت صادراتی را دو برابر قیمت جهانی می فروشیم که منجر به ارزآوری و افزایش واردات و کاهش قیمت در داخل می شود.
ادامه روند کاهشی قیمت مرغ، معاف شدن عرضه‌کنندگان گوشت از پرداخت مالیات و آخرین وضعیت صادرات دام زنده از کشور از مهم‌ترین اخبار کشاوزی در هفته جاری بود.
آزاد سازی صادرات دام زنده و مرغ و تخم مرغ، اعلام قیمت جدید روغن نباتی و کاهش 10 درصدی قیمت ها و پرداخت مطالبات گندمکاران از جمله مهم ترین اخبار حوزه کشاورزی در هفته جاری است.
مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه منتظر تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک برای تعیین قیمت خرید دام زنده هستیم، از کاهش تقاضا در ایام محرم امسال برای دام خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ