معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فنس‌کشی ناتمام این پروژه شروع شده و ادامه دارد این در حالیست که پروژه پتروشیمی امیرآباد میانکاله فاقد مجوز ارزیابی زیست محیطی از سازمان حفاظت محیط زیست است و بر اساس آخرین مکاتبات دستگاه قضا، زمین مورد نظر هم می‌بایست مسترد شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر ترکیه در ایران بر لزوم توسعه همکاری‌های محیط زیستی دو کشور تاکید کرد.
در حالی که احداث پتروشیمی میانکاله اوایل سال گذشته به علت نداشتن ارزیابی زیست‌محیطی متوقف شده بود اما ابتدای ماه جاری تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از آغاز مجدد آن را داشت؛ اقدامی که با واکنش سازمان حفاظت محیط زیست مواجه و در نهایت این پروژه با دستور دادستان دوباره متوقف شد.
منتظری گفت: از رئیس سازمان محیط زیست سوال کردم شما آیا مجوزی به این آقا دادید که بتواند در آن منطقه چنین تاسیساتی را به وجود بیاورد که ایشان گفتند خیر، ما مجوزی ندادیم و گفتند که یک مصوبه دولت است و این مصوبه باید یا اصلاح و یا ابطال شود و ایشان قول داد که این موضوع را در دولت مطرح کند. بنا بر آنچه که ایشان اذعان داشتند گفتند که از نظر ما این مجاز نیست و ما حتما مانع آن خواهیم شد و اگر نیاز به ابطال یا اصلاح مصوبه دولت باشد حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستگیری ۲ مدیر سازمان محیط زیست در ماه‌های گذشته گفت: نحوه دستگیری این دو مدیر درست نبود و متاسفانه حرمت افراد حفظ نشد؛ کسانی که دستگیر شده بودند، در حال حاضر آزاد و در شغل خود مشغول هستند.
نقش قابل توجه هیرمند در تأمین آب آشامیدنی سالم مردم سیستان، توسعه اقتصادی- اجتماعی و تعدیل شرایط زیست‌ محیطی منطقه، موجب شده تا هرگونه تغییر در مناطق بالادست، از جمله انسداد یا انحراف رودخانه، بر حقوق بنیادین ساکنان این منطقه از جمله حق بر دسترسی مردم به آب آشامیدنی کافی و سالم، حق بر محیط زیست سالم، حق بر سلامت و حق بر استانداردهای مناسب زندگی آنان آثار منفی برجای گذارد.
رئیس محیط‌زیست بابل گفت: دیده شدن پلنگ در برخی مناطقِ جنگلیِ بابل چیز عجیبی نیست و این منطقه زیستگاه پلنگ است.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص بازداشت دو مدیر دولتی گفت: به محض دریافت گزارش، اقدام پیشگیرانه صورت گرفته و اقدام اولیه صورت گرفته؛ پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
خرم‌آباد- اداره کل حفاظت از محیط‌زیست لرستان در رابطه با تلف شدن یک راس گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت لرستان واکنش نشان داد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در واکنش به این موضوع که ایستگاه‌های میانی شرق و غرب می‌تواند محیط‌زیست را تهدید کند، می‌گوید که این ایستگاه‌ها، موضوعی را به خطر نمی‌اندازد: «اگر به کشور‌های مرکزی اروپا سفر کنید متوجه می‌شوید MRF‌ها داخل شهر هستند. وسط شهر میلان این مراکز راه‌اندازی شده و نه بویی دارد نه مشکلی. مهم تجهیزاتی است که در این ایستگاه‌ها به‌کار گرفته می‌شود.»
اعتراضات خیابانی در واکنش به قتل یک فعال محیط زیست به دست پلیس آمریکا، به خشونت کشیده شد!
نماینده مردم تبریز گفت: وقتی مردم در جنبه‌های مختلف زندگی با مشکل مواجه‌اند، معیشت‌شان از یک سو دچار مشکل است و در تنگنا هستند و از سوی دیگر با مشکلات و بحران‌هایی مانند آلودگی هوا یا معضلات زیست محیطی مواجه‌اند طبیعی است که نسبت به عملکرد‌های نادرست و اشتباه واکنش نشان می‌دهند.
سلاجقه افزود: اگر مدیریت پسماندها به‌خوبی انجام شود، بوی نامطبوعی که در نزدیکی فرودگاه حضرت امام احساس می‌شود نیز حذف خواهد شد. در زمان حاضر بخشی از شیرآبه آرادکوه تصفیه و بازچرخانی می‌شود اما بخش عظیمی از آن در منطقه رها می‌شود.
محمد فاضلی جامعه شناس در صفحه شخصی اش نوشت: غرور از این برد به معنای ندیدن روز‌های غمبار و تیره این سرزمین و مردمانش نیست، چشم پوشیدن بر همه رنج و غمی نیست که از بلوچستان تا کردستان را در برگرفته، تایید سیاست و روش نادرستی نیست که از اقتصاد تا محیط زیست را در برگرفته؛ این فقط غرور غمبار برای ایران است.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست در واکنش به اعتقاد برخی کارشناسان و مسئولان جهت لزوم «بازوحشی‌سازی» و «رهاسازی پیروز» گفت: از ابتدا گفته بودیم که حیوانات در شرایط اسارت تقریبا قابل برگرداندن به طبیعت نیستند. ما «پیروز» را حتما به توران انتقال خواهیم داد، اما برنامه‌ای برای رهاسازی او در طبیعت نداریم. ضمن اینکه ما نمی‌خواهیم اعتبار، انرژی و هزینه سازمان را بیش از این برای «پیروز» و حتی شرایط تکثیر صرف کنیم.
معصومه ابتکار رئیس اسبق سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به شروع سرما و آلودگی دوباره هوا در صفحه ی شخصی‌اش واکنش نشان داد.
معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست عکس ناسا درباره وجود گاز متان بر فراز سایت آرادکوه گفت: حجم مشاهده شده در آن مکان مشکوک است. شاید عکس در لحظه‌ای که باد غالب به‌صورت عمودی وزیده، گرفته شده باشد چراکه در بیشتر مواقع باد افقی می‌وزد.
حسن اکبری -معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست - درباره وجود تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال در ادوار اخیر جام جهانی اظهار کرد: وجود تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی طبیعتا همه را حساس و به مشارکت در حفاظت از این گونه ارزشمند ترغیب کرده است؛ به عبارتی این موضوع تاثیرگذار بوده است و در صورت تداوم می‌تواند همچنان موثر باشد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، جزئیات ابلاغ پروتکل های بهداشتی ویژه بازگشایی مدارس را تشریح کرد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گاهی اوقات به صورت انگشت شمار در رستوران‌ها تخلفاتی از قبیل خرید و فروش گوشت حیوانات حیات وحش صورت می‌گیرد و نمی‌توان آن را انکار کرد، اما بعضی از این اخبار مانند سرو گوشت گراز به صورت وسیع در رستوران‌ها شایعه است.
این روز‌ها همه جا صحبت از جابه‌جایی و گم شدن مجسمه تعاملی و مکان ویژه محسن رافعی است. مجسمه‌ای که از زمان اجرا تا نصب و پس از آن حال‌وهوای خاصی به محیط و فضای دانشگاه هنر داده بود. محبوبیت این مجسمه در میان دانشجویان به حدی بود که آن را به نام‌های مختلفی می‌خوانند؛ از «گهواره دانشگاه هنر» گرفته تا «الاکلنگ» و «جای بجای» نامی که رافعی بر آن گذاشته بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط محیط زیست از طریق فرمانداری‌های حوزه سیستان و سایر مراجع مرتبط مشخص شده تصاویر منتشره ربطی به حوزه سیستان و به خصوص شهرستان هامون ندارد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به خبر درج عکس یوز ایرانی بر روی پاکت سیگار واکنش نشان داد.
اصفهان - اداره کل محیط زیست استان اصفهان در واکنش به گزارش مهر در خصوص عبور کنارگذر شرق از پارک ملی کلاه قاضی توضیحاتی را ارائه داد.
سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت نوشت: عروج شهادت‌گونه‌ی محیط‌بان صدیق و دلاور برومند نجفی، قلب عاشقان محیط زیست ایران زمین را به درد آورد و بار دیگر ثابت کرد که متجاوزان به حریم طبیعت، از ارتکاب هر جرم و جنایتی در جهت ایجاد ناامنی برای ساحت جامعه و اختلال در مسیر حفاظت از محیط‌زیست، فروگذار نیستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ