دانشمندان قبلاً محاسبه کرده بودند که انسان از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ تقریباً ۲۱۵۰ گیگا تن آب زیرزمینی را در سطح جهان استخراج کرده است. با این حال، تا قبل از این مطالعه جدید، مشخص نبود که آب‌های زیرزمینی چگونه در حرکت قطب‌های زمین نقش دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درست است که شرایط اجتماعی رفتار‌ها را خشن و ملاحظه شرایط دیگران را پیچیده کرده است، اما انسان‌ها هم با یکدیگر فرق می‌کنند. داوری مخصوصا وقتی انسان خودش هم بدون در نظر گرفتن شرایط دیگران حق را به خودش می‌دهد. کار دشواری است!
افراد با رویکرد‌های مختلفی مخالف کشتن حیوانات هستند. برخی استدلال‌های اخلاقی مطرح می‌کنند. برخی حقوق حیوانات را برابر با حقوق انسان‌ها می‌دانند و می‌گویند کشتن حیوانات عملی مجرمانه است. برخی دیگر هر نوع کشتاری را بی‌رحمی تلقی می‌کنند و برایشان فرقی ندارد که حیوان در هنگام مرگ درد بکشد یا نه.
در دنیای بدون انسان، کره زمین از جهت گونه‌های حیوانی چیزی مانند قاره‌ی آفریقایی که امروزه می‌شناسیم است، اما در مقیاسی بسیار بزرگ تر.
از زمانی که داروین مسئله دم‌داشتن ما را مطرح کرد، دیرینه‌شناسان فسیل‌هایی را پیدا کرده‌اند که این گذار از موجود دم‌دار به بی‌دم را روشن‌تری کرده است. قدیمی‌ترین نخستی‌های شناخته‌شده که قدمت‌شان به ۶۶ میلیون سال قبل باز می‌گردد، دم‌های کاملی داشتند که احتمالاً به حفظ تعادل‌شان روی درخت‌ها کمک می‌کرد.
باستان‌شناسان به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد یکی از اقوام گونه‌های انسان در ۱.۴۵ میلیون سال پیش به دست همنوعانش قصابی و خورده شده است.
بازوهای رباتیک Jizai یک سیستم رباتیک است که از یک واحد پایه پوشیدنی با شش پایانه و بازوهای ربات جداشدنی تشکیل شده است که توسط کاربر قابل کنترل است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در نگاه دین نظام سیاسی و دولت بارزترین نقش را در تعادل حوزه‌های متنوع زندگی دارد و زندگی جمعی انسان‌ها با نظام سیاسی پیوند خورده است.
استخوان حکاکی شده‌ای که در نزدیکی بارسلونا یافت شد ده‌ها هزار سال پیش قبل از رسیدن سوزن به اروپا برای دوختن پوست حیوانات استفاده شده است.
انتخاب دستگاه‌ها به جای افراد اشتباه است. این امر باعث می‌شود که جهان از دستاورد‌های واقعی اقتصادی و بشردوستانه که به مردم اجازه می‌دهد به جایی که نیاز دارند بروند محروم شود و به جای آن تلاش برای اختراع ماشین‌هایی که می‌توانند جایگزین انسان‌ها شوند به امری متداول تبدیل شود. این محدودیت‌های برای عبور از مرز‌های ملی برای مهاجران اقتصادی وضعیت همگان به ویژه فقرای جهان را بدتر می‌سازد.
در سال ۲۰۲۳ سیاره ما دچار دردسر و مشکل است. دو قرن سوزاندن سوخت‌های فسیلی به نگرانی‌ها و معضلات محیط زیستی متعددی منجر شده که تازه داریم اثرات آن را حس و درک می‌کنیم. در سال ۲۱۰۰، سطح آب دریاها- بر اساس برآورد‌ها و پیش‌بینی‌ها- چیزی بین ۳۰ سانت ۳.۵ متر افزایش خواهد یافت که جان میلیارد‌ها انسان را در خطر قرار می‌دهد.
بخش عمده عملیات امداد و نجات در ۲۴ ساعت نخست پس از وقوع یک فاجعه رخ می‌دهد. پس از آن، با گذشت هر روز شانس بقا کاهش می‌یابد.
از اواسط قرن بیستم، چندین تلاش برای آموزش زبان انسان به گونه‌های غیر انسانی مانند نخستیانی همچون گوریل کوکو صورت گرفته است، و ایده در آن زمان تلاش برای ارزیابی الگو‌های هوش غیر انسانی از طریق آموزش به حیوانات برای صحبت کردن به مانند انسان‌ها بوده است.
دانشمندان دریافته‌اند که به رغم ناتوانی میمون‌ها در ردیف کردن کلمات منسجم و ساخت جمله، انسان‌ها قادر به تفسیر دقیق حرکات آن‌ها هستند.
دکتر گراهام گفت: «با توجه به اینکه بونوبوها، شامپانزه‌ها، گوریل‌ها و اورانگوتان‌ها، ژست‌های مشابه زیادی دارند و نوزاد انسان نیز از بسیاری از این ژست‌ها استفاده می‌کند، فهمیدن اینکه افراد می‌توانند معنی این ژست‌ها را درک کنند، به ما اطمینان بیشتری می‌دهد که این یک سیستم ارتباطی است که در بین تمام میمون‌های بزرگ (از جمله انسان) مشترک است و احتمالا توسط آخرین اجداد مشترک ما هم مورد استفاده قرار می‌گرفته.»
محمود فکری در خصوص اتفاقات رخ داده برای استقلال و سیاوش یزدانی واکنش نشان داد.
دانشمندان این روز‌ها در حال مطالعه و تحقیق برروی موجوداتی عجیب هستند تا بفهمند تا چطور انسان‌ها می‌توانند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند.
مسلما انسان‌های پیش از تاریخ، راه‌های مختلفی برای گرم شدن و زنده ماندن پیدا کرده بودند. اما یکی از مهم‌ترین راه‌ها که یافته‌های تازه آن را نشان می‌دهد، استفاده از پوست خرس‌هایی بوده که حالا منقرض شده‌اند.
چت‌بات یک نرم‌افزار هوش مصنوعی است که می‌تواند از طریق برنامه‌های پیام‌رسان، مکالمه با یک کاربر را شبیه‌سازی کند.
بهبود کیفیت خواب می‌تواند بر بسیاری از بخش‌های زندگی ما تاثیر بگذارد، از جمله ایمنی افرادی که مشاغلی دارند که اشتباهات آن‌ها می‌تواند کشنده باشد، از جمله آتشفشان‌ها، پرستاران و خلبانان.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: توفیق و موفقیت انسان‌ها در اخلاق محوری و کار محوری است.
ورود SARS-CoV-۲ و گسترش COVID-۱۹ باعث شد نمایان شود که چگونه فعالیت‌های انسانی مانند جنگل زدایی می‌تواند حیوانات وحشی حامل ویروس را به انسان نزدیک کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه سریلانکا گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران از مردم‌سالاری برخورداریم و احترام به کرامت انسان‌ها از اصول مهم جمهوری اسلامی است.
تیمی از دانشمندان در ژاپن می‌گویند توانسته‌اند با تجزیه و تحلیل ساختار حنجره ۴۳ گونه از پستانداران پاسخ به این سؤال را دریابند. به گفته آنان تمامی پستانداران غیرانسان، از اورانگوتان گرفته تا شامپانزه، دارای یک ویژگی اضافی در گلوی خود هستند که انسان آن را ندارد.
برای دو متهم پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی، پیش‌تر به اتهام سرقت، در یکی از استان‌ها پرونده تشکیل شده بود و آنها سابقه‌دار بودند؛ لذا دادستان انتظامی قضات باید این موضوع را بررسی دقیق کند که آیا در رسیدگی به آن پرونده، کوتاهی‌ و قصوری از ناحیه مرجع رسیدگی کننده صورت گرفته است؟ و اینکه آیا این دو متهم پرونده فعلی در پرونده سابق از ارفاقات قانونی بهره‌مند شده‌اند یا خیر؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ