رئیس‌جمهور توجه به معیشت و رفاه نخبگان را عامل دیگری در راستای حفظ آنان در داخل کشور دانست و گفت: حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، به نوعی تکلیف دولت و نظام حکمرانی کشور و عین عدالت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بنیاد ملی نخبگان در نظر دارد در سال ۱۴۰۲ از حداقل ۲۰۰ مدرسه محل تجمع نخبگان در مناطق محروم شناسایی و حمایت کند
با تصویب هماهنگ بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و معاونت علمی در قالب طرحی ویژه از جذب برگزیدگان المپیادهای دانش‌‏آموزی و رتبه‌‏های برتر آزمون سراسری دررشته‏‌های اولویت‌‏دار کشور حمایت می شود.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان جزئیات حمایت از مستعدان علمی و نخبگان غیرایرانی را تشریح کرد.
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از تدوین شیوه‎‌نامۀ «شناسایی و حمایت از مستعدان‌برتر و نخبگان غیرایرانی» با هدف الگوسازی و توسعۀ همکاری‌های متقابل خبر داد.
همراه اول در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد.
همراه اول در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در دور جدید فعالیت‌های بنیاد، از نهادهای نخبگانی به عنوان واحدهای توانمندساز حمایت می‌شود.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرکز نوآوری پژوهشگاه در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد تا محلی برای حمایت از نخبگان ict باشد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان از حمایت از برگزیدگان مسابقات روبوکاپ آزاد ایران در این بنیاد خبر داد.
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان از برنامه‌های این بنیاد برای ارتقای اثربخشی فعالیت نخبگان حوزه‌های تخصصی علوم پایه گفت و تاکید کرد: این کار در راستای تحقق مرجعیت علمی ایران است.
دانشجویان و دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورت اجرای طرح های پژوهشی در بانک سپه می توانند از امتیاز طرح های جایگزین خدمت نخبگان و کسر خدمت سربازی برخوردار شوند.
رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به آیین نامه حمایت از نخبگان گفت: بناست بر اساس این آئین نامه از حداکثر ظرفیت نخبگان بهره ببریم.
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر استفاده از ظرفیت دانشی و تخصصی نخبگان غیرایرانی در کشور تاکید کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور ، مصوبه هیئت وزیران درباره حمایت از نخبگان غیرایرانی را ابلاغ کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نباید دور نخبه دیوار کشید، گفت: مهمترین حمایت از نخبگان، تکریم و الگوسازی از آنان و معرفی‌شان به جامعه است.
ارزیابی و آسیب شناسی عملکرد سیاست دستگاه های اجرایی در حوزه حمایت از نخبگان نشان می دهد که عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه حمایت از نخبگان نامطلوب، ناقص و مبهم بوده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش فت: نیروی زمینی ارتش از همه نخبگان علمی، فرهنگی و هنری در تمامی سطوح اعم از کارکنان پایور و خانواده‌ها و همچنین کارکنان وظیفه، حمایت حداکثری را دارد.
دوازدهمین همایش ملی نخبگان با شعار «حکمرانی نخبگان، سرآمدی ایران» با حضور رییس جمهور و حمایت ویژه همراه اول برگزار شد.
رییسی گفت: طلاب و دانشجویان نخبه، کم نداریم. نیازمندیم که به آنان توجه کنیم هم بر اساس عدالت ارسطویی و هم طبق فرمایشات آقا امیرالمومنین. باید ارتباط با این عزیزان با جدیت دنبال شود و در حوزه‌های مدیریتی و حاکمیتی به کار گرفته شوند.
رئیس‌جمهور با تاکید براینکه نخبه باید از تمامی جهات مورد حمایت قرار گیرد و این وظیفه ما مسئولان است، تصریح کرد: امروز شاهد غارت مغزها هستیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از طریق آموزش و علم، استقلال خود را ثابت کنیم.
انسیه خزعلی گفت: دشمن نوعی سرقت از سرمایه‌های ما دارد و ما باید زمینه را برای نخبگان برای اینکه به رشد خود برسند فراهم کنیم.
رئیسی توجه به معیشت و رفاه نخبگان را عامل دیگری در راستای حفظ آنان در داخل کشور دانست و گفت: حمایت از نخبگان و استعداد‌های برتر، به نوعی تکلیف دولت و نظام حکمرانی کشور و عین عدالت است. نباید اجازه دهیم نخبگان کشور به خاطر مشکلات مالی و معیشتی از مسیر علم‌پژوهی و فعالیت‌های دانش‌بنیان خارج شوند.
رئیس‌جمهور توجه به معیشت و رفاه نخبگان را عامل دیگری در راستای حفظ آنان در داخل کشور دانست و گفت: حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر، به نوعی تکلیف دولت و نظام حکمرانی کشور و عین عدالت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ