گزارشات حاکی از آن است که عراق و قطر یک تفاهم‌نامه برای ساخت یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش ۱۵۰ هزار بشکه در روز را به امضا رساندند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارومیه - در نخستین روز مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، ژاپن، چین، قطر، عراق ، کره‌جنوبی و چین‌تایپه حریفان خود را شکست دادند.
بازیکنان فوتبال عراق پس از دو سال هنوز بی‌خیال خوشحالی کاپیتان تیم ملی قطر نشدند.
مدیر کل دفتر توسعه نهاد‌های اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت:موجبات امضای صورتجلسه پنجمین نشست کمیته مشترک اعزام نیروی کار ایرانی به قطر درجهت تسهیل صدور ویزای کار برای نیروی کار مازاد ایرانی به وجود آمده است.
منابع عراقی اعلام کردند که امیر قطر فردا پنج‌شنبه طی سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق خواهد شد.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
محمدامین حزباوی با جدایی از اردوی تیم امید راهی دوحه شد تا قراردادش با السد را نهایی کند.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق این پروژه را جریان کنفرانسی با حضور نمایندگانی از وزارت راه و ترابری ایران، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی، سوریه و امارات عربی متحده اعلام کرد.
یک منبع آگاه دولتی عراقی اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در ماه آینده میلادی سفر مهمی به عراق خواهد داشت.
همراه اول برای نخستین بار بسته‌های ویژه اقتصادی مکالمه بین‌الملل را برای مقاصد عراق، ترکیه، قطر، امارات، آمریکا و کانادا ارائه کرد.
مسئولان سیاسی و اجرایی دولت با حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی وعده های مختلفی از جمله موضوع بنزین سفر و راه‌اندازی ۴ خط آبی به عراق، عمان و قطر دادند.
تیم ملی فوتبال عراق با شکست تیم ملی قطر به فینال جام خلیج فارس راه یافت. تیم‌های ملی فوتبال عراق و قطر در مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام خلیج فارس عصر امروز در در ورزشگاه بین المللی بصره به مصاف هم رفتند که عراقی‌ها با شکست ۲ بر یک قطر به فینال راه یافتند. ابراهیم بایش و ایمن حسین برای عراق و عمر سراج برای قطر گلزنی کردند. این دیدار در ورزشگاه بین المللی بصره برگزار شد که به طور کامل پر شده بود و شاهد حضور چشمگیر ۶۵ هزار تماشاگر بود. بحرین و عمان دیگر رقابت نیمه نهایی جام خلیج فارس را برگزار خواهند کرد.
دیدار دو تیم فوتبال عراق و عربستان در بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات جام کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس با نتیجه ۲-۰ به نفع عراق به پایان رسید. در ابتدای این دیدار گزارشگر معروف اماراتی در مدح عراق و عراقی‌ها جملات جالبی را بیان کرد. شهر بصره عراق این روز‌ها میزبان مسابقات جام کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس است. انتخاب نام جعلی "خلیج عربی" برای این مسابقات با واکنش مقامات مسئول ایران روبه‌رو شده است. مسابقات جام کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس هر چهار سال یک بار با حضور تیم‌های عراق، عمان، عربستان سعودی، یمن، بحرین، کویت، قطر و امارات برگزار می‌شود.
دانشجویان دانشگاه کوفه عراق با الهام از مراسم اهدای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تیم ملی آرژانتین جشن فارغ التحصیلی خود را برگزار کردند.
فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که ورزشگاه‌های بصره برای میزبانی از جام خلیج فارس آماده است.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای مشاهده بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دوحه رفت.
«سید عمار حکیم» در دیدار با سفیر قطر در عراق، از این کشور برای پاسداشت ارزش‌ها و اصول ثابت انسانی و اسلامی در جام جهانی فوتبال قدردانی کرد.
وقتی مصرفمان از حد بگذرد، دیگر بحث درباره صادرات معنی ندارد. از نظر زیرساخت هم ما اصلا قابل مقایسه با قطر نیستیم. به هرحال وقتی سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، زیرساخت هم با مشکل مواجه خواهد شد؛ بنابراین ما اصلا امکان صادرات نداریم و صرفا به میزان بسیار پایینی به کشور‌هایی نظیر ترکیه و عراق صادر می‌کنیم
رهبر جریان صدر عراق با انتشار توییتی از برگزاری جام جهانی در یک کشور اسلامی ابراز خرسندی کرد.
رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به میزبانی قطر به عنوان یک کشور عربی از جام جهانی ۲۰۲۲ واکنش نشان داد و این اتفاق را "بزرگ‌ترین پیروزی" در برابر غرب توصیف کرد.
محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق امروز میزبان سفیر قطر در بغداد بود.
نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در گفتگوی تلفنی با امیر قطر بر عزم دولت جدید عراق برای ایجاد روابط متعادل با کشورهای منطقه و سایر کشورها تاکید کرد.
دبیر شورای تجاری قطر زیر مجموعه هیئت روابط اقتصادی خارجی ترکیه اعلام کرد که امکان اتصال شبکه ریلی این کشور با قطر از طریق عراق و کویت وجود دارد.
رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر قطر در عراق با یکدیگر دیدار کردند که در آن بر فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری قطر در زمینه های مختلف در اقلیم کردستان و عراق تاکید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ