معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه پلیس از سرشماره‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند، تصریح کرد: پلیس پیامک اخطار یا اطلاع رسانی را با سرشماره police ارسال می‌کند؛ پس شهروندان دقت داشته باشند دریافت هر نوع پیامک با شماره‌های شخصی حتی اگر حاوی اخطار، احضار، اطلاع رسانی و ... باشد کلاهبرداری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاظمی‌فرد گفت: با توجه به اینکه دستگاه قضایی برای اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت پرونده و یا دریافت ابلاغیه‌های الکترونیک افراد، از پیامکی با سرشماره adliran استفاده می‌کند، شاهد هستیم که اخیرا کلاهبرداران از این موضوع سوءاستفاده کرده و از طریق ارسال پیامک جعلی با استفاده از سرشماره‌هایی دیگر، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.
مجرمان با استفاده از ترفند‌های زیرکانه، مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعاً کد‌هایی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود را بخوانند؛ شکات نیز با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شدند.
فیشینگ پیامکی یکی از انواع کلاهبرداری پیامکی است که کلاهبردار به اطلاعات شخصی و مهم شما دست پیدا می‌کند. این اطلاعات می‌تواند رمز بانکی شما باشد، به همین دلیل توصیه می‌شود تا به لینک‌های ناشناس در پیامک اعتماد نکنید.
چند وقتی بود که پیامک های جعلی سهام عدالت برای افراد مختلف ارسال می شد و به محض ورود فرد به لینک ارسالی، او در دام کلاهبرداران می افتد و حسابش خالی می شد. پشت این ماجرا چه کسانی بودند؟
انتشار هر گونه مطلب در فضای مجازی مبنی بر ثبت‌نام و نیز دریافت سود سهام عدالت هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد و این‌گونه مطالب صرفاً با هدف کلاهبرداری منتشر می‌شود.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: حدود ۷۰ درصد از جرایم سایبری با انگیزه مالی صورت می‌گیرد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه با ارسال پیامک سراسری به شهروندان هشدار داد برای پیشگیری از کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی، قبل از خرید به اینماد توجه کنند.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه با ارسال پیامک سراسری به شهروندان هشدار داد برای پیشگیری از کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی، قبل از خرید به اینماد توجه کنند.
دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری از طریق پیامک‌های آلوده به بدافزار توسط پلیس در این فیلم مشاهده می‌کنید.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس رصد فضای مجازی و شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا، مجرمان سایبری از پیام رسان‌های بومی و غیربومی برای مقاصد کلاهبرداری استفاده می‌کنند.
محتوای پیامک‌های ارسال شده به‌گونه‌ای است که شهروندان از روی کنجکاوی لینک ارسال شده در پیامک را لمس می‌کنند. به این ترتیب فرایند فیشینگ با وارد شدن به یک سایت جعلی آغاز می‌شود.
این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اقرار کرد و گفت که پس از جلب اعتماد فروشنده با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات، یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان داده و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل دور شده است.
پلیس فتا هشدار داد: هر تماس تلفنی با خطوط شخصی مبنی بر دریافت جوایز در مسابقات رادیویی، خوش حسابی تلفن همراه و ... کلاهبرداری است و نباید کد رمز پیامک شده به هیچ فردی اعلام شود.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: اخیراً پیامک‌های لینک‌دار با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده است که پلیس فتا اعلام می‌کند این پیامک‌ها جعلی است. وی افزود: در این روش از کلاهبرداری، کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوا‌ی "پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر" در نهایت با ترغیب شهروندان را هدف کلاهبرداری قرار خواهند داد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توضیحاتی در مورد پیامک «پرونده اغتشاشات شما» ارائه کرد.
رییس پلیس فتا البرز گفت: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از جمله کد ملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: متهمان پرونده طی برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام رسان‌های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی با آرم صدا و سیما اقدام به اخذ اطلاعات شخصی و در نهایت از حساب مال باختگان برداشت غیرمجاز داشتند.
رئیس پلیس فتا فراجا از شناسایی تعدادی کلاهبردار حرفه ای با شگرد برقراری تماس صوتی از بستر پیام رسان های موبایلی و جعل آرم صداوسیما خبر داد.
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در مورد نشانه‌های پیامک‌های جعلی می‌گوید: به هیچ عنوان پیامک‌های سازمان و نهاد‌های رسمی از طریق شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود و این اولین نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد. از سوی دیگر باید به پیامک‌های که دارای لینک یا آدرس اینترنتی آن هم از طریق شماره‌های مشکوک هستند، شک کرد چنانچه به این دو نکته ساده توجه داشته باشیم، هرگز گرفتار کلاهبرداری پیامکی نمی‌شویم، کسانی که به دام چنین کلاهبرداری‌هایی افتاده اند به همین دو نکته ساده بی توجهی کرده و بدون اندک تاملی، پیامک‌ها را جدی گرفته، پیامک‌ها را باز کرده و وارد لینک‌های جعلی شده اند.
به گفته میلاد نوری - کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات - از جمله روش‌های کلاهبرداری که در یک ماه گذشته گسترش یافته، ارسال پیامکی با عنوان سلام عمان است و تقریبا برای تعداد زیادی کاربر حداقل یک بار ارسال شده و زمانی که کاربران این پیام را دریافت می‌کنند، در پیامک هم نام کاربری، رمز و آدرس سایت و موجودی یک کیف پولی که به صورت رمز ارز است وجود دارد و کاربر با این تفکر که برای آن‌ها هزینه‌ای به همراه ندارد، به سایت مورد نظر مراجعه می‌کند.
رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا هشدار داد: هرگونه پیامک از شماره شخصی کلاهبرداری است.
در صورت مراجعه و ورود به وب‌سایت جعلی usdtpky.com و اقدام به برداشت بخشی از تتر موجود در حساب، ممکن است موجودی قربانی در کیف پولی که قصد انتقال تتر از این حساب جعلی به آن را داشته‌، توسط مهاجم سرقت شود.
رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: پیامک «سلام ریحان» کلاهبرداری رمزارز است.
در جدیدترین مورد از کلاهبرداری‌های پیامکی که در چند روز اخیر خبرساز شده، پیامکی به دست بعضی از افراد رسیده که یارانه‌تان قطع شد و برای اعتراض باید، اطلاعات‌تان را در یک لینک ثبت کنید تا بررسی شود. در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری با ارسال پیامک قطعی یارانه و درخواست ثبت اطلاعات بانکی، این اطلاعات را به سرقت می‌برند و به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ