نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی به کشورهای فرامنطقه‌ای مثل حوزه آمریکای لاتین که روزگاری حیاط خلوت آمریکا بوده، دستاوردی از اقتدار ملی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در گینه گفت: تلاش خواهیم کرد از مجموع توانایی های کشور در تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی مخصوصا دانش فنی و مهندسی و شرکت های دانش بنیان که توانایی بالایی است در آفریقا استفاده شود
عضو کمیته فنی آبزیان گفت: بنا بر آمار سازمان شیلات ایران، حدود ۵ سال قبل آمار تولید کنسرو ماهی تقریباً ۵۰۰ میلیون قوطی در سال بود که با کاهش ۵۰ درصدی بازار تقاضا، تولید نیز دچار افت شده است.
وزیر نفت گفت: استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاهی فرا سرزمینی و پتروشیمی ها را پیش گرفته ایم که موجب افزایش صادرات نفت، میعانات و نیز خدمات فنی مهندسی ما خواهد شد.
رییس جمهور گفت:در این سفر ۳۵ سند تفاهم و توافق با این سه کشور در حوزه های مختلف اعم از انرژی صنعت و معدن و نیروگاه به امضا رساندیم و اساس کار این بود در ابتدا صدور خدمات فنی مهندسی و دوم صادرات محصولات دانش بنیان و سوم تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و چهارم ایجاد بازارهای جدید صورت بگیرد.
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: مقرر کرده ایم صادرات خدمات فنی و مهندسی ما در سال ۱۴۰۴ به ۱۵ میلیارد دلار برسد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که با بهره‌برداری تجهیزات جدید ایستگاه بازرگان، امکان مناقشه‌های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران و ترکیه به حداقل می‌رسد.
معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز مذاکرات برای صادرات مجدد خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان خبر داد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه الگوی ما برای تعریف کارگر، فرمایش مقام معظم رهبری است، گفت: سال‌های گذشته به موضوعات تولید و کار توجه نشده بود، از همین رو گروه خودروسازی سایپا برنامه‌های جامعی در خصوص کیفی سازی محصولات، افزایش تیراژ تولید، تنوع بخشی به محصولات و صادرات خودرو، تدوین کرده که در راستای آن بتوان صنعت خودروی کشور را توسعه داد.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری  گفت: امیدواریم این موضوع به‌عنوان رقیبی بسیار جدی برای درآمدهای حاصل از صادرات نفت مطرح شود و نتایج آن را در پایان این دولت شاهد باشیم.
سیدرضا فاطمی امین گفت: امروز بین ایران و ۱۰ کشور آفریقایی نزدیک به ۸۵۰ میلیون دلار قرارداد و بیش از یک میلیارد دلار تفاهم نامه در حوزه صادرات خودرو، خدمات فنی و مهندسی و ... امضا می شود.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ برای نمونه، امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ به عنوان نمونه امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
وزیر نیرو گفت: کارخانه‌های تولید تجهیزات و قطعات صنعت برق در کشور از ظرفیت خوبی برخوردارند، تا جایی که در این زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز صورت می گیرد.
یک منبع آگاه از کاهش 70 درصدی صادرات گاز ایران به دلیل مشکلات فنی ایجاد شده برای کمپرسورها خبرداد و گفت: تیم فنی مشترک بین ایران و ترکیه برای رفع مشکل ایجاد دشه است.
اتاق ایران به ارائه ۳۰ راهکار برای حل مشکلات تعهد ارزی پرداخته و خواستار معافیت صادرات محصولات کشاورزی،فرش،صنایع دستی،دانش‌بنیان و خدمات فنی و مهندسی از این موضوع در طول برنامه هفتم شده است.
وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت بر تشکیل کارگروه تخصصی صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی آبیاری نوین و تقویت تعاملات دیپلماتیکی با کشورهای هدف برای رفع موانع صادراتی توافق و تاکید کردند.
وزیر راه و شهرسازی از صدور خدمات فنی-مهندسی ایران به ارمنستان خبر داد.
به گفته‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس، سیاست دولت سیزدهم مبنی بر افزایش روابط با همسایگان مزیت‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بازارسازی برای فروش نفت کشورمان در شرایط تحریمی اشاره کرد. مهندسان خوبی در زمینه‌ی طراحی و تأسیس پالایشگاه داریم که می‌توانیم از طریق صدور خدمات به سایر کشورها، آن‌ها را به کار بگیریم و برایشان اشتغال آفرینی کنیم.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: به طور کلی طرح پالایشگاه‌های فراسرزمینی طرح خوبی است و سبب تنوع در روش‌های فروش نفت می‌شود.
ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه خدمات فنی و مهندسی حوزه انرژی و پالایشی است؛ اخیرا نیز در حاشیه اجلاس شانگهای، ایران و ازبکستان برای بازسازی دو پالایشگاه این کشور به توافق نهایی رسیدند که نشان از اهمیت سیاست پالایشگاه داری فراسرزمینی دارد.
نشست معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی برگزار شد.
در میان صادرات یک کشور، تنها صادراتی که صد درصد سود و کمترین هزینه را دارد، صادرات خدمات فنی مهندسی است. در صادرات خدمات فنی مهندسی با انتقال ایده به خارج از کشور و استفاده از توان و مهارت نیرو انسانی، حاصل اندیشه و مهارت تبدیل به ارز و ورود به کشور می‌شود.
وزیر نفت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با نیجریه برای همکاری در زمینه‌های مختلف گفت: دو کشور ظرفیت‌های زیادی دارند که می‌توانند در آینده از آنها برای گسترش روابط در حوزه انرژی بهره ببرند.
ما در بحث تولیدات تجهیزات حوزه نفت و گاز در یک نقطه مطلوب قرار داریم. این ظرفیت برای کشور‌های تحریمی همانند ما؛ مثل ونزوئلا بسیار بیشتر فراهم است و در قرارداد‌های جدید امضا شده در سفر اخیر اعضای دولت به ونزوئلا در زمینه پالایشگاه‌های فراسرزمینی و صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ