سخنگوی ائتلاف النصر عراق نسبت به اقدامات سفیر آمریکا در این کشور با هدف انتقال خانواده‌های داعشی به عراق هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر عراق در دیدار سفیر آمریکا با او، گفت: عراق به اجرای برنامه های اصلاحات در سطوح مختلف و تلاش برای ایجاد شراکت سازنده و مفید با کشورهای دوست و برادر ادامه می دهد.
سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید آمریکا به جای تلاش برای برقرای صلح در منطقه قفقاز به دنبال تشدید تنش‌ها در این منطقه ا ست.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در تلاش برای منحرف کردن توجهات از گناهان خودش، مسکو را به عدم تحقق الزامات ذیل کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی متهم می‌کند.
سفیر جمهوری خلق چین در تهران نوشت: آمریکا و کشور‌های غربی در تلاش هستند تا جایگاه چین را به عنوان کشوری در حال توسعه انکار کرده و شایعات گوناگون نادرستی را منتشر کنند. قصد واقعی آن‌ها فشرده کردن فضای توسعه چین، انداختن مسئولیت اضافی بر دوش چین و ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های در حال توسعه است.
راهی که اخیراً ایران برای گفتگو با کشور‌های تاثیرگذار عربی همچون عربستان و مصر در پیش گرفته است، می‌تواند شرایط را به گونه دیگری رقم بزند. این لزوما کنار گذاشتن همکاری‌ها با سایر کشور‌ها نیست. بار‌ها گفته شده که همچون کشور‌های عربی می‌توان در کنار روسیه و چین ایستاد و با آمریکا متحد بود و با اروپا رایزنی کرد. ایران می‌تواند اتحاد خود را با روسیه تداوم ببخشد، اما لزوما این به معنای برهم زدن توازن رابطه با غرب نیست.
منابع آگاه در رژیم صهیونیستی از خشم نخست وزیر این رژیم نسبت به عملکرد سفیر تل آویو در واشنگتن در خصوص عدم دعوت کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو برای سفر به آمریکا، خبر دادند.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید با تلاش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا شرایط موجود در حال حرکت به سمت رویارویی مستقیم روسیه و ناتو است.
در حالی که هیچ کدام از کشورهای منطقه و سایر منابع خبری اشاره‌ای به تنش در دریای عمان طی روز چهارشنبه نکرده‌اند، آمریکا مدعی تلاش ایران برای توقیف دو نفتکش شده است.
پس از ادعای روز پنجشنبه کاخ سفید در رد هرگونه تلاش پشت پرده‌ای از سوی دولت بایدن برای توافق با تهران و بعد از گزارش میدل‌ایست‌آی، نمایندگی ایران در سازمان ملل هم روز جمعه هرگونه توافق موقت با آمریکا را تکذیب کرد. در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر نزدیک‌شدن ایران و آمریکا به توافق موقت، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «هیچ توافق موقتی به‌عنوان جایگزین برجام در دستور کار نیست».
بلینکن تصریح کرد: "آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی، به همراه فشار اقتصادی، بازدارندگی و همکاری قوی دفاعی، بهترین راه برای مهار این اقدامات خطرناک (ایران)است. ما از تلاش های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت می کنیم."
معاون سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که دولت این کشور در تلاش است تا اظهارات پیشین مقامات واشنگتن درباره «پایان دادن به فعالیت خطوط لوله نورداستریم» را از حافظه‌ها پاک کند.
سفیر واشنگتن در بغداد گفت: ما مدت‌هاست که با شرکای خود برای رویارویی با برخی چالش‌ها به ویژه خاتمه دادن به بحران‌های مختلف منطقه تلاش کردیم؛ بنابراین بدیهی است که آمریکا در منطقه باقی خواهد ماند و به تعمیق شراکت با کشور‌های آن به ویژه عراق خواهد پرداخت.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: «عراق به دنبال ایجاد یک بازار نفتی در آفریقاست. ما تنها ۲۶ سفیر در جهان داریم و دست‌کم نیازمند ۸۰ سفیر دیگر هستیم. دولت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی بیشتر متمرکز بر مسائل داخلی است، نه خارج کشور که به نظر من هم این درست است. ما با آمریکا روابطی قوی داریم و برای توسعه این رابطه تلاش می‌کنیم، اما سفر نخست‌وزیر به آمریکا یک شرط نیست. او فعلا [برای سفر]زمان دارد.»
مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا اعلام دولت این کشور در تلاش است تا بحران تورم را با سیاست های جدید بودجه ای مهار کند.
سفیر سابق پاکستان در آمریکا امروز در مصاحبه ای تصریح کرد: با توافق عربستان و ایران، تلاش برای منزوی کردن تهران ناکام ماند.
سفر اخیر رئیس جمهور ایران به چین را می‌توان تلاشی از سوی رئیس جمهور چین برای ترغیب واشنگتن به کاهش موضع تهاجمی فزاینده خود در قبال چین قلمداد کرد.
«آقای امیرعبدالهیان در جلسه امروز همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت، مقامات عمانی اخیراً بارها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای بیان کرده است. در همین راستا پادشاه این کشور اعلام کرده است که در تلاش است تا با پیام‌هایی که میان مقامات ایران و آمریکا تبادل می‌کند، در آینده‌ای نزدیک و با خبری خوش به ایران سفر کند.»
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در تلاش است تا فعالیت‌های مخرب خود در بحران اوکراین را با وارد کردن اتهام جنایت علیه بشریت به روسیه و شیطان‌ ساختن از مسکو، توجیه کند.
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
کاخ سفید امروز در ادامه تلاش آمریکا برای تشکیک در توانمندی های ایران در فن آوری صلح آمیز هسته ای، به ازسرگیری غنی‌سازی ۶۰ درصدی از سوی تهران واکنش نشان داد.
کاخ سفید مدعی شد که تداوم تلاش کره شمالی در زمینه توسعه تسلیحاتی، به افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه منجر خواهد شد.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: تلاش آمریکا برای برگزاری جلسه غیر رسمی در مورد شرایط داخلی ایران، رویه ای خطرناک و غیر سازنده است.
نماینده جمهوری‌خواه پس از شکست در رای‌گیری درون‌حزبی جمهوری‌خواهان تأکید کرد تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر وارد کاخ سفید نشود.
عصر چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ