کره شمالی روز سه شنبه دو موشک بالستیک میان برد جدید را شلیک کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شبکه دولتی ژاپن (NHK) روز سه‌شنبه از شلیک دو موشک بالستیک از طرف کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر داد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب موشکی تازه کره‌شمالی خبر داد.
همزمان با شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی به سمت آب‌های شرقی این کشور، خواهر رهبر و سیاستمدار ارشد پیونگ‌یانگ به آمریکا هشداری جدی داد.
تنش‌ها بین دو کره همزمان با آزمایش‌های اتمی کره شمالی در سال گذشته میلادی و رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن تشدید شده است.
پس از دور جدید آزمایش‌های موشکی کره شمالی، کره جنوبی خواستار رزمایش مشترک هسته‌ای با آمریکا شده است؛ با این تفاسیر آیا تنش بین دو کره در ۲۰۲۳ به مرحله تقابل می انجامد؟
رسانه دولتی کره شمالی از برکناری دومین مقام نظامی قدرتمند این کشور پس از کیم جونگ خبر داد.
ارتش کره شمالی کره شمالی امروز جمعه دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرد.
مخالفت‌هایی که این روز‌ها با فضای مجازی می‌شود فقط در کلام نیست. وزارت محترم ارتباطات گفتار‌ها را به عمل تبدیل کرده و با کند کردن اینترنت و کاهش عرض باند عملا دسترسی مردم را مسدود کرده و عصبانیت شهروندان هم برایش هیچ اهمیتی ندارد. انصافا باید به دولت سیزدهم برای این اقدام مشعشع تبریک گفت و آن را در کارنامه دولت رییسی به عنوان یکی از معدود کار‌های انجام شده با نمره قابل قبول ثبت کرد!
مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی امروز یکشنبه بار دیگر دو موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود: دبیرکل، اقدام کره شمالی در شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما و همچنین سلسله عملیات شلیک موشک های مختلف طی دو روز گذشته را به شدت محکوم می کند.
در ادامه افزایش شدید تنش‌ها بین دو کره و پرتاب سه موشک از سوی کره‌جنوبی، کره‌شمالی هم ۱۰۰ شلیک توپخانه‌ای انجام داد.
ارتش کره جنوبی از شلیک دو موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی به سمت آب های شرقی این کشور خبر داد.
در بجبوحه تنش‌های میان دو کره، رئیس جمهور کره‌جنوبی می‌گوید ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ آماده‌سازی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را تکمیل کرده است.
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد که این پرتاب‌ها، آزمایشی بود که اعتماد‌پذیری و عملیاتی بودن تسلیحات هسته‌ای مستقر در واحد‌های نظامی را اثبات کرد.
رسانه دولتی کره شمالی از آزمایش دو موشک‌ کروز راهبردی دوربرد در بامداد پنجشنبه خبر داد.
مقامات ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر پرتاب کرده که در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کرده‌اند.
کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.
رسانه ها از ادعای سئول در خصوص مواجهه جنگنده‌ های کره شمالی و کره جنوبی در مرز میان دو کُره خبر می دهند.
ظرف ۱۲ روز گذشته، این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی است که توسط ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و دولت ژاپن گزارش شد و این درحالی است که این کشور روز سه‌شنبه هم یک موشک بالستیک میان برد دیگر به سمت ژاپن شلیک کرده بود.
گارد ساحلی ژاپن نیز تائید کرد که کره شمالی در بامداد پنجشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
کره شمالی همزمان با استقرار مجدد ناو آمریکایی، موشک های بالستیک شلیک کرد.
شلیک روز چهارشنبه در حالی رخ داد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد در سفری به سئول که به گفته کاخ سفید هدف آن تاکید بر قدرت ائتلاف است، از منطقه غیرنظامی شده بین دو کره دیدن کند.
این پرتاب‌های موشکی اندکی پس از آغاز رزمایش مشترک چهار روزه آمریکا و کره جنوبی که روز گذشته جهت آمادگی برای آموزش میدانی «اولشی فریدم شیلد» که قرار است از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر انجام شود، اتفاق افتاد.
در آستانه برگزاری رزمایش‌های سالانه کره جنوبی و آمریکا، مقامات نظامی کره جنوبی می‌گویند کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک کروز را به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ