کره‌شمالی پیشتر در اول ژانویه یک موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
شبکه دولتی ژاپن (NHK) روز سه‌شنبه از شلیک دو موشک بالستیک از طرف کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر داد.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب موشکی تازه کره‌شمالی خبر داد.
ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی‌اش یک موشک به سمت خارج جو زمین شلیک کرده است؛ همزمان در سئول پایتخت کره‌جنوبی و اوکیناوای ژاپن آژیرهای خطر به صدا در آمد.
وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر موشک کره‌شمالی که وارد حریم هوایی ژاپن شود را سرنگون می‌کنیم.
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ اون، خواستار افزایش «تصاعدی» تولید کلاهک‌های هسته‌ای شده و دستور توسعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما را برای مقابله با ایالات متحده و کره‌جنوبی صادر کرده است.
نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.
خواهر رهبر کره شمالی امروز به نشست اخیر شورای امنیت در ارتباط با آزمایش‌ های اخیر موشک‌ های قاره پیما و بالستیک توسط پیونگ یانگ واکنش نشان داد.
ارتش کره شمالی جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرد.
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود: دبیرکل، اقدام کره شمالی در شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما و همچنین سلسله عملیات شلیک موشک های مختلف طی دو روز گذشته را به شدت محکوم می کند.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز در بیانیه ای از شلیک ۴ موشک بالستیک از سوی کره شمالی خبر داد.
در ادامه افزایش شدید تنش‌ها بین دو کره و پرتاب سه موشک از سوی کره‌جنوبی، کره‌شمالی هم ۱۰۰ شلیک توپخانه‌ای انجام داد.
آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام شده است که آمریکا و کره جنوبی مشغول برگزاری یک رزمایش هوایی گسترده در شبه جزیره کره هستند.
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد که این پرتاب‌ها، آزمایشی بود که اعتماد‌پذیری و عملیاتی بودن تسلیحات هسته‌ای مستقر در واحد‌های نظامی را اثبات کرد.
کره شمالی روز شنبه در واکنش به انتقادات آمریکا و متحدانش اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور جنبه دفاعی دارند.
رسانه ها ازشلیک دوباره یک موشک بالستیک از سوی کره‌شمالی به سوی دریای ژاپن خبر می دهند.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن امروز در تماسی تلفنی در خصوص آزمایش موشکی اخیر کره شمالی رایزنی کردند.
آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر کره‌ شمالی درخواست کرد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز بدون اشاره به تحرکات خصمانه آمریکا در شبه جزیره کُره اعلام کرد: کره‌شمالی باید برنامه هسته‌ای و موشکی خود را کنار بگذارد!
آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر از سوی کره‌شمالی، از رزمایش‌ های مشترک این کشور با کره‌جنوبی و ژاپن خبر داد.
این پرتاب‌های موشکی اندکی پس از آغاز رزمایش مشترک چهار روزه آمریکا و کره جنوبی که روز گذشته جهت آمادگی برای آموزش میدانی «اولشی فریدم شیلد» که قرار است از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر انجام شود، اتفاق افتاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ