وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ضد حملات ارتش اوکراین، این کشور متحمل خسارات انسانی و تجهیزاتی فراوان شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، رسانه‌های این کشور از سرنگونی دو پهپاد دیگر در آسمان شهر مسکو خبر دادند.
رسانه‌های روسی اعلام کردند ارتش اوکراین بامداد امروز منطقه دونتسک را با گلوله‌های خوشه‌ای بمباران کردند.
در ادامه ضدحملات اوکراینی‌ها، ارتش روسیه اعلام کرد در نتیجه درگیری‌ها بین دو طرف در منطقه دونتسک بیش از ۸۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.
افسر بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید افسران و نظامیان اوکراین به علت نداشتن آموزش کافی، قادر به بهره‌مندی از توانایی و قدرت بمب‌های خوشه‌ای نیستند.
رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی استونی اعلام کرد که اوکراین توان نفوذ به خطوط دفاعی روسیه را در ضد حملات اخیر خود نداشته است.
پنتاگون اعلام کرد که ارزش تسلیحات ارسالی به اوکراین در دو سال اخیر، به اندازه بیش از ۶ میلیارد دلار اشتباه برآورد شده اما این خطای محاسباتی به نفع کی‌یف است.
ارتش اوکراین اعلام کرد که این کشور طی شبانه روز گذشته هدف ۳۱ حمله مختلف روسیه قرار گرفته است.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین با دو پهپاد انتحاری قصد داشت محل اقامت ریاست‌جمهوری این کشور را هدف قرار دهد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: افراد منطقی در مسکو طی یک ماه یا یک یا دو سال متقاعد خواهند شد که مذاکره را آغاز کنند، زیرا متوجه خواهند شد که "پیروز نمی‌شوند. "
در پی حملات ارتش اوکراین به منطقه مسکونی بریانسک در روسیه، دست کم دو غیرنظامی کشته شدند.
مانند سایر نقاط حساس منطقه، هر دو ارتش در درگیری‌های اطراف باهموت بیشتر از سیستم‌های توپخانه، تانک، خمپاره و سایر سلاح‌ها استفاده می‌کنند.
«استفاده احتمالی ارتش اوکراین از تسلیحات شیمیایی در قالب جنگ با روسیه، انحلال پرابهام گروه نظامی خصوصی "موزارت" به عنوان یک شرکت آمریکایی فعال در جنگ اوکراین، و البته بازی دو جانبه دولت بایدن با مساله اعطای جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین، سه اتفاق مشکوک و قابل تاملی هستند که جنگ اوکراین در روز‌های اخیر شاهد وقوع آن‌ها بوده و تحلیل آن‌ها جهت خوانشِ دقیق‌تر روند‌های جاری و آتی در قالب جنگ مذکور، کاملا ضروری است.»
ارتش اوکراین در ادامه جریان سازی های ضد روسی خود، مدعی نقض حریم هوایی دو کشور مولداوی و رومانی از سوی روسیه شد.
کارشناسان نظامی می‌گویند که به نظر می‌رسد شهر باهموت برای هر دو طرف ارزش استراتژیک کمی دارد، اما نیرو‌های روسی از جمله مزدورانی که برای گروه واگنر می‌جنگند در روز‌های اخیر بمباران خود را تشدید کرده اند.
وزارت دفاع انگلیس از تحویل دو فروند موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن به ارتش اوکراین خبر داد.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ارتش روسیه بیش از ٧۵ درصد زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داده است.
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
ویدئویی از حمله پهپاد اوکراینی به دو تن از ارتش روسیه منتشر شده که آن‌ها با عکس العمل به موقع از مرگ جان سالم به در می‌برند. در این ویدئو پهپاد اقدام به پرتاب بمب روی سربازان روس دراز کشیده در یک کانال می‌کند، اما آن‌ها خیلی سریع بمب را برداشته و به طرف دیگر پرتاب می‌کنند.
طبق گزارش بخش آلمانی وبسایت «بیزنس اینسایدر» برلین به طور قابل توجهی از الزامات ناتو در حفظ ذخایر برای حداقل ۳۰ روز جنگ عقب است. گفته شده که این مشکل سال‌هاست شناسایی شده، زیرا مانور‌های نظامی دچار کمبود ذخایر بوده‌اند. این کمبود از زمان آغاز ارسال سلاح از سوی آلمان به همراه بسیاری دیگر از کشور‌های غربی به اوکراین تشدید شده است.
کوپیانسک که توسط رودخانه اوسکیل به دو قسمت تقسیم شده و یکی از نقاط تقاطع شبکه راه آهن در منطقه خارکف است، از مناطقی است که در ضدحمله ارتش اوکراین از نیرو‌های روسیه پس گرفته شده است.
پس از حملات شب گذشته ارتش روسیه به شهر خارکف اوکراین، صبح امروز نیز دو منطقه دیگر خارکف هدف قرار گرفت.
وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای از افزایش تلفات جانی و نظامی ارتش اوکراین در درگیری های اخیر خبر داد.
ستادکل ارتش اوکراین امروز مدعی شد که ارتش روسیه حمله شدیدی در ۳ جهت در منطقه دونتسک را آغاز کرده‌ است.
حدود ۵۰ نفر روز پنجشنبه در مراسم تشییع جنازه دو سرباز ارتش اوکراین در یک قبرستان پر درخت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین شرکت کردند. یکی از تابوت‌ها متعلق به جسد اولگ پانچنکو ۴۸ ساله استکه در جریان درگیری‌ها کشته شد. سرباز کشته شده لباس نظامی به تن داشت و جراحاتی روی صورتش داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ