سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست کمیسیون برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دخیل در کنترل حوادث جاده‌ای و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، گفت: تلفات جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۶ درصدی داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه می‌گوید نیروهایش بیش از ۴۰ سرباز اوکراینی را در حمله به منطقه کوپیانسک از پای درآورده‌اند.
نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی در تل آویو پس از زخمی شدن، از پا درآمد.
تلفات برقِ تولید شده توسط توربین‌های آبی طی ۲۰ سال گذشته، ۱۲۱ میلیون تن آلاینده کربن به جو زمین اضافه کرده که تقریبا برابر است با اینکه ۱.۳ میلیون خودرو بیشتر در جاده‌های جهان حرکت کنند! این رقمِ بزرگ نباید تعجب‌آور باشد چرا که به نظر می‌رسد هر چه هوا گرم‌تر شود، میزانِ آب کمتر و میزانِ برق تولیدی توسط آن کمتر و کمتر خواهد شد.
ما نه می‌فهمیم و نه جرئت جسارت داریم بلکه بسیار امیدواریم که در جریان تصویب برنامه هفتم توسعه جزء جزء آن از موهبت سایبرنتیکی برخوردار شود و با این روش مدرن و شاید پست‌مدرن مسائل اصلی کشور مانند ناترازی آب، انرژی، اسراف در همه شئون، نشست زمین، درگیری با همسایگان زیاده‌خواه یا ارتجاعی کشور، آب‌وهوای آلوده، آسیب‌پذیری در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله و تلفات جاده‌ای کشور سر و سامان بگیرد.
منابع فلسطینی با انتشار آماری جدید از تلفات شدید اشغالگران صهیونیست در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۳ در جریان عملیات‌های مقاومتی خبر می‌دهند.
وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که حداقل ۱۰۸ افسر پلیس در درگیری‌های سراسر فرانسه با معترضان خشمگین مجروح شده‌اند.
میامی- فرماندار میامی با بیان اینکه این شهرستان بیشترین تلفات جاده‌ای یوزپلنگ را داشته اما پاسگاه محیط زیست ندارد، گفت: ایجاد منطقه حفاظت شده میان دشت یا پل ابریشم مطالبه ما از دولت است.
کرمانشاه- فرمانده فراجا با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی و کاهش تلفات جاده‌ای از ثبت ۴۲۰ میلیون سفر استانی و شهرستانی در کشور خبر داد.
رییس پلیس راهور با بیان اینکه عامل اصلی تصادفات و تلفات جاده‌ای خستگی و عدم دقت به مسیر است اظهار کرد: ترافیک‌ها نیمه‌سنگین و سنگین است. مسافران استراحت و رعایت نکات ایمنی را طی سفر در نظر داشته باشند.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در جریان سفرهای نوروزی امسال خبر داد.
میرسلیم خواستار سهمیه بندی مسافرت در ایام نوروز شد!
هادیانفر با بیان اینکه از این پهپاد‌ها برای رصد و پایش جاده‌های طویل در استان‌هایی مانند کرمان، فارس و ... استفاده می‌شود، گفت: این پهپاد‌ها چند کار را انجام می‌دهند، اول اینکه اقدام به پایش جاده‌ها کرده و گزارش آن را برای پلیس ارسال می‌کنند. اقدام دوم اعمال قانون و جریمه خودرو‌های متخلف است، این پهپاد‌ها خودرو‌های دارای سرعت غیرمجاز و دیگر تخلفات حادثه‌ساز را شناسایی کرده و اطلاعات آن را به پلیس راه و ماموران مستقر در راه‌ها مخابره می‌کنند و ماموران نسبت به توقیف و اعمال قانون آن‌ها اقدام خواهند کرد.
مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تخلفات ناوگان اتوبوس بین‌شهری ناشی از عدم رعایت نحوه حرکت، توقف و سرویس‌دهی وسایل نقلیه ۲۹ درصد کاهش یافته است.
در نشست نظارتی امروز مجلس، وزرای نفت و صمت برای پاسخ به پرسش های نمایندگان در مورد نقش موثر نقص فنی خودرو در تصادفات جاده‌ای و عدم مدیریت مصرف گاز و تشکیل صف‌های طویل حضور یافتند و سرانجام دو نماینده مشروط از پاسخ‌های اوجی و فاطمی امین قانع شدند.
«رضا نفیسی» رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل‌ونقل، با بررسی گزارش‌های ارائه شده، گفت: آمار میانگین تلفات جاده‌ای طی ۹ ماهه اول سال آسیب شناسی و تحلیل نقطه به نقطه شود چرا که یافتن مشکل و برنامه‌ریزی ضروری است.
ایران در میان کشور‌های جهان رتبه ۶۵حوادث جاده‌ای را دارد و آمار‌های منتشرشده سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته نشان می‌دهد که هر نیم ساعت یک نفر جان خود را به‌دلیل حوادث جاده‌ای از دست می‌دهد و سیستان و بلوچستان، سمنان، مرکزی، کرمان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، فارس، بوشهر و زنجان ۱۰استان با بیشترین تلفات جاده‌ای به نسبت جمعیت هستند.
بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته گفت: آمار تلفات جده‌ای و تصادفات رانندگی کاهش یافته ولی یک نفر آن هم زیاد است.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تشکیل کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور خبر داد.
سمنان- رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۶۰ درصد فوتی تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد و گفت: تقویت و افزایش ایمنی جاده‌های این استان باید بیشتر و نقاط حادثه خیز رفع شود.
بیشترین تلفات جاده‌ای یوز در جاده عباس‌آباد گزارش شده است چراکه توران یک منطقه زادآور و زیستگاهی مهم برای یوزپلنگ است، به همین دلیل بیشترین تلفات در این جاده رخ داده است.
رئیس پلیس راهور با گلایه از وزارت بهداشت و خودروسازان گفت: همچنان جاده‌های ناایمن، خودروهای ناایمن و نبود رسیدگی مناسب به مصدومان حوادث سبب موجب تلفات می‌شوند.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست: تنها بحث تلفات یوز مطرح نیست بلکه هر ساله در جاده‌های کشور تعداد زیادی از حیات وحش و گونه‌های مختلف خزندگان و حتی از کوچکترین پستانداران مانند خارپشت‌ها تا بزرگترین گونه‌ها مانند خرس و پلنگ تلفات می‌دهیم و بخش قابل توجهی از ذخایر ژنی ما در جاده‌ها از بین می‌روند.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست: تنها بحث تلفات یوز مطرح نیست بلکه هر ساله در جاده‌های کشور تعداد زیادی از حیات وحش و گونه‌های مختلف خزندگان و حتی از کوچکترین پستانداران مانند خارپشت‌ها تا بزرگترین گونه‌ها مانند خرس و پلنگ تلفات می‌دهیم و بخش قابل توجهی از ذخایر ژنی ما در جاده‌ها از بین می‌روند.
بهرامعلی ظاهری گفت: توله یوزپلنگ ۱ ساله که شب گذشته در مسیر تردد جاده میامی_عباس آباد تلف شد، ۱۵ کیلومتر خارج از منطقه حفاظت شده بود و ۴۵ کیلومتر از منطقه‌های ریسک تلفات جاده‌ای که قبلا ۷ تلفات را در آن منطقه داشتیم، فاصله داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ