این نشست در شرایطی برگزار شده که همه حاضران در نشست را مردان تشکیل می‌دادند و حتی یک بانو هم برای پیگیری مطالبات میلیون‌ها زن ایرانی در این نشست حاضر نبود!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجاب یک موضوع فرهنگی است، بر ضرورت وجود یک پدافند فرهنگی مؤثر تأکید کرد و گفت: نمی‌شود بگوییم ما باید فقط برویم برای افراد حرف بزنیم، کار فرهنگی کنیم و دلیل بیاوریم تا جذب کنیم، زیرا هر فرهنگ‌سازی نیازمند پدافند فرهنگی است. اینکه ما از تابلو‌های کربلا رنگ به خود نگیریم و در برابر جنگی که با ارزش‌های ما در جریان است، فقط تماشاچی باشیم. مقابله با بی‌حجابی، مقابله با ناهنجاری و صف‌شکنی است. نباید در برابر این جریان ساکت نشست درحالی که ادعای عاشورایی بودن و حسینی بودن داریم.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شب گذشته نشستی درباره حجاب و عفاف و حجاب برگزار کرده است که در آن هیچ زنی حضور ندارد.
سخنگوی دولت گفت: رهبر معظم انقلاب مسیر را در مورد حجاب روشن کردند و فرمودند که این وضعیت باید با برنامه اصلاح شود و بدون برنامه نباید اقدامی صورت گیرد. لایحه اخیری که در این حوزه مطرح شده است، لایحه قضایی است که توسط قوه قضائیه برای ارسال به مجلس تقدیم دولت شده است. متن این لایحه در دولت اصلاحاتی داشته و متنی که در فضای مجازی از این لایحه منتشر شده نادرست است و متن منتشره، متن نهایی لایحه قوه قضائیه که دولت با تغییراتی آن را مصوب کرده، نیست.
اخیراً در رابطه با مسأله حجاب، به اماکنی که قانون را رعایت نکنند اخطار پلمپ داده می‌شود. به درستی یا نادرستی آن کاری نداریم و اینکه اصولاً این اقدام عملی هست یا نه؟ یا روش درستی برای مراعات و اجرای آن به حساب می‌آید و اصولاً به مقابله با بدحجابی کمک می‌کند یا نتیجه عکس می‌دهد هم موضوع بحث نیست؛ اما همین قانون آیا بدون تبعیض در مورد همه مجتمع‌ها و اماکن، رعایت و با همه یکسان برخورد می‌شود؟ آیا هیچ تفاوتی نمی‌کند که آن مجتمع تجاری یا اداره یا سازمان یا مطب یا … متعلق به کیست؟
آیت‌الله سعیدی بیان کرد: کسانی که با اسلام سروکار ندارند و فقط به ایرانی بودن خود می‌اندیشند باید بدانند در تاریخ ایران بی بندباری به شیوه غربی وجود نداشته است و شاهنامه یکی از این مستندات است.
دیندار بودن اجباربردار نیست، اما ضرر زدن به دین دیگرانی که می‌خواهند دیندار باشند یا خدشه بر فضای عفت و حیای جامعه اسلامی بزنند، طبعاً وظیفه حکومت اسلامی است. اجبار کردن حجاب هم، نه برای دیندار کردن فرد بی‌حجاب، بلکه برای محافظت از آسیب زدن او به دینداری باقی افراد جامعه است، البته او در فضای خصوصی خانواده و دوستان می‌تواند بی‌حجاب باشد، اما فضای عمومی جامعه متفاوت است.
یک حقوقدان و استاد دانشگاه گفت: در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی موضوع کشف حجاب به عنوان مصداق بارز عدم رعایت حجاب اسلامی، جرم انگاری شده و در جرم بودن آن شکی نیست.
خزعلی گفت: اگر کسی آتش به اختیار را در سخنان رهبری می‌بیند از طرف دیگر باید کار با برنامه و باقاعده را نیز در سخنان ایشان ببیند و این بدین معناست که آتش به اختیار بودن، بی‌برنامه بودن نیست. در حقیقت آتش به اختیار بودن، داشتن برنامه و اقدام براساس آن بدون منتظر اقدام دیگران بودن است، اما در عین حال این برنامه باید منسجم باشد و با سیاست‌های کلان نظام و برنامه‌های دولت در تعارض نبوده و مکمل آن باشد.
نماینده زنجان می‌گوید: کشف حجاب در ماه‌های اخیر، یک اعتراض مدنی نیست. فطرت و خلقت خانم‌ها با زیبایی گره خورده و این کار خداست، چون خدا زنان را این‌گونه خلق کرده است. بانوان از لحاظ فطری علاقه‌مند به اظهار کمالات و جمال خودشان هستند.
اگر شما و دوستانتان در پی فتح کامل پارلمان هستید و از فرط بی‌کارنامه بودن مجبورید به ریسمان حجاب متوسل شوید، در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید. دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسد العقیده نیست که هر روز مانند مارگیران آن ملعبه قدرت‌طلبی کنند.
محسن برهانی حقوقدان در توئیتی نوشت: اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است. سایرین با رعایت ماده ۱۵۶ ق‌م‌ا، حق دفاع مشروع در قبال رفتار وی را خواهند داشت
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: «طرح مسدودسازی خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب که توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده است، در دستورکار مجلس نبوده، نیست و نخواهد بود.»
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح مسدودسازی خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب که توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده است، در دستورکار مجلس نبوده، نیست و نخواهد بود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این طرح بی حجابی از جرم به تخلف تغییر ماهیت داده و این به معنای بی اهمیت بودن یا کم اهمیت بودن آن نیست بلکه به این معناست که در ابتدای امر، برخورد شدید قضائی با فرد کشف حجاب کننده صورت نگیرد.
رادان حالا دوباره عرصه نیروی انتظامی کشور را تحویل گرفته، در حالی که دیگر خبری از ون‌های گشت ارشاد نیست و قرار است نظارت بر حجاب به شیوه‌های جدید صورت پذیرد. فرمانده، اما بدون شک باز هم تعارف ندارد.
روزنامه همشهری نوشت: حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری. ممکن نیست که مرد از دیدن زنی با بدن نیمه‌برهنه لذت نبرد، چون غریزه شهوت همیشه همراه انسان است.
ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان: فعالیت خوابگاه‌های دانشجویان دختر در ولایات که به باور او خلاف «غیرت افغانی و اسلام» است که دختران بدون اعضای خانوده در ولایتی دیگر برای تحصیل بروند و به این دلیل «بدون محرم شرعی» سفر کنند؛ عدم رعایت حجاب کامل از سوی دانشجویان دختر، مختلط بودن زن و مرد و حضور دانشجویان زن در رشته‌هایی «که مناسب زنان نیست و به عزت و وقار آن‌ها مساعد نیست» از جمله دلایل اصلی بود که وزیر تحصیلات عالی طالبان ذکر کرد.
پیش از حوادث اخیر، جنبش «می‌تو» با حمله به سینمای ایران شروع شد. تهمت‌هایی زده شد اما دفاعی از سینماگران نشد. بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» امضا شد، بیانیه سیاسی بود و ربطی به سینما نداشت. از دوستانم در صنف سوال کردم و اشاره کردم ما حزب سیاسی نیستیم. ما فراتر از احزاب و رویدادهای سینمایی هستیم. آنچه امروز رخ داده ادامه حوادثی است که پشت سرگذاشتیم. بیانیه نوشتن درمان درد سینمای ایران نیست. مشکلات معیشت و اقتصادی عده‌ بسیاری از سینماگران نباید دستاویز بازی‌های سیاسی شود.
پیش از حوادث اخیر، جنبش «می‌تو» با حمله به سینمای ایران شروع شد. تهمت‌هایی زده شد اما دفاعی از سینماگران نشد. بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» امضا شد، بیانیه سیاسی بود و ربطی به سینما نداشت. از دوستانم در صنف سوال کردم و اشاره کردم ما حزب سیاسی نیستیم. ما فراتر از احزاب و رویدادهای سینمایی هستیم. آنچه امروز رخ داده ادامه حوادثی است که پشت سرگذاشتیم. بیانیه نوشتن درمان درد سینمای ایران نیست. مشکلات معیشت و اقتصادی عده‌ بسیاری از سینماگران نباید دستاویز بازی‌های سیاسی شود.
آیت الله مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانسته و تأکید کرد: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می کنند، اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر، شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ اینکه اجازه نمی دهیم محیط زیست تخریب شد، برای این است که محیط زیست تنها برای ما نیست، بلکه برای آیندگان هم است، بنابراین به فکر آیندگان بودن خود، یک مسئله مهم است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: حوادثی که این روز‌ها شاهد آن بودیم بدون تردید برای یک نظام سیاسی پویا، مقتدر، کارآمد که در اندیشه فهم چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیش روی خود است، راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است. همانطور که دفاع مقدس به میدانی برای به فعلیت رسیدن استعداد‌های نهفته، خود باوری ملی، خود کفایی دفاعی و جهش علمی و توسعه دانش و فناوری بنیادی تبدیل شد و راه را برای شکل گیری قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مقاوت در دنیای اسلام هموار کرد و شبکه در هم تنیده و مقتدر امنیتی فرهنگی و دفاعی را در جهان اسلام شکل داد.
دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان و یا بر سر با حجاب و بدحجاب نیست. خیلی از کسانی که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران جدی جمهوری اسلامی هستند. این کسانی که در خیابان‌ها فساد و تخریب می‌کنند، همه یک حکم ندارند برخی جوانان و نوجوانانی هستند که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند. چنین افرادی را می‌توان با یک تنبیه متوجه کرد که اشتباه می‌کنند. برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند
رئیس فدرال رزرو بار دیگر بر عزم خود برای کاهش تورم تاکید کرد و گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که قیمت‌ها شروع به کاهش کنند، حمایت خواهد کرد.
مواضع کلی در قوه قضائیه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود و بر اساس اجازه رئیس قوه قضائیه، سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. ما اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است، باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ