ایران با جماعت زیادی از افرادی رو به رو است که پشت دیوار اشتغال ایستاده اند، این جماعت چه پشت دیوار در انتظار بمانند و چه بروند، دولت برنامه‌ای برای جذبشان ندارد چرا که مدام سخن از کوچک سازی دولت مطرح می‌شود. با این ارتش بیکارانی که درکشور داریم، افزایش سن بازنشستگی نارضایتی‌هایی برای این طیف ایجاد می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه طبق اسناد تا سال ۲۰۳۰ آمریکا قدرت جهانی را از دست می‌دهد، تصریح کرد: سال ۲۰۳۰ از نظر آمریکایی‌ها سرنوشت‌ساز است در حال حاضر شاهد افزایش چالش‌ها و تعارضات سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا هستیم که احتمال می‌رود در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به تعارض امنیتی تبدیل شود.
ستاد حقوق بشر طی اعلامیه ای اعلام کرد: استفاده ابزاری از حقوق بشر به منظور افزایش فشار بر مللِ مستقل، از تبعات نگاه فردگرایانه به انسان و از چالش‌های مهم جهان امروز است.
ترکی به اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: تعدد این آمار، چالشی برای نظام بیمه‌ای است. باید بازنگری برای مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشیم که طبق آن برخی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند. تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.
«پرسش من اقتصاددان، از آقای فرزین این است که اگر قرار است تورم کاهش پیدا کند دقیقا به چه مکانیسم‌ها و راهکار‌هایی فکر شده است؟ اگر مخارج دولت افزایش پیدا کند، بانک مرکزی نیز دستور دولت را اجرا و اسکناس چاپ کند که کسری بودجه جبران شود، چه باید کرد؟ این که بانک مرکزی بتواند تورم را کاهش دهد، باعث خوشحالی است، اما چنین تصمیماتی به یک بانک مرکزی مستقل و مقتدر نیاز دارد.»
شهردار تهران گفت: مشکلات زیست محیطی یکی از مسائل کلان شهرها است و افزایش سرانه فضای سبز می‌تواند بسیاری از چالش‌های زیست محیطی کلان شهرها را برطرف کند.
نقدعلی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری جهت شکستن آقایی دلار با مبنا قرار دادن دلار در قیمت گذاری کالا‌های پایه‌ای و انرژی محقق نمی‌شود، چطور انتظار داریم مبنای قیمت گذاری خودمان دلار باشد و مردم برای عدم سقوط سرمایه شان به خرید سکه، طلا و دلار هجوم نیاورند؟ البته آقایانی که با کم کاری در عرصه اقتصادی، انرژی، آب، خودرو و... چالش‌های امروز را به ارمغان آوردند فراموش نکنند افزایش ۹۰۰ درصدی دلار در زمان آن‌ها رخ داد، هرچند امروز نیز از وضعیت تورمی راضی نیستیم، اما توصیه می‌کنیم یک بار دیگر کارنامه اقتصادی خودشان را مرور کنند.
چالش «کمبود برق» در تابستان قرار است با تولید چالش‌های جدید، از سر راه برداشته شود. با تصویب دولت، ساعت شروع کار از نیمه خرداد به مدت یک فصل، به ۶صبح تغییر می‌کند. این عقب‌رفت «ساعت کار» دست‌کم سه چالش (اختلال) در پایتخت و دیگر شهر‌ها ایجاد خواهد کرد که مهم‌ترین آن، نحوه ارتباط بخش خصوصی با دولت با توجه به تشدید اختلاف ساعت‌کار بین شرکت‌ها و دستگاه‌ها است. دولت می‌توانست تهدید کمبود برق را به فرصت تبدیل کند و با کاهش ساعت‌کار هفته، از تجربه موفق جهان به نفع افزایش بهره‌وری نیروی کار استفاده کند.
دریابان شمخانی گفت: رفع سوءتفاهم‌ها و نگاه رو به آینده در روابط تهران-ریاض، قطعا توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری کشور‌های حوزه خلیج فارس و جهان اسلام را برای مدیریت چالش‌های موجود به‌دنبال خواهد داشت.
چالش‌های سیاسی و حقوقی رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در حال افزایش هستند حتی در حالی که برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند او کماکان از حمایت زیادی در میان جمهوری خواهان برخوردار است.
افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌رو کشورهای در حال توسعه در مسیر «صنعتی شدن» و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.
افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌رو کشورهای در حال توسعه در مسیر «صنعتی شدن» و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.
نوآم چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس سرشناس آمریکایی گفت، افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای، شکست درخصوص مقابله با چالش‌های زیست محیطی و ضعف در حل‌وفصل مشکلات موجود از مواردی هستند که جهان را به سمت پرتگاه سوق می‌دهند.
داده‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلا به میوکاردیت و پریکاردیت – به‌ترتیب التهاب عضله و غشاء قلب- پس از دومین دوز واکسن mRNA در بین مردان ۱۲ تا ۳۹ ساله افزایش می‌یابد که در اواخر نوجوانی و ۲۰ سالگی بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. این وضعیت همچنین می‌تواند پس از ابتلا به کووید و سایر بیماری‌ها رخ دهد و در این موارد شدیدتر می‌شود و FDA و CDC می‌گویند که مزایای واکسیناسیون بیشتر از خطرات آن است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر میانگین سن بازنشستگی را هر سال ۶ ماه افزایش ندهیم، صندوق‌های بازنشستگی در آینده نزدیک با چالش‌های جدی مواجه خواهند شد.
مدیریت ایلان ماسک بر توئیتر، طی روزهای اخیر، سبب بروز مشکلاتی تازه، افزون بر چالش‌های پیشین این شرکت شده است. مشکلاتی که سبب افزایش چالش‌ دولت‌ها و کاربران با این شبکه اجتماعی شده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها بسیاری از افراد کلیه خود را برای حل مشکلات زندگی‌شان می‌فروشند و قیمت کلیه افزایش یافته است بنابراین هر فردی بخواهد کلیه‌ای بخرد باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کند و بسیاری از بیماران توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.
متروی تهران در یک روز، سه میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را هم جابه‌جا کرده است. از طرفی باید تأکید کرد اگرچه متروی تهران در دوران کرونا با یک رکود ۶۰ تا ۷۰ درصدی کم‌سابقه مواجه شد که از نظر مالی مدیریت مترو را با چالش‌هایی مواجه کرده بود، اما افزایش مسافران در روز‌های اخیر هم نمی‌تواند یک پیام مثبت به مدیران مترو تلقی شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی در کشور موافقت کردند تا حداکثر دریافتی یک خانواده ۴ نفره با یارانه ای که می گیرند، به ۳ میلیون تومان برسد.
تعدد شماره تماس سازمان‌های امدادی، چالش‌های خاص خود را به همراه داشته است که در همین راستا برخی از کشور ها نیز برای پاسخ به این دسته از امور شهروندان یک شماره تماس را اختصاص دادند. بر اساس نظر کارشناسان ایمنی یکی از مزایای این طرح افزایش سرعت امدادرسانی در حوادث و بلایاست، به طوری که پس از برقراری تماس،‌ اقدامات مربوط به اعزام دستگاه‌های امدادی به صورت موازی انجام می‌شود.
رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ماشین آلات صنعتی همچون تراکتور در بورس کالا عرضه می‌شود، گفت: عرضه محصولات تولیدی تراکتورسازی در بورس حلقه مفقوده چالش‌هایی نظیر قیمت‌گذاری دستوری و تامین نقدینگی کشاورزان برای خرید ماشین آلات صنعتی است که با عملیاتی شدن آن هم قیمت عادلانه و شفاف برای تراکتور تعریف شده و هم افزایش ظرفیت تولید به واسطه قیمت عادلانه تحقق می‌یابد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از رشد ۲۲ درصدی خدمات یکپارچه فنی و مهندسی به چاه‌های نفت و گاز در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه پارسال خبر داد.
وزیر فرهنگ سوریه مساله بی‌سوادی در زنان را از چالش‌هایی دانست که بعد از شرایط جنگ رو به افزایش گذاشته است و همچنین در مورد آموزش مهارت‌های کارآفرینی در زندان زنان مطالبی را بیان کرد.
تهیه مسکن یکی از چالش‌های افراد جامعه است، افزایش نرخ مسکن در ازدواج جوانان هم تاثیرگذار بوده است. این معضل به اندازه‌ای ذهن جامعه را درگیر کرده که به سوژه تبلیغاتی خوبی برای کاندیدای ریاست‌جمهوری تبدیل شده است مانند ابراهیم رئیسی که وعده ساخت سالی یک میلیون خانه را مطرح کرده بود.
اگر بازیگران خارجی با نفوذ از ناتوانی طالبان در حل چالش‌های پیش روی کشور ناامید شوند حمایت از نیرو‌های مخالف ممکن است به میزان قابل توجهی افزایش یابد. بر این اساس، این وضعیت ممکن است به دور جدیدی از یک جنگ داخلی تمام عیار بر اساس تقابل بین قومی منجر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ