عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ‌ساختار فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت توان کنترل بازار را ندارد و قیمت‌گذاری کالا در کشورمان هم متولی مشخصی ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم و این اقدام را نوعی تحمیل زیان به تولیدکننده، بدون جبران درخور انتظار زیان وی می‌دانیم.
فخاری تصریح کرد: مساله دیگر این است، که وقتی دولت برای جبران کاستی‌ها در بازار به قیمت‌گذاری روی می‌آورد، به مسئولیت‌های دولتی خدشه وارد می‌شود و این به افزایش فاصله دولت و تولیدکننده می‌انجامد.
تهران- استاندار تهران گفت: قیمت‌گذاری دستوری به عاملی بازدارنده در برابر تولید و توزیع تبدیل شده است.
عباس عبدی نوشت: سیاست قیمت‌گذاری را در همه حوزه‌ها و امور انجام می‌دهیم، کمابیش مثل رفتار‌های کارتون جذاب و دیدنی «پت و مت» است. پت و مت نماد کسانی هستند که در مواجهه با امور و برای حل مشکلات با رویکرد نقطه‌ای و ساده‌انگارانه و اقتضایی عمل می‌کنند و فاقد نگاه سیستمی و دانش عمیق و آینده‌نگرانه هستند.
در پی ایجاد سوال و ابهام برای مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصول دناپلاس دستی، گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور پاسخ‌گویی به افکار عمومی، جزییات قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام کرد.
رئیس جمهور با اشاره به لزوم هماهنگی در «قیمت‌گذاری کالاها و خدمات» اظهار داشت: دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار هماهنگ باشند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: اعلام نرخ گندم برای کشاورزان وظیفه دولت نبود و شورای قیمت‌گذاری باید این کار را انجام می‌داد؛ اما قیمت ۱۵ هزار تومانی اعلام شد که به قاچاق دامن می‌زند.
رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی در مجلس یازدهم گفت: شورای رقابت باید نحوه قیمت‌گذاری جدید خودروهای داخلی را شفاف اعلام کند به عبارتی منطق حاکم بر فرمول قیمت‌گذاری خودروها توسط شورای رقابت باید برای مردم کاملا شفاف و مشخص شود.
در هفته‌های اخیر شاهد کمبود لاستیک در بازار کشور بوده‌ایم، کمبودی که در نهایت منجر به افزایش قیمت لاستیک در بازار آزاد شده است.
باشگاه آینتراخت فرانکفورت قیمت ستاره فرانسوی‌اش، کولو موآنی را افزایش داده و مبلغ درخواستی خود را به دو باشگاه منچستریونایتد و لیورپول اطلاع داد.
در هفته‌های اخیر، عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظریات شورای رقابت در رسانه‌ها، باعث ایجاد فضای مبهم در خصوص آینده بازار خودرو و برنامه‌های خودروسازان شده است، تا جایی که رئیس سازمان بورس نیز تاکید داشته، صنعت خودرو حدود ۸ تا ۹ سال با معضل قیمت‌گذاری دستوری مواجه بوده است.
در هفته های اخیر، عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظرات شورای رقابت در رسانه‌ها باعث ایجاد فضای مبهم در خصوص آینده بازار خودرو و برنامه های خودروسازان شده است. تا جاییکه رئیس سازمان بورس نیز تاکید داشته صنعت خودرو حدود ۸ الی ۹ سال با معضل قیمت‌گذاری دستوری مواجه بوده است.
دستورالعمل تشکیل کارگروه تخصصی خودرو به منظور تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به آن توسط شورای رقابت به تصویب رسید.
وزارتخانه ۱۱ نفر از عوامل مؤثر بر نوسانات غیرعادی بازار ارز در شبکه‌های اجتماعی با دستور مقام محترم قضایی بازداشت و روانه زندان شدند. همچنین شناسایی ۳۲۰ نفر از عوامل اصلی مرتبط با کانال‌ها و گروه‌های مجازی نیز انجام پذیرفته است که به زودی اقدامات لازم جهت برخورد با این عناصر مخرب بازار ارز صورت می‌گیرد.
روابط عمومی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تعدادی از گردانندگان و سرشاخه‌های قیمت گذاری جعلی ارز‌های خارجی در کشور شناسایی و دستگیر شدند.
روابط عمومی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تعدادی از گردانندگان و سرشاخه‌های قیمت گذاری جعلی ارزهای خارجی در کشور شناسایی و دستگیر شدند.
عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: اصلاح نحوه قیمت‌گذاری مواد اولیه در بورس کالا یکی از مطالبات جدی واحدهای تولیدی و نوردکاران فولادی در کشور است.
«با عرضه خودرو در بورس کالا قیمت به صورت واقعی و رقابتی و بر اساس میزان عرضه و تقاضا کشف خواهد شد که این موضوع برای مشتریان و هم برای خودروسازان مهم است، زیرا از یک سو، خریداران خودرو را در بورس کالا با قیمت کمتری نسبت به قیمتی که الان در بازار آزاد هست، می‌توانند بخرند و در سوی دیگر خودروسازان نیز محصولات خود را با قیمت بالاتری نسبت به قیمت‌گذاری دستوری به فروش خواهند رساند.»
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با اعلام بدون تغییر ماندن قیمت انواع تایر در بازار، خواستار لغو قیمت‌گذاری دستوری این کالا یا عرضه آن در بورس شد.
چالش قیمت گذاری مسکن در بورس کالا، یک مسئله مهم است، اینکه به چه نحوی می‌خواهند قیمت مسکن را برای تعداد قابل توجه‌ای واحد مسکونی فرموله کنند، خود معضل مهمی است، زیرا همانطور که اشاره شد این واحد‌های در جزییات بسیار متفاوت هستند، زیرا به نوعی مسکن کالایی همگن محسوب نمی‌شود، اینکه قیمتگذاری چگونه می‌خواهد باشد، خود یک موضوع مهم قلمداد می‌شود.
رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ماشین آلات صنعتی همچون تراکتور در بورس کالا عرضه می‌شود، گفت: عرضه محصولات تولیدی تراکتورسازی در بورس حلقه مفقوده چالش‌هایی نظیر قیمت‌گذاری دستوری و تامین نقدینگی کشاورزان برای خرید ماشین آلات صنعتی است که با عملیاتی شدن آن هم قیمت عادلانه و شفاف برای تراکتور تعریف شده و هم افزایش ظرفیت تولید به واسطه قیمت عادلانه تحقق می‌یابد.
مشاور وزیر اقتصاد گفت: هرگونه تصدی‌گری دولت در اقتصاد منجر به بروز اخلال در بازارها و نیز ایجاد رانت می شود.
عبدی نوشت: حذف نظام قیمت‌گذاری، خیر محض است و موجب می‌شود که فساد، رانت، و اتلاف منابع کم شود، در مقابل بهره‌وری افزایش یافته و قیمت‌های نسبی راهنمای رفتار اقتصادی شوند.
ارزش سهام که از هفته گذشته روند رو به رشد به خود گرفته بود، امروز در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت و تنها دو نماد مثبت در سبد سهام عدالت دیده شد، به همین دلیل ارزش سهام عدالت ۱.۷ درصد معادل ۱۸۶ هزار و ۸۴۰ تومان کاهش داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ