نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان امروز از مشکل آب در برخی مناطق کشور گفتند که دولت باید برنامه جامعی برای رفع این مشکل داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک‌سوم سال ۱۴۰۲ گذشته اما همچنان دسترسی به جزئیات بودجه امسال ناممکن است. مجلس اعلام کرده بودجه و پیوست‌های آن را به دولت ابلاغ کرده اما سازمان برنامه و بودجه می‌گوید در حال استخراج جزئیات و تغییرات صورت‌گرفته در آن است تا بتواند آن را منتشر کند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی بر مدیریت جامع آبخیزداری تاکید شده و دولت سیزدهم می‌تواند بسترساز این مدیریت باشد.
ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: حضرت یوسف بر یک اصل کلیدی متمرکز بود با آنکه پیامبر الهی بود و برای تحول فرهنگ و فکر جامعه مصر مسئولیت بر عهده داشت و بنا بود از یک کشور مشرک یک جامعه موحد بسازد، اما تمرکز خود را بر رشد اقتصادی گذاشت. باید در مدرسه قرآن زانو زد و از این کتاب وحیانی درس آموخت. حضرت یوسف با اشراف به این حقیقت که اجرای برنامه نیازمند ارتقاء حکمرانی و توانمند سازی نهاد دولت است برنامه هفت ساله کامل و جامعی را تهیه کرد.
دولت آلمان در این گزارش همچنین مدعی شده که "تهران تلاش‌ها برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک را بلوکه کرده است".
راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه برای حل نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است؛ اما برنامه جامع اقدام مشترک صرفا یک مرجع یا منبع مفید برای این راه‌حل دیپلماتیک خواهد بود. جملات به‌کار گرفته شده در بیانیه گروه هفت دقیقا همسان با بیانیه وزرای خارجه کشور‌های گروه هفت در تاریخ ٢٣ آوریل ٢٠٢٣ است؛ در این بیانیه نیز برجام نه به عنوان راهکار نهایی بلکه به مثابه منبع مفید برای راهکار‌های دیپلماتیک در نظر گرفته شده بود.
در پیش‌گفتار لایحه برنامه هفتم توسعه که برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین و دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش شامل اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی، امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی است، آمده: «برنامه هفتم توسعه چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله‌محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز نموده است. این برنامه با اتکا به اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول دولت مردمی برنامه‌های اولویت‌دار مشخصی را براساس پیشران‌های توسعه‌محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین نموده است.»
امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره مساله حجاب گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است.
مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی درباره عملکرد میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه گفت: «عملکرد میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه با ضعف‌های متعددی مواجه است؛ از این‌رو به جرأت می‌توانم بگویم او ناموفق‌ترین رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکنون بوده است. تورمی که امروز جامعه ما با آن مواجه است وحشتناک و مخارج دولت که در بودجه ۱۴۰۲ گنجانده شده است نیز دستپخت میرکاظمی است.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم، در برنامه «حضور» در حسینیه جماران گفت: در این سال‌ها نسبت به حفظ جایگاه زن در جامعه بی‌توجهی شده است، اما مسئله‌ای که فقط روی آن حساسیت وجود داشته، بحث پوشش و حجاب بوده است. آیا به آسیب‌های زنان مانند مشکلات اقتصادی، فشار‌های روانی که در خانواده‌ها وجود دارد و حتی مسائلی مثل طلاق یا زنان سرپرست خانوار، هرگز همپای مسئله حجاب توجه شده است؟
به گفته دوستان انقلابی و اعضای دولت سیزدهم، ایران سالهاست از سیاست قاشق خالی غربی‌ها رنج برده است. حالا سزاوار نیست از کشور‌های دوستی، چون چین که به آن‌ها در روز‌های سخت امید بسته است نیز شاهد همین سیاست قاشق خالی باشد؛ لذا بزرگترین دستاورد سفر آقای رئیسی به چین باید عملیاتی شدن برنامه همکاری جامع ایران و چین باشد نه اینکه چینی‌ها آقای روحانی را بیشتر تحویل گرفتند یا آقای رئیسی را؟
رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه گفت: عدم رعایت موازین مالیه عمومی و برنامه یکساله و موازین مالی و پولی در تدوین بودجه ۱۴۰۲ و کارکرد‌های این بودجه در سال ۱۴۰۲، آثار سرریز گسترده‌ای در افزایش پایه پولی، نقدینگی با آثار نشر در افزایش سطح تورم‌های ناگوار فعلی را برای اقتصاد کشور و به ضعف کشاندن قدرت جامعه و بازار و بخش خصوصی به همراه خواهد داشت.
مواضع لندن علیه ایران به‌طرز چشمگیری پس از اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که تابعیت ایرانی- انگلیسی داشت و به جاسوسی محکوم شده بود، تندتر شده است؛ روزنامه ساندی تلگراف روز ۲۵ دی‌ماه در گزارشی به نقل از منابع ارشد دولت انگلیس نوشت که ممکن است در پس این اعدام، بریتانیا از حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک دست بردارد.
موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه کشور با حضور معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از خبرگان بخش خصوصی و اساتید دانشگاهی بررسی شد.
روزنامه ساندی تلگراف در گزارش ادعایی خود به نقل از منابع ارشد دولت انگلیس که اشاره‌ای به نام و سمت آن‌ها نشده است، نوشت: «در پی اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که تابعیت ایرانی -انگلیسی داشت و به جاسوسی محکوم شده بود، ممکن است بریتانیا از حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست بردارد.»
روزنامه ساندی تلگراف در گزارش ادعایی خود به نقل از منابع ارشد دولت انگلیس که اشاره‌ای به نام و سمت آن‌ها نشده است، نوشت: «در پی اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که تابعیت ایرانی -انگلیسی داشت و به جاسوسی محکوم شده بود، ممکن است بریتانیا از حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست بردارد.»
عدم توجه مجلس و دولت به ارانه بودجه بر اساس زمانبندی قانونی آن یعنی ۱۵ آذرماه گذشته، و تذکر‌های صوری و غیرعملی برای رفع سوال و تعجب و حیرت دانشگاه و جامعه از چنین وضعیت بی قانونی که نه قانونگذار به قانون عمل می‌کند و نه مجری قانون؛ همگی موید آن است که باید منتظر روز‌های آشفته تری بود.
بهارستان نشینان در جلسه نظارتی امروز مجلس، پرونده عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم تخصیص منابع اشتغالزایی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند دولت باید گام‌های عملیاتی برای ایجاد اشتغال در جامعه بردارد.
بهارستان نشینان در جلسه نظارتی امروز مجلس پرونده عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم تخصیص منابع اشتغالزایی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند دولت باید گام های عملیاتی برای ایجاد اشتغال در جامعه بردارد.
بهارستان نشینان در جلسه نظارتی امروز مجلس پرونده عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم تخصیص منابع اشتغالزایی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند دولت باید گام های عملیاتی برای ایجاد اشتغال در جامعه بردارد.
این ایام هم که اخبار مجمع در رسانه‌ها زیاد شد به‌دلیل بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه است و عملاً هم دولت و مجلس منتظر هستند و ما اگر بتوانیم سیاست‌ها و قانون برنامه هفتم توسعه را به بودجه 1402 برسانیم خیلی خوب است لذا جلسات مجمع و کمیسیون‌ها صبح و عصر ادامه دارد تا این کار صورت پذیرد.
بررسی ابعاد مختلف موضوعات اقتصادی روز جامعه در حوزه معیشت مردم، بررسی بودجه 1401 و بررسی طرح پیش نیاز برای بررسی برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه 1402 کشور با رویکرد اصلاح ساختار بودجه، بررسی غلبه بر تورم و همچنین هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های تولیدی و اقتصادی و رشد اقتصادی کشور در زمره محورهای مهم مباحث امروز بین دولت و مجلس بود
جدیدترین آمار ارایه شده حاکی از آن است که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود یک هشتم افراد آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۷۸۲ تن از ایشان وخیم است.
محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باعث شد که این قشر از جامعه هم حس کنند که دولت در راستای حل مشکلات معیشتی این قشر از جامعه برنامه ریزی منسجمی داشته و صدایشان توسط دولتمردان شنیده می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ