یکی از سوالاتی که مکرر پرسیده می‌شود این است که مو‌ها را چند وقت یکبار رنگ کنیم که آسیب کمتری ببینند؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تغییرات هورمونی دوران یائسگی همراه با نازک شدن مو‌ها و ریزش مو است. خبر خوب این است که یک رژیم غذایی مغذی همراه با مصرف مولتی ویتامین‌ها برای جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو می‌تواند مفید باشد.
به‌طور کلی ویتامین‌های مختلفی برای رشد مو‌ها مهم هستند، اما ویتامین‌های گروه B از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند. ویتامین‌های B ۷ (بیوتین)، فولات و B ۱۲ برای شکل‌گیری سلول‌های جدید واقعا حیاتی هستند، درحالی که بیوتین به تقویت خود مو‌ها و همچنین ارتقای رشد آن‌ها کمک می‌رساند.
محققان در نیویورک دریافته‌اند که سلول‌های بنیادی خاصی که به عنوان سلول‌های بنیادی ملانوسیت (McSCs) شناخته می‌شوند، دارای توانایی منحصر به فردی در حرکت بین بخش‌های مربوط به رشد مو در فولیکول‌ها برای رنگ بخشیدن به مو هستند.
بعد از هر بار حمام کردن، نباید مو‌ها را به حال خود رها کنید تا در هوای آزاد خشک شود. بلکه با استفاده از سشوار و یک برس باید اقدام به خشک کردن آن نمایید. زیرا باقی ماندن آب بر روی مو‌ها موجب از بین رفتن اثر کراتینه خواهد شد. بعد از هر بار حمام رفتن مو‌های خود را با استفاده از باد ملایم سشوار و برس کشی خشک نمایید.
برای جوان‌تر شدن تنها استفاده از کرم‌ها و سرم‌های ضدچروک و ماسک‌های صورت کافی نیست. رنگ مو یکی از مواردی است که می‌تواند شما را جوانتر یا پیرتر از سنتان نشان دهد.
در صورت امکان با مو‌های خیس نخوابید. وقتی مو خیس است، به مراتب بیشتر مستعد آسیب است؛ زیرا باعث ایجاد موخوره شود. اگر مجبورید روی مو‌های خیس بخوابید، حتما با یک شانه دندانه پهن آن را شانه کنید.
ماساژ پوست سر باعث ایجاد نیروی کششی روی پوست می‌شود که می‌تواند نوع ژن‌های شما را تغییر دهد. این ژن‌ها برای رشد مو‌های شما مهم هستند.
جلوگیری از ریزش مو برای افراد اهمیت زیادی دارد، زیرا مو‌ها در زیبایی فرد و تعاملات اجتماعی آن‌ها بسیار موثرند و از دست‌دادن مو‌ها اثر مخرب روحی‌روانی در فرد به وجود می‌آورد. توصیه می‌شود با مو‌های خود با لطافت رفتار کنید.
«مهرداد حلوایی» دبیر اسبق کمیته دفع آفات شهری و صنعتی شهرداری تهران در مورد وقوع زلزله جدی در تهران اعلام کرده بود: «اگر زلزله‌ای جدی در تهران به وقوع بپیوندد، موش‌ها در زیر زمین، زیر آوار ماندگان را تا رسیدن نیرو‌های امدادی می‌خورند و زنده نخواهند گذاشت.» این ادعای وحشتناک و تکان‌دهنده چند وقت بعد توسط «اسماعیل کهرم» مشاور رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تایید شد.
محققان با قرار دادن موش‌ها در فرآیند پیری اجباری به این درک رسیدند. موش‌های مسن ۳۵ درصد بیش‌تر برآمدگی فولیکول‌های مو داشتند که با سلول‌های بنیادی ملانوسیت مسدود شده بودند.
اگر شبانه دوش می‌گیرید یا مو‌ها را شستشو می‌دهید خوابیدن با مو‌های هنوز خیس مانده می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما در مقابل این تمایل مقاومت کنید.
بازیکنی از یک جزیره مستقل و کم‌جمعیت در حوزه کارائیب عجیب و غریب‌ترین مدل مو‌ها را در کل جهان فوتبال دارد.
مطالعات و بررسی‌های زیادی روی تغییرات ژنتیکی که منجر به قرمز یا درکل روشن‌شدن مو‌ها می‌شود، انجام شده است.
استفاده از روغن‌ها در مراقبت از مو‌ها یک کار جدید نیست. برای قرن ها، مردم از روغن‌ها برای اهداف مختلف دارویی و آرایشی استفاده می‌کردند.
حمام هر روز باعث از میان رفتن چربی روی پوست و مو‌ها می‌شود که وجود آن برای حفظ رطوبت و سلامت آن‌ها ضروری است. حتی آب داغ بدون صابون می‌تواند بخش زیادی از باکتری‌های مفیدی که پوست برای حفظ درخشندگی و قابلیت ارتجاعی خود به آن نیاز دارد را از میان ببرد؛ بنابراین کاهش دفعات حمام کردن به یک یا دو بار در هفته برای سلامت مفید است.
ریختن مو و کچل شدن یکی از وحشتناک‌ترین چیز‌هایی است که ممکن است در ذهن یک مرد باشد. ممکن است آن‌ها در طول زندگی خود چند وقت یک بار تار مو‌های خود را روی بالش ببینند و یا تکه‌های خالی را لابلای مو‌های خود شاهد باشند که می‌تواند منبعی برای استرس و اضطراب در آن‌ها باشد. اما کچل شدن آنقدر هم اتفاق بدی نیست.
با استفاده از سشوار شما می‌توانید به سادگی و در زمانی کوتاه مو‌ها را آراسته و مرتب کنید، اما اگر با اصول کشیدن سشوار آشنا نباشید، به موهایتان آسیب می‌زنید.
پوست خرس باید مدت کوتاهی پس از مرگ حیوان برداشته شود در غیر این صورت مو‌ها از بین می‌روند و پوست غیرقابل استفاده می‌شود. از آنجایی که حیوان پوست کنده شده است، پژوهشگران نتیجه گرفته‌اند که قاعدتا نمی‌توانسته مدت زیادی از مرگ آن جانوران گذشته باشد.
اگر جزو افرادی هستید که مو‌های چرب دارند، حتما از این که هر روز حمام بروید، اما چربی موهایتان از بین نرود کلافه شده اید. در ادامه چند روش خانگی برای از بین بردن چربی مو را به شما خواهیم گفت.
بسیاری از افراد عاشق این هستند که روش‌ها و متد‌های جدید را امتحان کنند، نه به خاطر اینکه از پول خرج کردن بیزارند، بلکه می‌خواهند ببینند که کدام روش تاثیر بیشتری دارد.
بعضی اوقات مو‌های ما مشکلات کوچکی دارند، ولی همین مشکلات کوچک، باعث می‌شود مو‌ها به‌خوبی حالت نگیرند و زیبایی همیشگی خود را نداشته باشند، به ندرت کسی برای اینگونه مشکلات کوچک به پزشک مراجعه می‌کند، بنابراین دانستن راه حل‌های خانگی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
جنسیت نوزادان انسان و سایر پستانداران توسط یک ژن تعیین کننده نر در کروموزوم Y تعیین می‌شود، اما کروموزوم Y انسان در حال انحطاط است و ممکن است در چند میلیون سال آینده به کلی ناپدید و منجر به انقراض ما شود، مگر اینکه ما در روند تکاملی خود ژن جنسی جدیدی را ایجاد کنیم.
نیز دایی فرزند بزرگ علی دایی که ساکن لندن و در انگلیس مشغول به تحصیل است پیش از این نشان داده بود که یک سگ خانگی بسیار کوچک دارد. چند هفته قبل هم او یک ویدیو منتشر کرد که نشان می‌داد سگی دیگر خریده و در آرایشگاهی مخصوص مشغول کوتاه کردن مو‌های این حیوان خانگی است.
باورهای غلط زیادی در مورد ریزش مو وجود دارد. شاید شنیده باشید که کوتاه کردن مو‌ها باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها می‌شود. یا اینکه طاسی را فقط مردان تجربه می‌کنند. زمان آن رسیده تمام این باورهای اشتباه را فراموش کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ