به طور مشخص هر پنج سانتی‌متر افزایش سایز دور ران با کاهش ۱۸ درصدی خطر مرگ زودرس مرتبط است، زیرا سایز ران، شاخصی برای میزان عضله‌ای است که فرد حمل می‌کند نه چربی.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خرگوش نر غول‌پیکر نژاد منحصربه فردی است که می تواند تا ۱۰ کیلوگرم وزن داشته باشد و ۷۵ سانتیمتر قد! ویدئویی از این خرگوش غول‌پیکر ببینید.
گرمازدگی یک وضعیت پزشکی شدید است و زمانی رخ می‌دهد که دمای داخلی بدن انسان از ۴۰ درجه سانتی گراد بیش‌تر شود. در ادامه به ۱۰ نکته برای به حداقل رساندن خطر ناشی از گرمازدگی خواهیم پرداخت.
محققان مطمئن نیستند که این ردپای ۱۰ سانتیمتری دقیقا متعلق به کدام نوع از دایناسور بوده است، اما حدس می‌زنند که یک دایناسور کوچک گیاهخوار صاحب آن باشد.
این باور رایج وجود دارد که فیل‌ها از موش‌ها می‌ترسند. درست است؛ همان حیوانی که در حالت ایستاده قدی حدودا سه متری دارد و وزنش تقریبا چهار تن است ظاهرا از موجودی می‌ترسد که طولش تنها به ۱۰ سانتیمتر می‌رسد.
این مار ۱۰ سانتی متری به دلیل اندازه بسیار کوچکش، به راحتی از درزها و شکاف‌های ریزی که برای بسیاری از حیوانات قابل دسترس نیست، نفوذ می کند.
این مار ۱۰ سانتی متری به دلیل اندازه بسیار کوچکش، به راحتی از درزها و شکاف‌های ریزی که برای بسیاری از حیوانات قابل دسترس نیست، نفوذ می کند.
قورباغه سبز درختی استرالیایی از دیگر قورباغه‌های این سرزمین بزرگ‌تر است و طول بدنش به ۱۰ سانتی‌متر و بیشتر می‌رسد. طول عمر این جانور هم نسبت به دیگر قورباغه‌ها بلند است و به ۱۶ سال می‌رسد.
بر اساس نتیجه تحقیقات Seat در سال ۲۰۱۸ دمای خودرو به میزان ۲۵ درجه سانتی گراد می‌تواند زمان واکنش خودرو را تا ۲۰ درصد در مقایسه با ۱۰ درجه سانتی گراد دمای کمتر کاهش دهد. حال فرض کنید اگر خودروی خود را برای مدت زمانی طولانی زیر آفتاب پارک کنید این میزان می‌تواند به ۶۰ درجه سانتی گراد نیز افزایش یابد.
روش پخت نان یوخا به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. نان یوخا را معمولا سالی یک بار و برای عید فطر طبخ می‌نمایند. برای تهیه نان یوخا، بعد از آماده کردن خمیر، آن را به مدت ۱۰ ساعت استراحت می‌دهند و سپس چانه گرفته و می‌پزند.
یک متخصص طب سنتی گفت:استرس عاملی است که تاثیر آن در بیماری‌ها خیلی سریع و شدید است. اگر روزی ۱۰ تا ۲۰ بار و در دو نوبت تنفس‌های کنترل‌شده داشته باشیم، تا حد زیادی می‌توانیم سطح استرس خود را کاهش دهیم.
برند تولید کننده سوئدی "لوولی" (Luvly) روشی را برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل خودروی برقی کوچک خود ایجاد کرده خودرویی که قیمت اولیه آن ۱۰ هزار یورو است و طول آن کم‌تر از ۲۷۴ سانتی متر می‌باشد.
آسمان تهران امروز قسمتی ابری گاهی با بارش پراکنده همراه با وزش باد و کاهش تدریجی ابر و فردا دوشنبه قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی با بارش پراکنده همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید همراه است. اما دمای هوا در روز جاری در حداکثر و حداقل حالت خود بین ۲۱ تا ۱۱ درجه سانتی گراد، فردا بین ۲۰ تا ۱۱ درجه سانتیگراد، سه شنبه بین ۱۷ تا ۷ درجه سانتیگراد، روز چهارشنبه بین ۱۰ تا ۵ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه بین ۱۴ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
هر نسخه از این اسکوتر‌ها دارای یک قاب لودر مانند آلومیونیومی شبیه فرغون در جلوی خود است جلو آلومینیومی ساخته شده است، طول آن ۱.۹ متر و عرض آن ۴۰ سانتی‌متر) است، اگرچه دسته فرمان از هر دو طرف، ۱۰ سانتی‌متر از آن بیشتر است.
هر نسخه از این اسکوتر‌ها دارای یک قاب لودر مانند آلومیونیومی شبیه فرغون در جلوی خود است جلو آلومینیومی ساخته شده است، طول آن ۱.۹ متر و عرض آن ۴۰ سانتی‌متر) است، اگرچه دسته فرمان از هر دو طرف، ۱۰ سانتی‌متر از آن بیشتر است.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه سمیرم با ۵۱ میلیمتر رکورددار بارش‌های شبانه روز گذشته است، گفت: ارتفاع برف طی این مدت در فریدونشهر نیز به ۸۰ سانتیمتر رسید.
بنشینید و پا‌ها را در مقابل خود دراز کنیـد. پس از آن جسمی (مانند حوله‌ای تا شده یا یک تکه چوب به ارتفاع پنج سانتی‌متر) را زیـر پـاشنـه خود قرار دهیـد، عضلات ران را سفت کنـیـد و انگشتان را از مچ پا به سمت خود بکشید. تا ۱۰ بشمارید، سپس عضلات را شل کنید و این تمرین را حداقل دو بار در روز و هر بــار ده مرتبه انجام دهید.
سرماخوردگی یکی از بیماری‌های رایج پاییز و زمستان است، اما متخصصان طب سنتی می‌گویند با مصرف دم نوش گشنیز می‌توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید. حتی نوشیدن این دم نوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می‌برد و در عرض دو روز حالتان خوب می‌شود.
بارش ۱۰ سانتی متری برف ارتفاعات شهرستان سپیدان را سفیدپوش کرد و سبب ایجاد طراوت و سرزندگی در هوا و طبیعت این منطقه شد.
علیرغم باور اشتباه عمومی، مهمانداران هواپیما مجبور نیستند مانند مدل‌ها باشند. حداقل قد آن‌ها باید ۱۵۷ سانتیمتر باشد و طول دستان شان باید به ۱۵ تا ۲۳ سانتیمتر برسد. آن‌ها باید بتوانند چمدان‌ها را داخل قفسه‌های هواپیما قرار دهند. وزن بر اساس شاخص توده بدنی محاسبه می‌شود که باید بین ۱۸/۵ تا ۲۴/۹ باشد. مقررات در اینباره ممکن است در هر شرکت هواپیمایی متفاوت باشد.
محمد رضا فلاح نژاد گفت: ارتفاع برف در محدوده کوهستان‌های طالقان ۲۰ سانتی متر و در شهر طالقان ۱۰ سانتی متر گزارش شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در حال اجرا است.
ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی ۱۰ تا ۱۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بیان کرد: در همین تهران ۱۰ زورخانه بسته شده و به قهوه خانه و رستوران سنتی تبدیل شده اند. شهرداری‌ها باید تدبیری اتخاذ کنند تا زورخانه‌های قدیمی به آثار ملی تبدیل شود. در رشت زورخانه‌ای داریم که بیش از صد سال قدمت دارد و قصد دارند آن را تغییر کاربری بدهند. باید این‌ها ثبت ملی شوند تا نتوانند آن را تغییر کاربری بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ