بر اساس اعلام یکی از رسانه های افغانستان، در جریان وقوع درگیری در مرز میان این کشور و ازبکستان، تعدادی از افغانستانی ها کشته و زخمی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محسن روحی‌صفت، دیپلمات سابق ایران در افغانستان گفت: مرز مشخص است و این موضوع منازعه‌آمیزی نیست. در طول سال‌های اختلافی بین دو کشور این این مسائل نبوده و نخواهد بود. ما دو کشور همسایه هستیم و نباید به طرف نزاع و درگیری کشیده شود. راهی بجز گفتگو و مذاکره دو طرف نیست، باید طالبان را فهماند نقشه کجاست؟ مرز کجاست؟
کمیته مرکزی گروهک «کومله زحمتکشان کردستان» نیز با صدور بیانیه‌ای از حمله عناصر گروهک «کومله زحمتکشان انقلابی کردستان» به مراکز آموزش و اردوگاه‌های خود خبر داد. در این بیانیه آمده است که آن‌ها با تک تیرانداز به سمت عناصر این گروهک شلیک کرده و طی آن دو تن به نام‌های «سامان ابراهیمی» و «هیوا صادقی» کشته شده‌اند.
در جریان درگیری میان ارتش پاکستان و عناصر مسلح نزدیک مرز با افغانستان، ۶ نفر از هر دو طرف کشته شدند.
منابع عبری دقایقی پیش از ازسرگیری درگیری مسلحانه در مرز اراضی اشغالی با مصر خبر داده و اعلام کردند که از این منطقه صدای چندین انفجار شنیده شده است.
فیلم منتشر شده مربوط به دهه ۹۰ و منطقه بلوچستان بوده و همانند عمده فیلم‌های منتشر شده در دو روز گذشته ارتباطی با درگیری مرزی اخیر ندارد.
اصولگرایان در روایت خود از درگیری نظامی در مرز ایران و افغانستان همچنان به دنبال تطهیر طالبان هستند.
یک منبع آگاه در گفتگو با تسنیم، جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.
احمد وحیدی وزیر کشور درباره تنش مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های صورت گرفته، گفت: این درگیری، درگیری مختصری بود و در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در حال حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.
یک منبع آگاه جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.
وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در درگیری که در مرز سیستان و بلوچستان صورت گرفت، پاسخ مقتضی به مرزبانان افغانستانی داده شد. درگیری مختصری بود و برطرف شد، مذاکراتی هم با طرف طالبانی صورت گرفت، در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و مرز آرام و باز است. منبع: خبرگزاری صدا و سیما
درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.
درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.
خبرگزاری آماج نیوز نیز به نقل از منابع محلی گزارش داده که «درگیری شدید میان مرزبانان ایرانی و طالبان در روستای مامکی، ولسوالی کنگ جریان دارد. این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که موشک‌های ایران حتی به شهر زرنج نیز اصابت کرده است. این ادعا توسط مرزبانی ایران تکذیب شد.
منابع محلی در نیمروز، از وقوع درگیری میان نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در شهرستان کنگ استان نیمروز در مرز میان افغانستان و ایران، خبر داده‌اند. این درگیری روز شنبه ششم خرداد ماه، حوالی ظهر به وقت محلی آغاز شده و کماکان ادامه دارد. منابع رسمی از هر دو طرف تا این لحظه این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.
درگیری مسلحانه‌ای بین نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز در منطقه «ماککی ولسوالی» صورت گرفت.
نیمروز- پیش از ظهر امروز درگیری بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز صورت گرفته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا ضمن هشدار به متجاوزان و قاچاقچیان مرزی گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از مرز‌های کشور عزیزمان برای مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی امنیت و آسایش را به ارمغان آورده و با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می‌کنند.
یک منبع آگاه امنیتی شایعات منتشر شده پیرامون وقوع درگیری میان نیرو‌های ایرانی و افغانستانی را تکذیب کرد.
بر اثر وقوع درگیری در مرز میان دو کشور افغانستان و ازبکستان، ۳ غیرنظامی کشته و تعدادی از افغان ها هم مفقود شده اند.
خوشحالی تحریک آمیز آنتونیو کونته بعد از گل تساوی تیمش، به یک جنجال بزرگ در دربی لندن منجر شد.
گل تساوی تاتنهام در دربی لندن باعث شد تا توماس توخل و آنتونیو کونته با هم درگیری پیدا کنند.
مشهد ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: هیچگونه درگیری در این مرز روی نداده و چنین اخباری کذب است.
ظهر امروز بین نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های طالبان در هیرمند درگیری رخ داده است
در این درگیری‌ها نیرو‌های طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است. برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند، در این درگیری، یک تن از طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ