سمنان- استاندار سمنان گفت: ارزش ریالی و گردش اقتصادی حاصل از فروش پسته در استان بالغ بر شش هزار میلیارد تومان است.‌
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حال حاضر کشت در برخی باغ های پسته توجیه اقتصادی ندارد و بهتر است آب این اراضی به زمین های دیگر که توان باروری بالاتری دارند، منتقل شود.
یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال گذشته از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند. سال گذشته، ایرانی‌ها در هر ثانیه حدوداً ۲۳۳ توییت منتشر کرده‌اند و ۹۵ درصد از مجموع توییت‌ها، ری‌توییت و تنها پنج درصدشان توییت دست اول بوده است.
طبق آمارهای رسمی منتشر شده در سال گذشته بیش از ۵۶ هزار تن پسته به ۵۷ کشور مختلف صادر شده که البته با کاهش وزنی و ارزشی نسبت به سال ۱۴۰۰ مواجه شده است.
رئیس کمیسیون باغبانی انجمن پسته ایران گفت: آماری که ترکیه از میزان تولید پسته خود ارائه می‌دهد، حجم پسته با پوست نرم آن است؛ در این کشور پسته با پوست نرم روی آن خشک می‌شود که سنگین‌تر است.
روغن پسته انتخابی عالی برای افرادی است که رژیم لاغری دارند. در واقع پسته با پروتئین بالا، کالری کم، چربی اشباع محدود و چربی غیراشباع بالا برای مدیریت وزن سالم بسیار مناسب است.
یکی از مواد مغذی مهم روغن پسته ویتامین B۶ است و به دلیل نقش مهمی که در توزیع اکسیژن طی گردش خون دارد بسیار شناخته شده است. این ترکیب رشد سلول‌های جدید را تسهیل و تعادل میان گلبول‌های قرمز و سفید خون را حفظ می‌کند.
ویدیویی از یک سنجاب که چند بادام زمینی را به زور در دهانش جای می‌دهد در فضای مجازی با عنوان "شب عید خانه فامیل‌ها این طوری آجیل بخورید" دست به دست می‌شود که کنایه به گرانی این روز‌های قیمت آجیل است. گران‌ترین آجیل و خشکبار نوروز در میادین میوه و تره بار پسته کله قوچی درجه یک با قیمت هر کیلوگرم ۷۳۰ هزار تومان و ارزان‌ترین آن‌ها سویا آجیلی درجه دو با قیمت ۵۴ هزار تومان است. البته این ارقام در خارج از میادین میوه و تره بار گران‌تر است.
کشف ۴ هزار تن پسته احتکار شده می تواند قیمت پسته را در بازار کاهش دهد.
مصرف پسته در افرادی که نارسایی کبدی دارند توصیه نمی شود. بیماران کلیوی هم باید بدانند که پسته برای سلامت شان ضرر دارد.
مهدی میامی (بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما) عکسی را در استوری اینستاگرامش منتشر کرده که به شدت دردناک است.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با توجه به نرخ دلار هم اکنون هر کیلو پسته ۴۵۰ هزار تومان است.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با توجه به نرخ دلار هم اکنون هر کیلو پسته ۴۵۰ هزار تومان است.
نهال پسته با عوامل پروبیوتیک و تکنیک انکپسولاسیون برای اولین بار در ایران در دانشگاه‌ ولی‌عصر (عج) رفسنجان تولید شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: از نظر سطح کشت اولین تولیدکننده پسته در دنیا هستیم اما از نظر تولید بعد از امریکا و ترکیه قرار داریم.
حلوای ارده و پسته یکی از انواع گوناگون حلواست که از ترکیب آرد گندم با ارده و پسته تهیه می‌شود و بسیار مقوی و خوشمزه است.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد رتبه ۳ تا ۱۹ ایران را در تولید ۲۰ محصول مهم کشاورزی در جهان اعلام کرد.
نیمی از ارزش دلاری صادرات محصولات باغی به پسته تعلق دارد ودر سال گذشته ارزش صادرات این محصول بالغ بر ۹۱۵ میلیون دلار بوده است.
دامغان- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار هکتار باغ پسته در کشور وجود دارد، گفت: به دلیل ارزآوری و اهمیت پسته، کشت و صادرات آن در اولویت وزارتخانه قرار دارد.
دامغان- دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان، گفت: این جشنواره با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله تقدیر از ۴۰ باغدار نمونه شهرستان آغاز به کار کرد.
شرکت پست سلطنتی انگلیس اعلام کرد که احتمالا تا آگوست سال آینده، ۶ هزار نیروی این شرکت اخراج شوند.
سبزوار ـ مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گفت: خشکسالی و شرایط اقلیمی نامناسب در سال زراعی گذشته سبب کاهش ۱۵ درصدی تولید محصول پسته شهرستان سبزوار نسبت به سال گذشته شده است.
کرمان - سرمازدگی و سیل در استان کرمان موجب کاهش قابل توجه تولید محصول شده و عملا پسته‌ای برای فرآوری وجود ندارد.
کرمان - سرمازدگی و سیل در استان کرمان موجب کاهش قابل توجه تولید محصول شده و عملا پسته ای برای فرآوری وجود ندارد.
تایباد ـ مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت پسته از سطح بیش از ۵ هزار هکتار باغات پسته شهرستان تایباد آغاز شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ