یحیی گل‌محمدی با پیروزی در این شهرآورد رکوردی استثنایی را از خود به جای خواهد گذاشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عکس‌هایی را که در این‌جا ملاحظه می‌کنید، یک عکاس فرانسوی در سال ۱۹۱۲ میلادی ثبت کرده است.
خشت نوشته‌هایی که در طول یک قرن اخیر در تخت جمشید کشف شده، حکایت از آن دارد که معماران، هنرمندان، استادکاران، کارگران، زنان و مردان بسیاری در ساخت این مجموعه نقش داشته اند. طبق این خشت نوشته ها، این افراد علاوه بر دریافت حقوق از مزایای بیمه کارگری نیز برخوردار بوده اند.
اصفهان- مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرداری اصفهان از فراهم شدن زمینه خواهرخواندگی ۲ آرامستان تاریخی تخت فولاد اصفهان و وادی‌السلام شهر نجف خبرداد.
لیونل مسی با پیوستن به اینترمیامی، ادامه حضور کریستیانو رونالدو در صدر بهترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کرد.
الاتحاد در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ حرفه‌ای عربستان با نتیجه 4-0 ابها را شکست داد.
خواباندن نوزاد در تخت مشترکی با مادرشان ممکن است خطراتی را برای آن‌ها ایجاد کند.
ارنست هرتسفلد (ایران‌شناس آلمانی) در سال‌های ۱۹۲۵ و ۱۹۲۹ با بررسی این مجموعه، عنوان «تخت جمشید خشتی» را برای مجموعه کاخ‌ها برگزید. به نظر می‌رسد کوه خواجه قلعه‌اى شهرى از دوره اشکانی و تنها نمونه باقى مانده از دژشهرهاى اشکانى در ایران باشد.
آبشار تخت چو، آبشاری در آمازون ایران است. آیا می دانید آمازون ایران کجاست؟ تخت چو یا تخت چان منطقه ای در شهرستان پلدختر، یکی از شهرهای تاریخی استان لرستان است که سرزمینی بکر و دیدنی است. پلدختر در زمان امپراطوری ساسانیان، بواسطه موقعیت جغرافیایی اش یکی از شهرهای مهم و استراتژیک بود. در این شهر پل های ارتباطی زیادی وجود دارند که اکثر آنها متعلق به همین دوران هستند. نام شهر پلدختر نیز از یکی از بزرگترین پل های آن زمان یعنی پل دختر گرفته شده است که در حال حاضر تنها چند پایه ستون از این پل تاریخی باقی مانده است.
اولین امپراتور کشور، جیمو، یک شخصیت افسانه‌ای است که گمان می‌رود از نوادگان الهه خورشید آماتراسو باشد. خانواده سلطنتی ژاپن به دنبال انتقال ژن‌های اجداد خود و حفظ پیوند الهی بوده‌اند. سرنوشت پرنسس توشی به محض تولد مهر و موم شد. او هرگز نمی‌توانست به تاج و تخت بنشیند و فقدان نجیب زادگان واجد شرایط برای ازدواج به این معنی بود که انتخاب ازدواج او عواقب تغییر دهنده بزرگی در زندگی او خواهد داشت. اگر پرنسس توشی تصمیم بگیرد که ازدواج نکند، باید یک دوشیزه مقدس شود.
مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر آمار کلی موزه‌ها، محوطه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی را تا یازدهم فروردین‌ماه، نزدیک به شش میلیون نفر اعلام کرده بود که بر این اساس، به ترتیب سایت‌موزه تخت جمشید، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کاخ‌موزه چهلستون، قلعه‌موزه فلک‌الافلاک و مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ گلستان بیشترین بازدید‌ها را داشته‌اند. همچنین براساس گزارش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، شمار بازدیدکنندگان آرامگاه حافظ بالاتر از تخت جمشید قرار داشته است.
ناپولی با پیروزی 4-0 در خانه تورینو، یک گام دیگر به قهرمانی در رقابت‌های این فصل سری آ نزدیک شد.
مارکوس رشفورد با گلزنی مقابل رئال بتیس در لیگ اروپا، به درخشش خود در تورنمنت‌های مختلف این فصل ادامه داد.
سرپرست گروه مرمت کاخ جنوبی تخت جمشید از مرمت کاخ شورا در مجموعه جهانی تخت جمشید تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد.
میدان ونک در شمال تهران پیش از انقلاب ساخته شده و نمادی که در آن تا مدت‌ها نصب بود، بنای تخت جمشید و سرستون‌های آن بوده است.
حساب کاربری بارسلونا در توئیتر با انتشار طرحی جالب، به تمجید از درخشش عثمان دمبله مقابل سوسیداد پرداخت.
دوران بهبودی را پشت سر می‌گذارم که بیایم دفاع چپ پرسپولیس بازی کنم، البته من پای راستم آسیب دیده و پای چپم سالم است.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی با تاکید بر اینکه در ایران حتی یک تخت استاندارد سوختگی هم وجود ندارد، اظهار کرد: این درحالی است که با این وضعیت و بودجه کم، با تعداد زیاد بیماران سوختگی هم مواجه می‌شویم. در بیمارستان‌های بسیار قدیمی و نامناسب به بیمار خدمت می‌دهیم به شکلی که حتی در پایتخت گاهی تا شش بیمار سوختگی در یک اتاق کنار هم بستری می‌شوند.
تیم‌های پاس گرگان، لبنیات هراز آمل، هورسان رامسر، نیان الکترونیک خراسان، پیکان تهران، راه‌یاب ملل مریوان و گیتی پسند اصفهان در هفته هفتم لیگ برتر مردان مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.
بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور پاسارگاد و تخت جمشید از ۵ تا ٧ آبان تعطیل شدند.
روابط عمومی معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مجموعه تاریخی پاسارگاد و تخت جمشید روزهای ٥ تا ٧ آبان ۱۴۰۱ تعطیل است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از فعالیت بیش از 9 هزار تخت بیمارستانی تامین اجتماعی در کشور خبرداد.
مرگ ملکه الیزابت دوم، بازخوردهای گسترده‌ای را از سراسر جهان به همراه داشت و در یکی از این واکنش‌ها، استاد دانشگاهی در آمریکا به تاج و تخت ملکه تاخت.
سفیر ایران در سازمان ملل در توییتی از پایان ماموریت خود در این سازمان خبر داد.
در این فیلم دلایلی که باعث شد در سیل‌های اخیر، تخته جمشید دچار آب گرفتگی نشود را مشاهده می‌نمایید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ