یک نماینده پارلمان لبنان به تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی میان سوریه و لبنان واکنش نشان داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان از توافق با کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد برای ارائه اطلاعات تمامی آوارگان سوری به دولت لبنان خبر داد.
وزیر امور مهاجران دولت پیشبرد امور لبنان، مصوبه پارلمان اروپا در خصوص لزوم تداوم حضور آوارگان سوری در لبنان را به منزله دخالت در امور لبنان دانست.
رئیس سندیکای کارگری لبنان زنگ خطر را درباره عدم پرداخت حقوق هزاران کارمند دولتی، نظامی و بازنشسته به صدا درآورد.
رئیس دولت پیشبرد امور لبنان خواستار فشار سازمان ملل متحد بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به نقض مکرر حاکمیت لبنان از سوی این رژیم شد.
اختلاف دولت و ملت درباره حجاب را نمی‌توان با فرمان حکومتی حل کرد. فرمان ممکن است الزام‌آور باشد، اما اقناع نمی‌کند. برگزاری همه‌پرسی می‌تواند راه‌حل فیصله‌بخش باشد. قانون اساسی در اصل ۵۹ راه حل این دست از مساله‌ها را همه‌پرسی دانسته است. حل یک‌جانبه و آمرانه این اختلاف به منزله حل نکردن آن و باقی ماندن استخوان در لایه زخم است. به گمانم، در مساله حجاب، حکومت در تله دشمنان دانا افتاده است. سرنگونی‌طلب‌ها چنین القا می‌کنند که حجاب دیوار برلین حکومت است. جناحی در حکومت هم دقیقا همین موضع را تکرار می‌کند، یعنی موجودیت خود را به یک مساله ساده گره می‌زند.
ادعای گالانت درباره تلاش ایران برای حضور مستقل نظامی در این کشور‌های منطقه در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند با فعالیت‌های نظامی مداخله‌جویانه در منطقه که ناقض امنیت و استقلال کشور‌ها باشد، مخالفند. حضور نظامیان ایران در سوریه نیز تنها به شکل مستشاری و با درخواست دولت رسمی سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به تامین امنیت این کشور انجام شده است.
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع اقتصادی لبنان تصریح کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی و معیشتی دشوار و جهش قیمت دلار، دولت نمی تواند بگوید که نمی تواند کاری انجام دهد.
وزیر کشاورزی دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد: ما باید به دنبال گفتگو به دور از عنادورزی باشیم و دور یک میز مشکلاتمان را حل کنیم و درد و رنج مردم را برطرف کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به لبنان، با آقای دکتر نجیب میقاتی نخست وزیر دولت اداره امور لبنان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان دلیل سفر خود به لبنان گفت: ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مردم، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان ادامه می‌هد.
فوکویاما در کتاب نظم و زوال سیاسی و هم در کتاب لیبرالیسم و ناراضیانش می‌گوید مساله اصلی اندازه و بزرگ و کوچکی دولت نیست، کارآمدی دولت است. دولت باید بتواند مساله حل کند. یک دولت کوچک مثل سنگاپور کارآمد است، اما یک دولت کوچک هم مثل لبنان هست که ناکارآمد و در مرحله ورشکستگی است.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در پی اظهارات روز گذشته نجیب میقاتی، درباره مستعفی نمودن کابینه از سوی رئیس جمهور این کشور، اظهارنظر کرد.
ریاست جمهوری میشل عون فردا (دوشنبه) به پایان می‌رسد و لبنان وارد خلأ ریاست جمهوری می‌شود.
میشل عون امروز در آخرین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور لبنان، استعفای دولت این کشور به نخست وزیری نجیب میقاتی را پذیرفت.
دولت مصر ضمن استقبال از توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از ثبات و حاکمیت لبنان حمایت می کند.
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) به بحث درباره تازه ترین تحولات کشورش پرداخت.
نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در لبنان، از ادامه تلاش ها در این راستا با وجود موانعی که وجود دارد، سخن گفت.
رئیس‌جمهور گفت: تشکیل دولت قوی و مقتدر در لبنان بسیار راهبردی بوده و در این مسیر وحدت همه اقوام و گروه‌ها در لبنان بسیار تعیین کننده است.
حزب الله برای وساطت میان میشل عون رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان وارد عمل شده است تا روند تشکیل دولت لبنان تسریع شود.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر دولت در این کشور تأکید کرد و افزود: موضع حزب الله در خصوص مذاکرات دریایی و دفاع از حقوق لبنان هرگز تغییر نخواهد کرد.
منابع لبنانی در گفتگو با روزنامه کویتی الانباء از رایزنی های حزب الله لبنان با هم پیمانانش، به ویژه جریان ملی آزاد به رهبری میشل عون، در راستای تسریع در روند تشکیل دولت لبنان خبر دادند.
سید حسن نصرالله گفت: من حاضرم از ایران سوخت وارد کنم، اما مساله این است که دولت لبنان باید این امر را بپذیرد، هیچ کسی در لبنان جرات این کار را ندارد، زیرا از تحریم‌های آمریکا می‌ترسند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ