سفیر روسیه در آمریکا معتقد است که واشنگتن با چشم‌پوشی علنی از حمله پهپادی اخیر به مسکو، عملا به اوکراین «مجوز» می‌دهد تا جنگ با روسیه را ادامه دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحلیلگر اسبق سیا با اشاره به قدرت ویرانگر ناوگان زیردریایی اتمی روسیه گفت: واشنگتن بیش از آنکه در اندیشه شکست مسکو در اوکراین باشد، به تهدید زیردریایی‌های اتمی مسکو علیه خود می‌اندیشد.
نیویورک‌تایمز نوشته که ارتش اوکراین دست کم ۱۷ دستگاه از زره‌پوش‌های «بردلی» دریافتی از آمریکا را از دست داده است.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش‌شرط واشنگتن برای حمایت از مذاکرات صلح بین اوکراین روسیه را اعلام کرد.
دبیر شورای امنیت روسیه با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس در صف نخست علاقه‌مندان به تداوم درگیری در اوکراین هستند، از مانع‌تراشی آمریکا در مسیر صلح اوکراین و روسیه خبر داد.
وزیر خارجه آمریکا به شدت از رویکرد روسیه در جنگ اوکراین انتقاد کرد و مدعی شد: زمان ثابت کرد که حمله روسیه به اوکراین اشتباه و شکستی راهبردی است.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قصد دشمنی با هیچ کشوری را ندارد اما مجبور است به جنگی که به آن تحمیل شده، پاسخ دهد.
سخنگوی کرملین با بیان اینکه آمریکا در پشت حمله اوکراین به کرملین قرار دارد، گفت که پاسخ مسکو به این حمله، حساب‌شده و متعادل و در راستای منافع روسیه خواهد بود.
دولت آمریکا با تجهیز اوکراین به شبکه‌ای از سنسورها که قادرند منشأ هرگونه حمله اتمی را شناسایی کنند، خود را برای حمله هسته‌ای احتمالی مسکو به کی‌یف مهیا می‌کند.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که معاون وزیر دفاع این کشور عملا اذعان کرده که دولت واشنگتن در اوکراین مسیر تحریک‌آمیزی علیه مسکو در پیش گرفته است.
وزیر دفاع سابق آمریکا اذعان کرد که اوکراین به واقع وسیله ای برای دستیابی واشنگتن به اهدافش در قبال مسکو است.
سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید ارسال تانک‌های آمریکایی به اوکراین اقدامی تحریک‌آمیز علیه مسکو است و مقامات کاخ سفید نمی‌توانند آن را با استدلالِ «اقدامی دفاعی» توجیه کنند.
سخنگوی دوما روسیه می‌گوید که اقدام آمریکا و ناتو در تامین تسلیحات برای اوکراین با هدف حمله به خاک مسکو، به واکنش تلافی‌جویانه روسیه و استفاده از جنگ‌افزارهای قدرتمندتر می‌انجامد.
معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در امور سیاسی امروز در جریان سفر به غرب آسیا گفت: مسکو می‌خواهد دفاع هوایی اوکراین را فرسوده کند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو برای مذاکره با اوکراین هیچ پیش شرطی ندارد ولی با آمریکا در این خصوص مذاکره نمی کند.
هیئت روسیه در سازمان ملل می گوید که مسکو به تحقیق در مورد فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین ادامه خواهد داد و این فعالیت ها را زیر نظر خواهد داشت.
دبیرکل ناتو دلیل اصلی تداوم حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ این کشور با روسیه و همچنین لزوم شکست مسکو در این جنگ را افشا کرد.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ادعای بکارگیری پهپاد‌های ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین را که تهران و مسکو بشدت رد کرده اند، همچنان تکرار می‌کند.
سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد دولت اوکراین با دستور واشنگتن از گفت‌وگو با مسکو طفره می‌رود.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اقدامات ضد روسی ناتو و متحدانش در جهت حمله سایبری به روسیه را هدف انتقاد قرار داد.
آمریکا بار دیگر هشدارهای مسکو درباره برنامه کی‌یف برای انجام «عملیات پرچم دروغین» و انفجار یک «بمب کثیف» را رد کرد.
روسیه هشدار داد اگر آمریکا و متحدانش سلاح‌های دوربرد و یا مخرب به اوکراین ارسال کنند، به معنای عبور از خطوط قرمز مسکو است.
آمریکا نسبت به «عواقب فاجعه‌بار» استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی در جنگ اوکراین هشدار داد.
مورخ برجسته آمریکایی درسخنانی گفت: آمریکا با حمایت از اوکراین و تشکیل یک ائتلاف غربی علیه مسکو، در تلاش برای طولانی تر کردن جنگ اوکراین در راستای تضعیف روسیه تا بیشترین میزان ممکن است.
وزارت دفاع روسیه به استناد گفته های مقامات اوکراینی، آمریکا را در جنگ میان مسکو و کی یف دخیل دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ