محمود احمدی‌بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه بیانیه انجمن اسلامی معلمان را ندیدم، تاکید کرد: «قالب مجلس به این نقطه رسیده که دولت رئیسی، کسی را هم‌وزن این وزارتخانه معرفی نخواهد کرد. چون در کاسه این دولت همین افراد هستند و نمایندگان مجلس بر این باورند که اگر به این گزینه رای نمی‌دادند یک گزینه ضعیف‌تر به مجلس معرفی می‌شد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به دنبال رأی اخیر دیوان عدالت اداری سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شکسته می‌شود و حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان دیگر ۲۴ سال نیست.
اهواز- نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تربیت نسلی انقلابی و فعال در عرصه‌های علمی کشور از جمله مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش است.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک: مشکل مردودی بیشتر در مناطقی که دو زبانه هستند مشاهده می‌شود و اتفاقا قانون گذار در سند تحول بنیادین آموزش به این مسئله فکر کرده و پیش‌بینی‌هایی داشته است که دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه با حمایت دولت برگزار شود. منتها محدودیت اعتبارات مانع از این می‌شود که بتوانیم همه کودکان را در این مناطق پوشش دهیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجرای تدابیر مختلف این وزارتخانه برای حفظ امنیت سوالات امتحانات نهایی خبر داد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال تدابیر امنیتی در برگزاری امتحانات نهایی خبر داد و گفت: این امتحانات در سال جاری ۴۰ درصد تأثیر قطعی در کنکور دارد.
اهواز- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: محور مصوبات رئیس جمهور در دومین سفر خود به خوزستان در حوزه آموزش و پرورش عمرانی خواهد بود.
مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:مهلت ۱۰ روزه بارگذاری مستندات رتبه‌بندی برای معلمان ۱۰ استان در نظر گرفته شده است.
کمیسیون آموزش اعلام کرد: لازم است همانگونه که وزیر محترم آموزش و پرورش، استعفا نمودند، سایر مقصران این اتفاق در سازمان برنامه و بودجه از جمله معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه آن سازمان نیز استعفا دهند و توسط نهاد‌های نظارتی و امنیتی مورد بازخواست قرار گیرند.
هم‌میهن نوشت: تامین امنیت دانش‌آموزان تنها دغدغه مدیران نیست. معلمان هم نگرانند. خانم «ک»، دبیر ریاضی یکی از مدارس منطقه ۳ آموزش‌وپرورش است. او می‌گوید که صبح روز شنبه، معاون و مدیر با دبیران جلسه گذاشتند و درباره اتفاقات احتمالی توضیحاتی دادند. البته این را هم تاکید کردند که به‌هیچ‌وجه با خبرنگاری مصاحبه انجام نشود. به گفته او روز شنبه تعداد زیادی از دانش‌آموزان غیبت داشتند، به‌طوری‌که تنها در کلاسی که او معلمش است، ۶ نفر غیبت داشتند.
امیرآبادی درباره اینکه آیا علت این اتفاق مسائل امنیتی است، اظهار کرد: ما از وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و اطلاعات برای پاسخ به مجلس سوال کردیم، اما درباره بحث‌های کلی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و درمانی استان جلسات مستمر داشته و پیگیری می‌کنند، اما هنوز نتیجه قطعی بدست نیامده است.
مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تکرار حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس استان قم را طبیعی ندانست و گفت: این موضوع علاوه بر وزارت آموزش و پرورش از سوی مسئولان امنیتی نیز در دست پیگیری است.
تاکنون امتحانات نهایی در روز‌های سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شده است و در این میان سؤالات دروسی، چون عربی، فیزیک، شیمی و... در رشته‌های مختلف بنا بر ادعای کانال‌های تلگرامی چند دقیقه بعد از شروع امتحان، منتشر شد که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در واکنش به این موضوع از شناسایی سریع حوزه‌های امتحانی که سؤالات از آنجا منتشرشده بود خبر داده و اعلام کرده نمرات دانش‌آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته بودند "صفر" و با آن‌ها برخورد شده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری در برگزاری آزمون های نهایی دارد و باید تمام جوانب در امتحانات رعایت شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری در برگزاری آزمون های نهایی دارد و باید تمام جوانب در امتحانات رعایت شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امنیت امتحانات نهایی کاملاً برقرار است و علاوه بر راکت‌های فلزیاب، دستگاه‌های سیگنال یاب هم در اختیار حوزه‌های امتحان قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به جماران گفت: یکی از دستاوردهای اتفاقات اخیر، اگر بخواهیم نگاه مثبت به آن داشته باشیم، این است که خیلی از مجموعه های فرهنگی کشور بیدار شدند و ما امروز خلأ در بحث عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی را جدی تر دیده ایم. به دلیل اینکه خلأها جدی تر و شکاف ها عمیق است و باید نسبت به آن توجه جدی شود؛ هم در حوزه ایجابی مثل آموزش عالی و آموزش و پروش و حوزه های فرهنگی مثل صدا و سیما و هم در حوزه هایی که تبلیغی است. دستگاه های انتظامی و قضایی باید اقداماتی انجام بدهند. باید شیوه ها جدیدتر، به روزتر و دقیق تر باشد که بتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
مجلس شورای اسلامی در این هفته تشکیل جلسه خواهد داد و بررسی طرح‌ها و لوایح و سوال نمایندگان از وزرای دادگستری، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، اقتصاد، امورخارجه و اطلاعات در دستور کار این هفته کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است.
قم- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیشرفت ها در سایه وجود امنیت کسب شده است، گفت: دشمن رویش های علمی کشور را هدف قرار داده و مکان این رویش ها مدرسه و دانشگاه ها هستند.
زنجان-معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین ماموریت مجموعه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب است.
پیش‌تر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرده بود که مدارس مقاطع مختلف شهرستان زاهدان به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و رعایت مسائل امنیتی روز شنبه تعطیل است.
سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ۱۶ هزار متر مربع شامل ۳۴ فضای ورزشی جدید به ظرفیت آموزش و پرورش استان افزوده خواهد شد.
جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد و بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در دستورکار قرار گرفت.
۲ شرکت خودرویی سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه فراخواندند. این مجامع چه زمانی و به چه منظوری برگزار خواهد شد؟
ماجرای رتبه بندی معلمان در نوع خود، مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، اما متاسفانه در اجرا متوقف شد. دولتیان بدانند، هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود، چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی‌گردد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ