دکتر رضا شاه‌نظر گفت: «نورالینک درحقیقت دستگاهی بسیار کوچک است که الکترود‌های بسیار ریز آن با نوعی ویژه از جراحی به‌کمک دستگاه‌های ویژه در بافت مغز قرار داده می‌شوند. ادعایی نیز ازسوی دانشمندان این پروژه مطرح شده که هیچ آسیبی به بافت مغز زده نمی‌شود. موارد مختلفی به‌عنوان اهداف نهایی این پروژه اعلام شده که از آن‌ها می‌توان به درمان نابینایی یا بهبود حرکتی در برخی از بیماران دچار معلولیت و فلج عصبی-عضلانی اشاره کرد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مهندس نرم افزار حدود ۲۵ ایمپلنت از آهن ربا گرفته تا فناوری RFID را زیر پوست بدن خود کاشته است.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
اتحادیه تجاری صنعت نیمه رسانای آمریکا از دولت بایدن خواست از وضع محدودیت بیشتر بر فروش تراشه به چین خودداری کند.
به گفته دو منبع آگاه مدیران ارشد شرکت های تراشه سازی اینتل و کوالکام قصد دارند برای گفتگو درباره سیاست گذاری در برابر چین به واشنگتن سفر کنند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال آمریکا مشغول بررسی وضع محدودیت های جدیدی بر صادرات تراشه های هوش مصنوعی به چین است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا، صادرات تراشه‌های ساخت انویدیا و سایر شرکت‌های تراشه سازی به مشتریان در چین را از ژوییه، ممنوع خواهد کرد.
تراشه های یک شرکت چینی در سازمان های دولتی آمریکا و کشورهای غربی به طور گسترده به کار رفته در حالیکه سازنده تراشه ها در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد.
ایلان ماسک کارآفرین و یکی از بنیانگذاران نورالینک، اعلام کرد احتمالا این استارت آپ کاشت تراشه در مغز در سال جاری کارآزمایی بالینی خود را آغاز می کند.
بحران کمبود تراشه رو به پایان است؟
شرکت تراشه‌های مغزی به نام «نورالینک» می‌گوید که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (اف دی اِی) را برای انجام اولین آزمایش‌های خود بر انسان دریافت کرده است.
چین سومین بازار بزرگ فروش محصولات میکرون به شمار می‌آید و حدودا ۱۰.۷ درصد از درآمد سالانه آن را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.
پس از آنکه دولت چین ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد، ارزش چند تراشه ساز کره جنوبی و چینی بالا رفت.
تحریم های آمریکا بر صادرات نیمه رساناهای چینی تاثیر اندکی داشته است. این درحالی است که شرکتها نسخه های متفاوتی از میکروتراشه را به خصوص برای بازار چین تولید می کنند.
شرکت‌های نیمه‌رسانای آمریکایی به رغم نگرانی‌های امنیت ملی دولت آمریکا، خواهان دسترسی به بازار چین بوده و خواستار قوانین شفاف دولت بایدن هستند.
گروهی از محققان ایرانی با کمک یک تراشه میکروسیال دولایه روشی برای رصد نشانگرهای زیستی موجود در مایعات بدن انسان یافته اند که به تشخیص زودهنگام سرطان و نظارت بر بیماری کمک می کند.
شرکت هلندیASML اعلام کرد از پیشرفت هایی در خصوص توافق میان دولت های آمریکا،  ژاپن و هلند درباره محدودیت هایی بر صادرات تجهیزات تراشه سازی به چین آگاه شده است.
کره جنوبی تصمیم دارد معافیت مالیاتی کلانی برای تولیدکنندگان نیمه رسانا و دیگر شرکت های فناوری وضع کند که در داخل کشور سرمایه گذاری می کنند.
در این مطالعه تحقیقی از کلاس نسبتاً جدیدی از مواد فوق نازک به نام «نیمه رسانا‌های دوبعدی» استفاده شد و نتیجه این کار اثبات مفهوم برای یک طیف سنج است که می‌تواند به راحتی در تعدادی از فناوری‌ها مانند پلتفرم‌های بازرسی کیفیت، حسگر‌های امنیتی، آنالیزور‌های زیست پزشکی (بیومدیکال) و تلسکوپ‌های فضایی ادغام شود.
شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC تصمیم دارد تراشه های پیشرفته ۳ نانومتری را در کارخانه جدید خود در  ایالت آریزونا آمریکا  تولید کند.
طبق داده های رسمی گمرک چین، واردات تراشه این کشور در ماه سپتامبر ۱۲.۴ درصد کاهش یافته است.
طبق گزارشی جدید  یک تراشه رایانه ای ۱.۸۴ پتابایت داده به ازای هر ثانیه را با استفاده از کابل فیبر نوری منتقل کرده است.
تایوان اعلام کرد تولید کنندگان نیمه رسانا به پیروی از قانون اهمیت زیادی می دهند. این امر نشان دهنده پیروی تایوان از قوانین نظارت برصادرات فناوری تراشه آمریکا به چین است.
کره‌ای‌ها تراشه حافظه فلش ۲۳۸ لایه ساختند
ارتقای کیفی «دیوار» با مشارکت کاربران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ