رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در پروژه «باملند» و سایر پروژه های شهری توضیحاتی داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازارچه سنتی ستارخان، بیمارستان حضرت رسول اکرم، انبار نفت شهران، مجتمع تجاری و اداری بوستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ارم، بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان لولاگر، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، ساختمان علاء الدین، کارخانه ارج، مجتمع تجاری بام لند، بیمارستان سینا و بیمارستان بوعلی از جمله ساختمان‌های ناایمن در پایتخت محسوب می‌شود
ناصر فکوهی گفت: چنین رفتاری با افغانستانی‌ها که تا قرن نوزده جزئی از خاک ایران بودند، با ما هم‌زبان و هم‌فرهنگ هستند و جزئی از فرهنگ ایران محسوب می‌شوند، به نظرم همان اندازه نفرت‌آور است که چنین کاری را مثلا با یکی از اقوام ایرانی همچون بلوچ‌ها و کرد‌ها بکنند.
سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: بی‌تردید کار بسیار اشتباهی انجام شده و حتما باید با آن پیمانکار برخورد صورت بگیرد و مطالبه ما از شهرداری تهران و بخش‌های مرتبط این است که حتما این موضوع را بررسی کنند و بخش‌های نظارتی با پیمانکاری که چنین کار غلطی را انجام داده برخورد کنند؛ حتی اگر بخش خصوصی در جایی دیگر از تهران که پیمانکار شهرداری هم نباشد چنین اقدامی کند باید برخورد لازم صورت بگیرد.
مجموعه باملند یکی از ده‌ها سازه ایست که در اطراف و مجاورت دریاچه ساخته شده و با مدل مدیریت بخش خصوصی اداره می‌شود لذا عدم درک صحیح از تفاوت‌های مدل مدیریتی بخش خصوصی بر یک مرکز تجاری در قیاس با مدیریت شهری در یک مقیاس عظیم مثل دریاچه شهدای خلیج فارس، خود یکی از نکاتی است که باعث می‌شود افراد به اشتباه فکر کنند که مدیریت باملند برای کل اطراف دریاچه تصمیم‌گیری می‌کند در حالیکه مطلقاً چنین نیست و ساختار مدیریت شهری در این زمینه دارای مسئولیت و متولی امور است.
طی چند روز گذشته، اخباری مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران افغانستانی به مجتمع بام‌لند در ایام نوروز منتشر شده بود که خشم بسیاری را برانگیخت. مسئولان حراست و نگهبانی این مجتمع نیز در توضیح این ممنوعیت گفته بودند: برای راحتی شهروندان ایرانی، ورود افغانستانی‌ها در چهار روز ابتدایی نوروز به مجتمع بام‌لند ممنوع شده بود! طناز طباطبایی بازیگر سینما با بازنشر این خبر نوشت: شرم‌آوره...
در ابتدای سال۱۴۰۲ بود که مجموعه باملند اعلام کرد برای آسایش و راحتی شهروندان ایرانی از ورود افغان‌ها جلوگیری می‌کند.
پایتخت دارای ۳۳ هزار ساختمان ناایمن است که ۱۲۹ مورد آن‌ها بسیار پر خطر و خطرناک هستند و در این میان نام مراکز پر ترددی مانند ساختمان پاساژ باملند نیز به چشم می‌خورد.
جک باتلند، دروازه بان کریستال پالاس، تا پایان فصل و با انتقالی قرضی به منچستریونایتد پیوست.
پایتخت دارای ۳۳ هزار ساختمان ناایمن است که ۱۲۹ مورد آنها بسیار پر خطر و خطرناک هستند و در این میان نام مراکز پر ترددی مانند ساختمان پاساژ باملند نیز به چشم می خورد.
میثم مظفر تهران گفت: بنا بود شرکت بام شهر سبلان به عنوان مشارکت کننده جهت دریافت پروانه ساخت ازشهرداری منطقه ۲۲ اقدام کند، اما این پروانه هیچ وقت صادر نشده و متعاقبا این پروژه پایان کار نیز ندارد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه بام‌لند از نظر مسائل ایمنی دارای مشکلاتی است، گفت: بهره‌بردار بام‌لند نقشه‌هایی در مورد راه‌پله‌ها بر اساس ضوابط آتش‌نشانی ارائه داده است.
عضو شورای شهر تهران گفت : پروژه‌ای ۱۰ هزار متری در منطقه ۲۲ با عنوان باملند در کنار دریاچه چیتگر جز ساختمان‌های ناایمن تهران به شمار می‌رود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ