رشیدی کوچی گفت: من باز هم تکرار می‌کنم نمی‌خواهم بگویم لایحه خوب است یا بد، اما این لایحه را خواندم تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم، ولی اصلا نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده آبادان گفت: با توجه به احترامی که برای همکاران قائل هستم، از پاسخ‌ها و عملکرد وزیر قانع نشدم و آن را به رای می‌گذارم، پای هزینه‌اش هم می‌ایستم.
علیرضابیگی گفت:مجلس خود را برای مقابله با فساد مصمم نشان می‌دهد، اما زمانی که پرونده‌های فساد باز می‌شود، برخی رویکرد‌های متفاوت مشاهده می‌شود. انتظار این است وقتی دامنه فساد به داخل مجلس و نمایندگان کشیده می‌شود و پای حیثیت مجلس به میان می‌آید، حساسیت‌ها بیشتر شود. انتظار این است آن بخش از نمایندگان که مرتکب تخلفی نشده‌اند، درخواست مشخص شدن واقعیت را مطرح کنند. اما به جز امضای ۳۵ نماینده، دیگر اراده‌ای برای روشن شدن موضوع دیده نمی‌شود.
اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همه رزمندگان به فرمان حضرت امام و مقام معظم رهبری پای این انقلاب و اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند. به خاطر اینکه بعد از ۱۴ قرن، باید بگوییم یک حکومت اسلامی هنوز به آن صورتی که می‌خواهیم نشده است. چون اگر حکومت اسلامی به معنای واقعی باشد، دیگر رشوه و نامردی و امثال این‌ها نیست.
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: بانک‌ها پایه رشد و توسعه مسکن در کشور هستند و امکان ندارد بتوانیم قانون جهش تولید مسکن را بدون تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها به سرانجام برسانیم.
رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه شکی در این نیست که مسأله بی حجابی امروز به یک بحران تبدیل شده و خانواده ها را نگران کرده است، عنوان کرد: اما این لایحه یک لایحه غیرکارشناسی است و نتوانسته است درد جامعه را ریشه یابی کرده است. این لایحه جریمه بی حجابی را همچون جریمه رانندگی تعیین کرده است که با تصویب دو فوریت و اجرای آن، مشکل بی حجابی حل نمی شود.
فضای خاص حاکم بر مجلس، نشان می‌دهد این موضوع بیشتر ناشی از هراسی است که نمایندگان درخصوص افشای ابعاد تازه‌ای از پرونده «شاسی بلند گیت» را دارند. پرونده‌ای که نه تنها پای قالیباف و ۷۵ نماینده را به موضوع باز کرد، بلکه باعث افشای دریافت خودرو خارج از چارچوب‌های قانونی توسط نهاد‌های دولتی، صدا و سیما و بسیاری از ارگان‌های دیگر شد.
رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: هر نظام سیاسی در هرکجای عالم هنگامی که یک طیف و یک جناح سیاسی بتواند ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد مردم را پشت سر حکومت بیاورد، از آن جریان و طیف حمایت می‌کنند. حتی حمایت مالی و قانونی می‌کنند تا فعالیت کند، ولی ما با دست خودمان طیف‌هایی که ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم را پای صندوق رأی می‌آوردند و آرای ۲۰ میلیونی و ۱۸ و ۱۹ میلیونی می‌آوردند همه را حذف کردیم و در حال حاضر چه کسانی به عنوان دایره خودی مانده‌اند؟
به نظر می‌رسد مردم ما که دوران جنگ و موشک باران و دوران تحریم‌ها و سختی‌ها و... را تحمل کردند و فرزندان عزیزشان را برای نظام و انقلاب تقدیم کردند امروز نیز بیش از پیش پای نظام و انقلاب ایستاده اند و اگرچه مشکلاتی هم دارند، اما پای اصل نظام هم ایستاده اند.
الیاس نادران نماینده منتقد مدیریت قالیباف در مجلس، با توزیع نامه‌ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم، رسما اعلام نامزدی کرد. او نوشته است: شفافیت آرا شعار رئیس و پاره از منتخبین تهران بود. صرف نظر از اینکه آیا کسی میتواند از طرف کلیت مجلس بعدی وعده انتخاباتی بدهد یا نه، انتظار این بود که حداقل آن‌ها که شعار شفافیت داده اند به آن عمل می‌کردند. اگر مدیریت مجلس شفاف عمل می‌کرد داستان خودرو‌های شاسی بلند مربوط به سال۱۴۰۰ که در حوزه اجرایی مجلس اتفاق افتاده است این چنین دامن مجلس را نمی‌گرفت.
احمد علیرضا بیگی گفت: از دهه هفتاد تا به امروز قریب به ۲۸۰ میلیارد دلار ثروت این کشور را به بهانه کنترل قیمت ارز به این بازار ریخته‌اند. امروز هم اگر ریختن ارز در بازار اتفاق نیفتد باز هم قیمت سرکش دلار اقتصاد ما را از خودش متاثر خواهد کرد و این هم تمامی ندارد، در صورتی که تنها راه این است که ما ارزش پایه پولی کشور را تقویت کنیم.
مجتبی ذوالنوری گفت: آمریکا از فتنه شهریور به بعد مذاکرات برجامی وین را تعطیل کرد، چون امید داشت با رهبران و لیدر‌های اغتشاشگران پای میز مذاکره بنشینند، ولی امروز وزیر خارجه قطر درخواست آمریکا برای مذاکره را به ایران اعلام می‌کند؛ آن‌ها می‌دانند شکست خورده‌اند.
کاشمر ـ نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم پای انقلاب ایستاده اند و هرکس بخواهد مقابل مردم بایستد را از بین می‌بریم.
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد گفت: سوال است که دوباره وارد مجلس شویم چه تغییری در وضع مردم و مشکلات آن‌ها ایجاد می‌شود، من مخالف پیشنهاد آقای نظری هستم، چرا که پیشنهاد کمیسیون شورا‌ها حرف درستی است، اما سوالم از شما به عنوان نمایندگان ملت ایران این است که آیا اندکی فکر کرده‌اید، آیا انتخابات را که برگزار می‌کنیم ملت پای صندوق می‌آیند که به شما رأی بدهند یا نه.
نماینده مردم یزد در مجلس گفت: عدم کنترل نقدینگی و هدایت به سمت تولید و افزایش پایه پولی همچنان تورم و گرانی را رقم می‌زند، سیاست انقباضی پولی و عدم واگذاری تسهیلات بانکی پاسخ نداده است.
نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: مردم از ابتدای انقلاب پای کار نظام بودند، هستند و خواهند بود، حرف مردم را باید شنید و باید پای مردم ایستاد و باید برای حل مشکلات مردم مردانه ایستاد.
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: اگر رئیس‌جمهور پای درد دل وزرا بنشیند متوجه می‌شود که سازمان بدون برنامه‌ای که بودجه این مملکت را گروگان گرفته، یکی از مهمترین قفل‌های دولت شماست.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: عربستان سعودی حتی رنگ انتخابات را هم ندیده است، اما در رسانه‌های دست نشانده خود ملت بزرگ ایران را به فضای گفتگو و دیپلماسی توصیه می‌کند.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: پرتاب ماهواره قائم ۱۰۰ این پیام را به آمریکا و رژیم صهیونیستی داد که هر چقدر ملت ایران را تحریم کنند، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند روی پای خودش بایستد.
نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: مردم در صحنه‌های مختلف ثابت کردند جانانه پای انقلابشان ایستاده‌اند و فتنه‌های دشمنان را در نطفه خفه می‌کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: یکی از خبرگزاری‌ها پایش کرده است که شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه در ۲۰ روز اول ۱۷ هزار دروغ مخابره کردند. ابزار اصلی آنها دروغ است و این‌ها را باور نکنید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظام قدرتمندی است و پایه‌های بسیار مستحکمی دارد که برآمده از مردم است. در حالی‌که ما به یک سری اصول به عنوان پایه اعتقاد داریم و باید متناسب با آن بازخورد دریافت کنیم و در جاهایی که نیاز به اصلاح دارد اصلاح کنیم؛ چه در حوزه تنقیح و چه در اجرا و مواضع.
محمدمهدی زاهدی گفت: چند سال پیش در ترکیه شبه کودتایی رخ داد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مقامات بلند پایه خلع پست شده یا به زندان فرستاده شدند، اما شاهدیم جمهوری اسلامی با معترضین با چه رافتی رفتار می‌کند و بسیاری انگشت به دهن هستند که چرا نیروی انتظامی حتی یک قبضه اسلحه همراه خود ندارد.
نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای در سایه شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بانه زمین تملک کرده‌اند اما وجود خارجی ندارند و قدرت و اراده‌ای برای شناسایی این افراد وجود ندارد.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را به هیئت تطبیق مقررات فرستاده است و ما پای احقاق حقوق بازنشستگان ایستاده‌ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ