آخرین برآوردهای بخش جمعیت سازمان ملل متحد اعلام می‌کند که میانگین عدد سن امید به زندگی در ایران برای هر دو جنسیت (مردان و زنان) ۷۷.۳۳سال، برای زنان ۷۸.۵۴سال و برای مردان ۷۶.۲۲سال است که البته برخی مطالعات داخلی این عدد را کمی بالاتر یا پایین‌تر هم اعلام می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مراسم بزرگداشت منوچهر زندی ورزشی نویس پیشکسوت با حضور چهره‌های فرهنگی و ورزشی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم که امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز حضور داشت چهره‌های ورزش درباره شخصیت منوچهر زندی و تأثیر او در حوزه رسانه و ورزش ایران به سخنرانی پرداختند. در بخش پایانی این مراسم از سردیس منوچهر زندی رونمایی و از طرف فدراسیون‌های ورزشی فوتبال، اسکی، تنیس روی میز، و باشگاه ورزشی سپاهان از او تقدیر شد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: بدنه این انقلاب سالم است، طبق فرمایش رهبری که گفتند من مجلس را در کل سالم می‌بینم، گرچه ممکن است ایراداتی هم داشته باشد، امروز بالاترین امید این است که رهبری، زندگی ساده و سالمی دارند.
در تعریف واژه امید گفته اند «طمع کردن در چیزی که دست یافتن به آن ممکن است».
امین حزباوی می‌گوید از محله محروم کوت‌ عبدالله در مسیر رشد قرار گرفته و حالا مرحله جدید از زندگی حرفه‌ای خود را آغاز کرده است.
مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار با بیان اینکه سن امید به زندگی در ایران ۷۴ سال است، گفت: آهنگ رشد جمعیت از سال ۹۵ به این سو کاهشی شد به شکلی که هم اکنون به ۰.۷۷ درصد رسیده است.
محزون یادآور شد: میانگین سن ازدواج ۲۴ سال برای آقایان و ۲۳ سال برای خانم‌هاست اما سن ازدواج در برخی کلان‌شهرها که نسبت به دیگر مناطق کشور رفاه بیشتری دارند متأسفانه بالاتر از میانگین کشوری است.
دو ستاره خط حمله استقلال در تمرین امروز آبی ها کنار هم بودند.
پیروزی نفت مسجدسلیمان مقابل ذوب‌آهن ، اعضای تیم جنوبی را بابت بقا در لیگ برتر امیدوار کرده است.
دکتر عطیه پزشک و جراح کانادایی امریکایی که تمرکزش بر روی روش‌های افزیش طول عمر است می‌گوید در ایالات متحده بیماری‌های مزمن شایع هستند و آمار‌های تازه نشان می‌دهند که امید به زندگی در ایالات متحده رو به کاهش است. در بریتانیا نیز تصویر ناامیدکننده مشابهی وجود دارد. با این وجود، عطیه بر این باور است که امکان تغییر این موضوع وجود دارد.
تیم ملی بسکتبال ایران در روزی که امید زیادی به پیروزی داشت، مقابل ژاپن با نتیجه سنگینی شکست خورد.
کارشناسان و فعالان محیط زیست نگران زندگی امید و حیات درنای بلژیکی با توجه به مدیریت ناموفق انتقال گونه‌ها در ایران هستند.
کارشناسان و فعالان محیط زیست نگران زندگی امید و حیات درنای بلژیکی با توجه به مدیریت ناموفق انتقال گونه‌ها در ایران هستند.
سمنان- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان، گفت: شش ماده یوز در زیستکره توران شاهرود زندگی می‌کنند و این امر، امید را در دل دوست‌داران محیط زیست برای زادآوری این گونه افزایش داده است.
سردار محمدرضا نقدی: خانم‌های ایرانی در مولفه امید به زندگی از رتبه ۱۴۲ دنیا در سال ۱۳۵۷ به رتبه ۴۹ صعود کرده اند یعنی ۹۳ کشور را پشت سر گذاشتند.
بعضی بازی های هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال می‌تواند حکم مرگ زندگی را داشته باشد.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
سبک زندگی و خانواده، کار آفرینی و کسب مهارت، مقاومت و اشاعه امید، پیشرفت در علوم و فرهنگ و هنر از محورهای اصلی جشنواره ملی هنری بانوی ایرانی است.
حالا که تیم ملی فوتبال ایران از رقابت‌های جام جهانی حذف شده، تنها امید ما به علیرضا فغانی است تا مانند دوره قبلی جام جهانی افتخارآفرینی کند.
پخش‌کننده فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس میرزایی ضمن اشاره به شرایط نامساعد فروش این فیلم تأکید کرد که امید دارند تب و تاب جام‌جهانی بر استقبال از این فیلم تأثیر بگذارد.
لوطی در فرهنگ سنتی ایران به کسانی گفته می‌شد که زندگی عادی نداشتند و البته ۲ دسته بودند؛ گروهی که اهل مروت و مدارا و بخشش بودند و مدافع و امین مردم بودند و گروهی دیگر که فقط از لوطی نامش را یدک می‌کشیدند و به انواع و اقسام اوباش‌گری می‌پرداختند و نزد مردم به «الوات» و «جاهلان» مشهور بودند.
جامعه سالهاست نیازمند امید و سخن نو و ابداع و مهر و ابتکار است. جوانان ایران نمی‌دانند با چه کسی باید درد دل کنند، نمی‌دانند در کجا و چگونه از خلأ‌های زندگی و آینده‌شان سخن بگویند.
سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: مکانیسم و فرمول مناسب برای شروع سن سالمندی جمعیت این است که ۱۵ سال از سن امید به زندگی بدو تولد آن جمعیت کم کنیم. به عبارتی در سرشماری سال ۱۳۹۵، سن امید به زندگی جامعه ایرانی حدود ۷۵ سال بود اگر ۱۵ سال کم کنیم سن ۶۰ سال، سن شروع سالمندی جامعه ایرانی است یا اگر در ژاپن سن امید به زندگی ۸۴ سال است تا ۷۰ سال می‌تواند سن شروع سالمندی آن کشور باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکم انتصاب جبلی بر مواردی همچون «ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌ عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ