سازمان هواشناسی از افزایش دمای پایتخت تا چهارشنبه و وزش باد شدید طی روز جاری خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب همراه با وزش باد و گاهی افزایش سرعت وزش باد به‌ویژه در نواحی جنوب غربی و شمال شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: افزایش دما تا پنجشنبه برای پایتخت پیش‌بینی می‌شود.
افزایش دما مصرف روزانه آب شهر تهران به رکورد بی سابقه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز رساند که گویای نقطه هشدار برای پایتخت نشینان است.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: برای پایتخت وضعیت جوی، ابری همراه با وزش باد شدید به‌ویژه در ارتفاعات، نواحی جنوبی و غربی پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش تدریجی دما از پنجشنبه (۲۹ تیرماه) و وزش باد نسبتاً شدید در بیشتر نواحی استان خبرداد.
آسمان تهران فردا (۲۰تیر) صاف گاهی وزش باد همراه با افزایش دما با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۱ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در پایتخت به ۳۸.۴ درجه سلسیوس رسید که بیش از سه درجه گرمتر از ۴۸ ساعت اخیر است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روند افزایش دما تا فردا (سه شنبه) در اغلب مناطق کشور ادامه دارد تا جایی که دمای پایتخت فردا به حدود ۴۰ درجه خواهید رسید و تهران فردا گرمترین روز هفته را تجربه خواهد کرد.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: همزمان با افزایش دمای هوا، همکاری ادارات در مدیریت بار افزایش پیدا کرده است، در عین حال پایداری کامل شبکه نیازمند همکاری تمامی ادارات پایتخت است.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: ورود گردوخاک از استان‌های همجوار به پایتخت طی روز جار رخ می‌دهد و دمای هوا هم افزایش می‌یابد.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی پایتخت همچنین افزایش دما از فردا پیش‌بینی می‌شود.
کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۴ خردادماه) هم‌زمان با افزایش تردد خودرو‌ها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، هرچند احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
اداره کل هواشناسی استان تهران از پیش‌بینی روند افزایشی نسبی دمای پایتخت تا روز سه‌ شنبه خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران از پیش‌بینی روند افزایشی نسبی دمای پایتخت تا روز سه‌ شنبه خبر داد.
سازمان هواشناسی استان تهران از افزایش دمای پایتخت طی روز دوشنبه خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش ۷ درجه‌ای دمای پایتخت از فردا خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وزش باد همراه با نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه ۱۸ اردیبهشت و افزایش نسبی دما برای پایتخت پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی پایتخت در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است و افزایش دما تا دوشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی امروز و فردا کاهش نسبی دما و از روز شنبه هفته آینده روند افزایش تدریجی بیشینه دما در پایتخت انتظار می‌رود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: جمعه سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز سه‌شنبه، اول فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آسمان تهران نیمه ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۸ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. فردا چهارشنبه، دوم فروردین‌ماه نیز آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق همراه با بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۱ و ۹ درجه سانتی‌گراد است.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه افزایش آلاینده‌ها را در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی خواهیم داشت اعلام کرد: شاخص هوای تهران همچنان برای همه افراد جامعه ناسالم است و پیش بینی می‌شود دمای هوای پایتخت نیز کاهشی باشد.
مهر امسال با وجود افزایش نسبی بار ترافیک و انتظار بازگشت زودهنگام آلودگی هوا به آسمان تهران به محض ورود به نیمه دوم سال، به دلیل دمای نسبتا بالای هوا عملا زمینه حبس آلاینده‌ها در لایه‌های پایینی جو وجود نداشت و راه برای خروج آلاینده‌ها از آسمان تهران باز بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ