یکی از مقامات سرویس اطلاعات اوکراین امروز در سخنانی گفت: «پوتین و پریگوژین» در اولویت فهرست ترور ما قرار دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید بیانیه مشترکی در خصوص اوکراین پس از مذاکرات روسیه و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.
روسای جمهور روسیه و بلاروس امروز یکشنبه در شهر سن‌پترزبورگ دیدار و گفت‌وگو کردند.
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
این گروه پس از ماه‌ها جنگ نیابتی علیه اوکراین، ناگهان سلاح خود را به سمت روسیه نشانه رفته و با حرکت به‌سوی مسکو، تهدیدی برای رهبران کرملین رقم زده است که ولادیمیر پوتین از آن به‌عنوان «خنجر زدن از پشت به روسیه» و «تلاش برای آغاز جنگ داخلی» در آن کشور تعبیر می‌کند.
وادیم پریستایکو در گفت و گویی با اشاره به اینکه اوکراین به دلیل افزایش موشک‌های هوایی و حمایت‌های مداوم بین‌المللی "برای مقاومت در برابر فشار روسیه بسیار مجهزتر است"، از انتقال سلاح‌های هسته‌ای روسیه به بلاروس با عنوان باج‌خواهی و تهدید یاد کرد.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو می‌گوید که ارتش اوکراین پس از عملیات نظامی مسکو در این کشور، قدرتمندتر شده و اهداف اولیه رئیس جمهور روسیه برآورده نشده است.
رئیس‌جمهور اوکراین منکر دست داشتن این کشور در حمله پهپادی شب گذشته به کاخ کرملین روسیه شد.
پریگوژین ادعا می‌کند که روسیه "تکه بزرگ" از خاک اوکراین را تصرف کرده و اکنون هدف استراتژیک نیروهای این کشور که متحمل خسارات سنگینی شده‌اند دفاع از دستاوردهای موجود است.
رئیس جمهور ترکیه به موضع گیری درباره جنگ اوکراین و موضوع غلات و انتقال آن از طریق دریای سیاه پرداخت.
رییس جمهور روسیه امروز پس از امضای اسناد مشترک با شی جین پینگ در مسکو به خبرنگاران گفت: طرح صلح چین می‌تواند مبنایی برای حل و فصل درگیری در اوکراین باشد.
رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود به رایزنی درباره جنگ اوکراین و زلزله ترکیه پرداخت.
رؤسای جمهور روسیه و ترکیه امروز در خصوص سوریه و اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کردند.
اردوغان قصد دارد به زودی با پوتین و زلنسکی درباره راه حل بحران اوکراین گفتگو کند.
کرملین ادعای روزنامه آمریکایی درباره دریافت اطلاعات غلط از جنگ اوکراین توسط پوتین را رد کرد.
این روز‌ها رسانه‌های دولتی چین به جنگ پوتین علیه اوکراین می‌پردازند. با حرکت روسیه به سمت بسیج نیرو‌های ذخیره و تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تغییر لحن در سرمقاله مطبوعات دولتی و رسانه‌های چین آشکار است.
ولیعهد عربستان و رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با هم گفتگو کردند.
رهبران ناتو و رسانه‌های غربی باید درک کنند که «دور افتخار» آنها با ادعاهای پیروزمندانه اوکراین، تنها مقدمه‌ای برای آغاز یک جنگ خونین، طولانی و حتی فاجعه هسته‌ای است.
شکست‌های نظامی اخیر روسیه در اوکراین باعث شده تا شی در رابطه با پوتین دست برتر را پیدا کند زیرا پوتین می‌تواند از همتای چینی خود برای کمک به مقابله با تحریم‌ها کمک اقتصادی بیش‌تری بخواهد اما این تاثیری بر همکاری کلی بین دو کشور نخواهد داشت. دو کشور کماکان به منافع استراتژیک خود در مقابله با غرب ادامه خواهند داد.
رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که اتحادیه اروپا نباید در خصوص ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به آفریقا و خاورمیانه مانع تراشی کند.
دفتر مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور با رئیس‌جمهور ترکیه درباره تحولات جنگ در اوکراین بحث و رایزنی کرده است.
رئیس جمهور روسیه امروز شنبه با صدور دستوری به شهروندان دونتسک، لوهانسک و اوکراین اقامت داد.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند پس از نشست سه‌جانبه «لِویو»، رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم دارد این هفته درباره بحران اوکراین با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو و رایزنی کند.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد که ماکرون و پوتین در تماسی تلفنی درباره تحولات اوکراین گفتگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ