مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه فرمودند: مصلحت یعنی شناخت موارد انعطاف؛ انعطاف منافاتی با اصول ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حجت الاسلام اژه‌ای گفت: وقتی است که می‌گوییم الان شرایط کشور در فلان شرایط است و این متن قانونی را با مصلحت بیرونی ضمیمه کنیم و بگوییم رای ما این است، باید تعمیق بیشتری روی این موارد داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی گروهی سیاسی نتواند از اندیشه خود دفاع کند، کذب بودن ادعاهایش نمایان شده و مردم او را پس می زنند، اینگونه ترور اتفاق می‌افتد و ترور یعنی پایان منطق و اندیشه.
رئیس فراکسیون زنان مجلس در شورای حقوق بشر در نشست شورای حقوق بشر گفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به مصلحت کودک و حقوق والدین دارد.
آقای «قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و هیئت همراه عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و هیئت همراه عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان به منظور دیدار با رئیس جمهور، وارد کشورمان شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر و مسئولان وزارت امور خارجه با تبیین سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی گفتند: عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی؛ حکمت یعنی عمل خردمندانه در تعاملات بین‌المللی و مصلحت یعنی شناخت موارد انعطاف که منافاتی با اصول ندارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ تعابیر تعارض و یا اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس را درست نمی‌دانیم؛ چرا که هر دو نهاد بر اساس وظایف قانونی خود عمل می‌کنند و وظیفه مجمع تشخیص، مصلحت است.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اطلاعیه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر ضرورت تعیین تکلیف درباره طرح شفافیت در اسرع وقت در راستای توجه به مطالبه افکار عمومی تاکید کرد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام طی اطلاعیه‌ای ادعای مطرح شده از سوی برخی نمایندگان مجلس مبنی بر رسیدگی نشدن سه ماهه مصوبه طرح شفافیت در این مجمع را از اساس تکذیب کرد.
مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به سوالات و ابهامات در خصوص نظر هیئت عالی نظارت درباره واردات خودروهای کارکرده پاسخ داد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق و جلسه علنی علنی مجلس تصویب شد، شورای نگهبان هم ایراد نگرفت اما هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت به آن ایراد گرفت.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد، تصمیمات هیات عالی نظارت هم براساس بند ۲ اصل ۱۱۰ است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می‌شود یعنی ارتباطی با مجمع تشخیص ندارد و حتما شورا باید به مجلس ارائه دهد.
رئیس مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیات عالی نظارت هم اینگونه است که نباید مصوبات مجلس مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد.
آیت الله ایازی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای کسانی است که تاریخ روحانیت را که همواره در کنار مردم بوده و دفاع از حقوق مردم از خصلت‌های نیک او بوده، امروز به تاراج برده و به جای توصیه به آرامش و رعایت مصلحت و خویشتنداری، توصیه به کشتن کند. اگر عالمانی از حقوق مسلم قانون اساسی دفاع کنند یعنی حق اعتراض و انتقاد را به رسمیت می‌شناسند، ورشکستگی نیست. آن جایی خودباختگی است که از خود رأی و استقلال نداشته باشند.
شما قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری می‌توانید در حوزه اصلاح قانون ناظر بر ضرورت اخذ نظر از معاونت‌های حقوقی هر دستگاه، هنگام صدور مصوبه از ناحیه آن دستگاه، از آن جهت که این مصوبه با قانون مغایرت نداشته باشد، منشاء اثر باشید و بر این موضوع و گزاره تاکید کنید که معاون حقوقی هر دستگاه در زمره افراد توانا از حیث اشراف و تسلط به قوانین باشد.
منابع یمنی از شهادت «مصلح محمد المشاط» برادر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن که در جبهه های نبرد با ائتلاف متجاوز سعودی مجروح شده بود، خبر دادند.
سید مصطفی میرسلیم صبح امروز سه شنبه 30 آبان بعد از حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از غرفه شرکت ملی مس بازدید و در جریان اقدامات زیست محیطی این شرکت قرار گرفت.
رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت جایگاه رفیعی در نظام دارد،فرمودند: نقش مشورتی این مجمع جدی و خیلی مهم است .
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط مصلحت اقتصادی دو کشور ایران و روسیه است، گفت: برای توسعه روابط باید فراتر از اقدامات روزمره عمل کرد و این مهم بدون کار شبانه روزی محقق نمی شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت میراث ارجمند امام راحل است.
خسروی‌وفا: مصلحت نیست در دو دستگاه رئیس باشم
طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، علیرغم کاهش ۳۴ دلاری قیمت اونس جهانی، افزایش نرخ ارز در این هفته منجر به رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا شد. این در حالیست که همزمان با رشد قیمت‌ها در این بازار، میزان تقاضا از عرضه فراتر رفت و همین موضوع مجدداً حباب سکه را به یک ملیون تومان رساند.
این روزها دوباره اسم مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام بر سر زبان‌ها افتاده البته با این تفاوت که گمانه‌زنی‌ها حول محور تغییر و تحولات در ترکیب اعضای این نهاد می‌چرخد؛ یعنی احتمالا قرار است عده‌ای از روی صندلی‌های چند ساله خود بلند شوند و جایشان را به دیگران بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ