بر اساس مطالعه جدید، خوردن هندوانه در واقع می‌تواند به افزایش مصرف کل مواد مغذی و کیفیت رژیم غذایی کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این میوه از منابع مناسب پتاسیم نیز محسوب می‌شود به همین دلیل به بیماران فشارخونی پیشنهاد می‌شود آلو را در سبد میوه خود داشته باشند و روزانه ۲ تا سه عدد از این میوه میل کنند.
نوشیدن این آب میوه غیر معمول می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.
نیمی از هندوانه، آب لیموترش، زنجبیل، شکر، نمک و برگ‌های ریحان را در یک مخلوط کن پرقدرت با یکدیگر ترکیب کنید. آن مواد را با سرعت بالا به مدت ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که یکدست شوند مخلوط کنید. از طریق یک صافی محتویات را درون یک کاسه ریخته و از یک کاردک انعطاف پذیر برای فشار دادن مخلوط استفاده کنید. مواد جامد را دور بریزید. این کار را با باقی مانده میوه، آب، زنجبیل، شکر، نمک و ریحان تکرار کنید.
محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا پی بردند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون کمک کند.
آلوی ژاپنی که با نام زردآلو ژاپنی نیز شناخته می‌شود در ژاپن به طور سنتی "ume" نامیده می‌شود.
خربزه به دلیل داشتن فیبر بالا و اثرات خنک‌کنندگی، حرکات دستگاه گوارش به ویژه روده‌ها را تنظیم می‌کند و نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد.
آب خربزه نیز برای درمان سوختگی و خراش‌های سطحی، برطرف کردن کک‌ومک و درمان اگزما بسیار مفید است، اما قند بالای آن سبب می‌شود که میوه‌ای مناسب برای مبتلایان به دیابت و افراد چاق نباشد. با توجه به خاصیت خلط‌آوری و ایجاد درد در قفسه سینه، این میوه نباید در دوران سرماخوردگی مصرف شود.
نتیجه مطالعه گسترده‌ای که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا منتشر شد، ثابت کرد که سالمندانی که حداقل در طول هر هفته بین ۲ تا ۶ عدد گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنند، حدود ۴۶ درصد کمتر از سالمندانی که علاقه‌ای به مصرف گوجه‌فرنگی ندارند، در معرض خطر ابتلا به افسردگی خفیف تا شدید قرار می‌گیرند.
تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که هندوانه می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات پوستی، آسم، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. برخلاف باورها، این میوه قند زیادی ندارد، اما مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد مغذی و الکترولیت‌ها از جمله ویتامین C، لیکوپن، کولین، پتاسیم، منیزیم، فیبر، آهن و حتی کلسیم است. هندوانه به دلیل محتوای بالای آب آن که غلظت کلی قند را رقیق می‌کند، میوه‌ای با کربوهیدرات پایین محسوب می‌شود.
فخار گفت: در کل همه آلاینده‌های محیطی و به طور صد درصدی ژنتیک در بروز آلرژی تاثیرگذارند. تاثیر ژنتیک به حدی است که بچه‌هایی که والدین آن‌ها دچار آلرژی غذایی هستند ریسک بروز آلزژیک در آن‌ها بیشتر می‌شود. هر چه فرد به سمت تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین کافی برود و از خوردن فست فود و انواع غذا‌هایی که افزودنی کمتری دارند بپرهیزد احتمال بروز آلرژی در وی کمتر می‌شود.
شاید باور نکنید، ولی میوه پاپایا در کشور ایران نیز کاشته می‌شود و به عنوان یکی از انواع میوه‌های وارداتی در بازار میوه و تره‌بار برخی از شهر‌ها وجود دارد. پاپایا در ظاهر ترکیبی از خربزه و گلابی است که ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فردی دارد. به طور معمول پاپایا در ابعاد ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر دیده می‌شود.
توت سفید، توت قرمز، شاه‌توت، توت فرنگی و زغال اخته خانواده توت‌ها را تشکیل می‌دهند. توت‌ها را به عنوان نیروگاه‌های مغذی کم کالری می‌شناسند. به عنوان مثال یک فنجان زغال اخته تنها ۴۰ کالری دارد، اما سرشار از ویتامین C و ویتامین K و منگنز می‌باشد؛ و یا توت فرنگی نیز به عنوان یک منبع کم کالری و سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها و منگنز می‌باشد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها خاصیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، خوردن انواع توت‌ها به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک می‌کند و برای افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار مفید است.
بعضی عادات غذایی هستند که ممکن است غلط یا درست باشند، مثل خوردن میوه بعد از صرف غذا که مخالفان و موافقانی دارد.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
رئیس سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت:قیمت‌ میوه‌های نوبرانه مثل گوجه سبز و چاقاله بادام در ابتدای فصل برداشت بسیار بالا بوده از این رو در راهبرد سازمان میادین میوه و تره بار نیست.
سیب حاوی ماده‌ای به نام پکتین است که قند خون را در بدن تنظیم می‌کند. در دستگاه گوارش، پس از جذب پکتین، حالت ژله‌ای پیدا می‌کند و به آرامی سطح قند خون را تنظیم می‌کند.
شب حادثه سر موضوعی باهم بحثمان شد و خواستم از کانکس خارج شوم که او به من فحش‌های ناموسی داد و یک لحظه عصبانی شدم با میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و اکبر روی زمین افتاد بعد از ترس اینکه ممکن است پس از بلند شدن به من آسیب بزند با بیل هم ضربه‌هایی به سرش زدم و وقتی دیدم تکان نمی‌خورد وسایلم را جمع و فرار کردم، اما زمانی که من از کانکس خارج می‌شدم نفس می‌کشید.
شاهرخ در توضیح ماجرا گفت: روز حادثه در چای او قرص ریختم وقتی بیهوش شد به سرعت به دو مالخر زنگ زدم و آن‌ها هم برای بردن دستگاه‌ها به کارگاه آمدند، اما به یکباره مقتول بیدار شد و می‌خواست به پلیس خبر دهد که از ترسم با یک میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و وقتی روی زمین افتاد به سرعت از کارگاهش فرار کردم.
خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا: بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا را می‌توان با مصرف منظم خرمالو پیشگیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت‌ها مصون می‌کند.
کیوی یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. این میوه همچنین، آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد که مصرف منظم آن در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی و بعضی سرطان‌ها نقش دارد.
مصرف روزانه نارنگی در روز‌های سرد پاییزی می‌تواند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به تنظیم فشار خون، حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی و اکسیژن‌رسانی بهتر به عضلات بدن کمک کند.
انار یک غذای سرشار از آنتی اکسید‌های قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.
یک رژیم غذایی به نام DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) که برای کاهش فشار خون بالا طراحی شده و شامل مصرف مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، غلات سبوسدار و مقادیر کم قند و چربی‌های اشباع است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.
در بیانیه مجمع روحانیون مبارز آمده: به نام نهی از منکر مرتکب صد‌ها منکر میشوند و به نام دین تیشه بر ریشه دین میزنند. آیا وقت آن نرسیده است تا بانیان و حامیان و آمران این رویه شکست خورده که باعث ناامنی جامعه، بی اعتباری حکومت، و مشوه شدن چهره اسلام رحمانی و محمدی و عامل فرار مغزها، مهاجرت نخبگان و عصبانیت و عصیان عامه مردم میشود کنار گذاشته شود و بیش از این نمک به زخم مردم که با انواع مشکلات اقتصادی دست به گریبانند نپاشند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ