یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:مرکز آمار ایران می‌بایست نسبت به برآورد دقیق آمار قاچاق و اقتصاد زیر زمینی اقدام کند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس برآوردهای ستاد، میزان قاچاق کالا در کشور، حدود ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.
معاون امور مقابله و حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در گفتگو با مهر گفت: در مرحله اول اجرای طرح پایش انبارها (شهید صدرزاده)،حدود ۱۰۰ انبار در محدوده شورآباد تهران مورد پایش قرار گرفت.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: بعد از اجرای طرح پایش انبارها در انبارهای منطقه شورآباد تهران، نزدیک به ۱,۶۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق که عمده آن لوازم‌خانگی بود، کشف و ضبط شد.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: یکی از اقدامات جدی انجام شده در هفته گذشته، آغاز پایش انبارها در سطح عرضه بوده که تاکنون منجر به کشف بیش از ۱,۶۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق شده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گوشی شماره ۱۴ آمریکایی ( آیفون۱۴) در ایران سرویس دریافت نمی‌کند و از این رو مردم باید از خرید آن اجتناب کنند.
رئیس‌جمهور طی حکمی «سیدمجید رضوی» را به‌ عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد.
با حکم رئیس‌جمهور، رئیس جدید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.
اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در افغانستان نیز تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه گذشته نزدیک به ۵۰ برابر شده است، گفت: علی رغم وعده‌های طالبان و براساس آمارهاس رسمی سازمان ملل در سال گذشته، کشت و تولید مواد مخدر افزایش داشته است. تولید مواد مخدر صنعتی رکورد زده و افغانستان در حال حاضر رتبه اول تولید تریاک در دنیا و رتبه دوم تولید مواد مخدر صنعتی و متامفتامین را در دنیا دارد. همه شواهد نشان می‌دهد که در منطقه و جهان با افزایش تولید و مصرف مواد مخدر روبه رو هستیم.
بسیاری از کارشناسان اقتصادی از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرده‌اند؛ به عبارتی می‌توان چنین گفت که در حال حاضر حتی آماری قابل‌اتکا از میزان قاچاق کالا و ارز وجود ندارد.
کارشناس مبارزه با مفاسد اقتصادی، ضمن توصیف ضعیف عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: برآوردها نشان می دهد گردش مالی قاچاق در ایران به یک هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.
یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگرچه وجود پدیده قاچاق به اشتغال و تولید آسیب می‌زند؛ اما بیشترین تأثیر منفی را بر بازار ارز می‌گذارد.
تایباد ـ مدیرکل امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر ۳۲ دستگاه متولی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
دانایی در پاسخ اینکه کدام ارگان‌ها مسئول رسیدگی به این موضوع هستند؟ تصریح کرد: ارگانهای مختلف از جمله وزارت بهداشت، صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان ملی استاندارد دخیل هستند. اگر بخشی از سختگیری‌ها در مراحل طولانی مجوز دهی را کم کنیم، اما نظارت و سخت گیری را بر مبارزه با قاچاق بگذاریم، نتیجه بهتری می‌گیریم.
اگرچه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق، تلاطم بازار ارز را بی‌ارتباط با عملکرد این ستاد می دانند اما به اعتقاد کارشناسان حجم ۱۵ میلیارد دلاری قاچاق سبب رشد تقاضا و درنتیجه افزایش نرخ ارز می شود.
کارشناس مبارزه با مفاسد اقتصادی عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ضعیف عنوان کرد و گفت: متأسفانه ستاد در قبال وظایف خود پاسخگو نیست و 30 درصد ز تجارت کشور قاچاق است.
خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز گفت: با کارهای سیستماتیک و هوشمند بر پایه دانش، مبارزه با قاچاق را با کیفیت بهتری انجام دادیم.
مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به زودی ضربه مهلکی به سرشبکه باندهای قاچاق پوشاک در کشور خواهیم زد.
کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به شرکت شاپرک اعلام کرده که الزام اخذ اینماد برای دریافت درگاه پرداخت لغو شود، در حالیکه الزام اینماد تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق به ریاست رئیس جمهور بوده است.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، دو نفر از نمایندگان به عنوان اعضای ناظر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شدند.
با وجود اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدعی برخورد با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی است، اما می‌توان با یک جستجوی ساده صدها صفحه و سایت فروش لوازم خانگی قاچاق را مشاهده کرد.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گزارش عملکرد و کم‌کاری دستگاه‌های مسئول در زمینه برخورد با قاچاق محرمانه است، گفت: همواره این گزارش‌ها به طور اختصاصی داده می شود.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق طی پنج‌ماهه اول امسال معادل ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
با وجود اینکه طبق قانون، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه دارد اسامی دستگاه‌های متخلف و کم‌کار در این حوزه را اعلام کند اما معمولاً این اقدام مهم به دلایل نامعلومی، صورت نمی‌گیرد.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای آغاز برخوردهای قاچاق در امین حضور تهران اعلام آمادگی کامل کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ