داستان چاه ابرژرف کولا، یا "ورودی جهنم"، در نوع خود داستان جالب توجه و منحصر به فردی است که حفر آن اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دانشمندان قرار داد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائرانی که در پیاده روی اربعین حسینی حضور پیدا کرده اند برای جلوگیری از ابتلاء به سردرد باید نکاتی را جدی بگیرند.
برای شکارچیان بشقاب پرنده ها فقدان شواهد بصری همیشه یک مشکل آزاردهنده بوده است. با این وجود، این موضوع مانع از نگاه کردن آنان نشده است.
این خورش لابه لای پلو سرو می‌شود پس در حین انجام کار برنج را نیز آبکش کنید و راز‌های آن را هم خوب رعایت کنید.
تحقیقاتی که نتایج آن در سال ۲۰۲۱ در ژورنال «Ñawpa Pacha» منتشر شد، این فرضیه را مطرح می‌کند که «اینکا»‌ها احتمالا این محوطه را به جای «ماچوپیچو»، «هوآیناپیچو» می‌نامیدند. محققان بر اساس تجزیه و تحلیل یادداشت‌های میدانی «بینگهام» و اسامی‌ای که روی نقشه‌های قرن ۱۹ و داده‌های ثبت‌شده در اسناد قرن هفدهم نوشته شده است، این‌طور نتیجه‌گیری کردند.
اسب سفید اوفینگتون، یک نگارۀ عظیم باستانی است که در منطقۀ آفینگتون انگلستان با کندن زمین و پر کردن آن با گچ در دامنۀ یک تپه ایجاد شده است. این نگارۀ باستانی راز و رمز‌های زیادی در خودش پنهان کرده است.
یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، یک خوشه انگور شیشه‌ای متعلق به تمدن بین‌النهرین است که در عراق کشف شد و نشان می‌دهد مردمان منطقه بین‌النهرین نیز شیشه‌گران ماهری بوده و با دیگر تمدن‌های جهان باستان نیز مبادلات تجاری گسترده داشته‌اند.
جنگل بارانی آمازون بزرگترین جنگل بارانی استوایی باقی‌مانده در جهان است که در زیر چتر عظیم سبزرنگش بسیاری از راز‌های شگفت‌انگیز سیارۀ ما را پنهان کرده است.
سالاد سزار که ابتدا فقط با برگ‌های درشت کاهو، تخم مرغ، روغن زیتون و لیمو ترش‌های مخصوص مکزیکی تهیه می‌شد، بعد‌ها دستخوش تغییراتی شد. مثلا آمریکایی‌ها به آن ماهی کولی اضافه کردند و در برخی از رستوران‌ها به جای لیموترش از آب میوه‌های شیرین برای تهیه سس سالاد سزار استفاده می‌شد. در ایران هم به جرات می‌توان گفت سالاد سزار بعد از سالاد شیرازی یکی از محبوب‌ترین سالادهاست که مردم آن را در کافه‌ها و رستوران‌ها سفارش می‌دهند.
اعماق اقیانوس بسیار تاریک است. نور آفتاب سریعا توسط آب جذب شده و به عمقی بیشتر از ۱۰۰۰ متر از سطح آب نفوذ نخواهد کرد. پائین‌تر از این نقطه، عمق اقیانوس کاملا تاریک است و به همین دلیل منطقه‌ای که تایتانیک در آن قرار گرفته "منطقه نیمه شب" نامیده شده است.
اواخر دهه ۳۰ بود که اراضی سعادت‌آباد برای سکونت کارمندان کارخانجات ونک و فرحزاد انتخاب می‌شوند. وقتی شهرک مسکونی کوی مکانیر ساخته می‌شود، مجسمه بزرگی از محمدرضاشاه در پارک محله و ساختمان‌های دو طبقه با پس‌زمینه کوه‌هایی که هنوز به راحتی دیده می‌شدند. در بافت نسبتا شطرنجی شمال میدان کاج (تهرانی مقدم کنونی) قرار می‌گیرند و این یعنی اولین روایت‌های مدرن سعادت‌آباد...
کریپتوس یک لوح رمزگذاری شده اسرارآمیز است که «جیم سنبورن» آن را طراحی کرده است و درست در خارج از مقر CIA در لنگلی، ویرجینیا قرار دارد. در واقع این نوشته آنقدر مرموز است که حتی سازمان سیا هم نتوانسته این کد را به طور کامل رمزگشایی کند
رمز و راز‌های زیادی از گذشته تا به امروز برای ما فاش شده‌اند؛ با این حال، هنوز در‌های زیادی در دنیا هستند که مهروموم شده‌اند و نباید گشوده شوند.
در جنوب کشور شیلی درختی وجود دارد که عمر آن چندین هزار سال تخمین زده می‌شود.
"میچیو کاکو" فیزیکدان می‌گوید رایانه‌های کوانتومی جهان مان را متحول خواهند کرد. او معتقد است این فناوری قادر به درمان بیماری سرطان و بحران‌های آب و هوایی خواهد بود. با این وجود، آیا می‌توان رایانه‌های کوانتومی را راه اندازی کرد؟
درک این که چرا برخی از حیوانات بیشتر مستعد ابتلا به بیماری سرطان هستند می‌تواند منجر به بهبود غربالگری برای انسان شود.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «اللّهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ» می‌گوید: خدایا متوجه کن من را تا از برکات سحر ماه رمضان استفاده کنم. مردم از برکات سحر غالباً استفاده نمی‌کنند. در طول سال از سحر باید استفاده کرد به خصوص در ایام ماه رمضان. حافظ می‌گوید «آن گنج خداداد که خدا داد به حافظ / از ورد شب و روز و دعای سحری بود.»
PACE به‌علاوه می‌تواند با بررسی ذرات دود و دیگر ذرات معلق، به ما اطلاعات خوبی در مورد سلامت گیاهان و درختان زمینی بدهد. حتی بعد از یک آتش‌سوزی ویرانگر، گیاهان جوان و سبز شروع به رشد می‌کنند. دانشمندان قادر خواهند بود تا با دیدن طیف‌های وسیع‌تری از رنگ از طریق ماهواره‌ها، درک بهتری از انواع گیاهانی که سال‌ها بعد از آتش‌سوزی در منطقه رشد می‌کنند به دست بیاورند.
خانواده الموسی گفتند فرزندشان به عنوان باغبان در خانه نانسی در شمال بیروت کار می‌کرد؛ اما دوربین‌ها نشان دادند که مردی ماسک به صورت به طور غیرقانونی وارد خانه نانسی شده است.
همشهری نوشت: ۴۷ سال قبل در شب ۲۸ شهریور مشاهده یک شیء پرنده ناشناس در آسمان تهران باعث رویارویی ۲ جنگنده اف- ۴ ارتش با آن شد؛ هنوز این حادثه پر از راز‌های کشف نشده است، اما یکی از معتبرترین موارد مشاهده یوفو‌ها در جهان با اسم پرونده اف- ۴ شناخته می‌شود. پرونده مشاهده یوفو در آسمان تهران به خاطر آن که پای نیرو‌های زبده هوایی و خلبانان جنگنده هم به آن کشیده شد در جهان بسیار حائز اهمیت است که نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را هم به تهران کشاند.
خرابه‌های یک صومعه‌ی ۶۰۰ ساله در اسپانیا راز‌های قدیمی‌تری را در خودش پنهان کرده است، ازجمله ردپای یک دایناسور سه‌انگشتی.
چند کاربر توییتر فاش کردند که آمپر بنزید در ماشین نه تنها به شما می‌گوید که چه زمانی به سوخت نیاز دارید، بلکه یادآوری می‌کند که درپوش بنزین شما در کدام سمت خودرو قرار دارد.
اگر ناخن‌ها بیشتر سفیدند و کناره‌های تیره‌تر دارند، می‌تواند علامت مشکلات کبدی مانند هپاتیت باشد.
«ماشین طول عمر» در هر ساعت ده‌ها هزار حیوان یکسان را اسکن می‌کند تا متوجه شود چرا برخی از کرم‌ها بسیار طولانی‌تر از کرم‌های دیگر عمر می‌کنند.
یک مدل سه بعدی خیره کننده از سحابی چشم گربه ممکن است به ما در گشودن راز‌های آن کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ