رمز و راز‌های زیادی از گذشته تا به امروز برای ما فاش شده‌اند؛ با این حال، هنوز در‌های زیادی در دنیا هستند که مهروموم شده‌اند و نباید گشوده شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یافته‌های باستان‌شناسان نشان می‌دهد زنان ایرانی از حدود پنج هزار سال پیش و شاید بیشتر از آن، از زیورآلات استفاده می‌کردند. در مقاطعی از تاریخ ایران نیز، مردان والامرتبه به مصرف‌کنندگان زیورآلات پیوسته‌اند، از طوق‌ها و دستبند‌های زرین گرفته تا عصا و شمشیر‌های جواهرنشان.
سفارت جمهوری اسلامی ایران‌ در شهر ریاض پایتخت عربستان شامگاه‌ پنج شنبه ( ۲۶ مرداد ۱۴۰۲) با حضور «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه به طور رسمی بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرد.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، پیش از ظهر پنج شنبه (۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ) وارد ریاض پایتخت عربستان شد و در بدو ورود مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.«حسین امیرعبداللهیان» به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» و به منظور دیدار با همتای سعودی خود و برخی دیگر از مقامات عالی‌رتبه این کشور به عربستان سفر کرده است.
اسامی نفرات برتر پنج گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
رقابت‌های انتخابی تیم ملی موتور کراس دختران ایران صبح پنج شنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۲) در پیست موتور کراس مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
گروهی از جستجوگران آماتور در حال بررسی جنگلی نزدیک Neuorid در غرب رومانی، گنجینه‌ای از سکه‌های اوایل قرن شانزدهم را کشف کردند که در یک ظرف سرامیکی مدفون شده بودند.
آندرس اینیستا ستاره اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که در پنج سال اخیر در تیم ژاپنی ویسل کوبه توپ زد پس از جدایی از این تیم در ژاپن مانده و لحظات خوشی را در کنار خانواده‌اش سپری می‌کند. اینستای ۳۹ ساله با انتشار تصاویری که او و همسر و فرزندانش را در لباس سنتی ژاپنی نشان می‌دهد نوشت: تجربه عالی با خانواده ام، آشنایی با فرهنگ و سنت‌های ژاپن در چنین مکان‌های دیدنی.
مسابقات کورس شتردوانی با حضور بیش از ۲۰ نفر شتر در پنج دور ۲۵۰ متر در روستای نصرت آباد شهر شاهدیه در مجاورت یزد برگزار شد. این مسابقات در محلی غیر استاندار برگزار می‌شود که ساخت محلی مناسب و ایمن برای برگزاری این مسابقات از مطالبات جدی مردم این منطقه است.
نماز عید سعید قربان صبح پنج شنبه ( ۸ تیر ۱۴۰۲ ) با حضور جمعی از مردم در روستای بجد خراسان جنوبی و همچنین در عیدگاه بندر ترکمن اقامه شد.
نخستین دعای کمیل زائران ایرانی درمدینه منوره پنج شنبه شب دریکی ازهتل های محل اسکان زائران کشورمان برگزار شد.
پنج جانور عجیب و غریب از جمله سمندر مکزیکی (اکسولوتل) و برگچه‌خوار (کپی‌بارا) در اینترنت محبوب شده‌اند، اما شهرت تازۀ آن‌ها شاید برای خودشان اتفاق خوشایندی نباشد.
استقلال با شش گل هودار را از پیش‌رو برداشت. این بازی پنج گلزن داشت که یکی از انها متفاوت‌ترین نام در میان گلزن‌های لیگ بود.
یک افشاگر در توییتر می‌گوید ضخامت جزیره‌ی دوربین به ۳٫۷۸ میلی‌متر می‌رسد که تقریباً پنج درصد بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است. قبلاً ادعا شده بود که برآمدگی جزیره‌ی دوربین کاهش پیدا می‌کند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به چین سفر کرده است صبج پنج شنبه ( ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ) با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.
عکاس حیات وحش سال توسط موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار شده است. اگر می‌خواهید از نزدیک این تصاویر زیبا و تصاویر دیگر را ببینید، می‌توانید تا ۲ ژوئیه ۲۰۲۳ به دیدن این نمایشگاه در موزه کنزینگتون جنوبی لندن بروید.
اختاپوس دامبو نام خود را از یکی از شخصیت‌های انیمیشن شرکت دیزنی گرفته است. پانزده گونه در این سرده شناسایی شده اند. اختاپوس دامبو به طور معمول از سخت پوستان، دو کفه ای‌ها و کرم‌ها تغذیه می‌کند. میانگین طول عمر گونه‌های مختلف اختاپوس دامبو سه تا پنج سال است.
در اینجا تصاویری از پنج خانۀ ساخته شده در سال ۲۰۲۲ را می‌بینید که به خاطر ویژگی‌های معمارانۀ خاص و متفاوتشان در فهرست بهترین آثار معماری سال قرار گرفته‌اند.
بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شامگاه پنج شنبه ( ۱۰ آذر ۱۴۰۱) در میان استقبال جمعی از مردم در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شدند.
ایستگاه هواداری تیم ملی فوتبال ایران همزمان با برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر در پنج میدان آزادی، ونک، انقلاب، ولیعصر (عج) و هفت تیر در حال برگزاری می‌باشد.
خبرگزاری فارس نوشت: نشست تحلیل و بررسی فتنه اخیر در هیأت آئین حسینی توسط حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق اطلاعات سپاه امشب پنج شنبه ۲۶ آبان در امامزاده قاضی الصابر برگزار شد.
فوتبال ایران تا قبل از حضور در قطر پنج دوره حضور در جام های جهانی را تجربه کرده است که هر دوره با اتفاق خاصی همراه بوده اما شاید فقط اولین دوره حضور تصویر ماندگاری نداشته است.
صبح امروز بلیط‌های خریداری شده جام جهانی فوتبال قطر در پنج استان مرکزی، لرستان، همدان، کرمانشاه و کردستان، در محل هیات فوتبال استان همدان بین خریداران توزیع شد.
هتل پنج ستاره و لوکس «الرَیان» قطر که میزبان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی پیش رو است، برای گردشگران فوتبالی هر شب بیش از ۳۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
مراسم تشییع پنج شهید فلسطینی ظهر امروز با حضور گسترده هزاران نفر از مردم شهر نابلس در شمال کرانه باختری برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ