رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۹ تن روغن و برنج احتکار شده خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
سمندر تمساح دریاچه زایمِنگ در پنج منطقه کوهستانی مانیپور پیدا شده است. محدوده‌ی کامل این سمندر‌ها ناشناخته است، اما احتمالاً در کوه‌های اطراف زندگی می‌کنند.
ماری که اکنون نام علمی تاکیمِنویدِس هاریسون‌فوردی را به خود گرفته اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ در کوه‌های جنگلیِ پارک ملی اُتیشی در پرو کشف شد، اما دانشمندان به‌تازگی فهمیده‌اند که این گونه تاکنون اصلاً ناشناخته بوده است.
کلیشه‌های سربی که سالها در کمدهای در بسته دانشکده داروسازی پنهان بود و از آنها برای برچسب دارو و مجلات علمی استفاده می شد؛ کشف و در موزه تاریخ پزشکی ایران به نمایش گذاشته شدند.
ناتیلوس یک کشتی اکتشافی است که با هدف شناسایی سیستم‌های بیولوژیکی فعال در زیر آب و کوه‌های دریایی – کوه‌هایی در زیر دریا که منشا آتشفشانی دارند – راهی اقیانوس آرام شده است. این کشتی ماه آپریل را صرف مطالعه بستر اقیانوس کرده است و در طی این مطالعه با سنگ‌های شکسته «هیالوکلاستیت» روبرو شده است.
«کتیبه ناشناخته کوشان» نظامی نوشتاری است که در حدود ۲۰۰ قبل‌ازمیلاد تا ۷۰۰ بعدازمیلاد در بخش‌هایی از آسیای مرکزی مورد استفاده بود. این خط هم با عشایر اولیه در استپ‌های اوراسیا، مانند یوئه‌چی‌ها، و هم با سلسله کوشان‌ها مرتبط دانسته شده است. کوشان‌ها امپراتوری‌ای را بنا نهادند که یکی از کار‌های مهم آن توسعه بوداییسم در شرق آسیا بود. آن‌ها همچنین آثار معماری و هنری مهمی خلق کردند.
باستان‌شناسان شواهدی از تعامل انسان و کوسه را در پرو یافته‌اند که به بیش از ۳۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، از جمله دفن تشریفاتی کوسه‌ها و ماهیگیرانی که با اعضای بدن اضافی دفن شده‌اند.
اخیراً گونه‌ی زیبا و چشم‌نوازی از سمندرِ کروکودیل در ارتفاعات ویتنام مشاهده شده که به باور محققان یک گونۀ جدید و در خطر انقراض است.
کوثری گفت: در فتنه سال گذشته شاهد بودیم که چگونه تمامی رسانه‌ها و عناصر سیاسی و فرهنگی خود را به میدان آوردند و قریب به چهار ماه کشور را دچار حاشیه کردند، امروز هم شاهدیم که ادامه طرح دشمنان در خیابان و کوچه‌های شهرمان با کشف حجاب و پوشش‌های نامناسب برخی عناصر فریب خورده در حال پیاده سازی است.
به گفته باستان‌شناسان، این کوزه در یک مقبره جمعی قرار داشته که احتمالاً متعلق به یک خانواده مرفه بوده است. در این آرامگاه علاوه بر اشیاء متعدد مربوط به مراسم خاکسپاری (اقلام پیش‌کشی و جامه‌های تدفین)، کوزه‌های خاکستر شش فرد بالغ (شامل سه زن و سه مرد) پیدا شدند.
دانشمندان می‌گویند فوران‌های آتشفشانی بازالتی که یک میلیون سال طول کشید و باعث رخداد انقراضی «مرگ بزرگ» شد در اصل از کوه‌های سیبری سرچشمه گرفت است، اما فوران‌هایی که انقراض دسته‌جمعی دوم پرمین را سبب شد از محلی به نام «امیشان» در جنوب غربی چین نشأت گرفته است.
برخی از مورخان و شیمیدانان در حال بازسازی عطری هستند که احتمالا کلئوپاترا از آن استفاده می‌کرده است. آن‌ها این کار را با بررسی دستورالعمل‌های ثبت شده در متون مصری و کتیبه‌های روی دیوار‌های معابد انجام می‌دهند.
شریعتمداری مدیر مسوول کیهان گفت: مسئولان نباید با تسامح در قبال این هنجار شکنی، حق مسلم توده‌های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم را به پای جماعتی اندک و کم شمار و قانون شکن قربانی کنند! آن‌ها به نمایندگی از سوی توده‌های چند ده میلیونی مردم بر کرسی‌های مسئولیت تکیه زده اند و باید حافظ ارزش‌های دینی و مجری قانون باشند.
در نمونه‌های جمع‌آوری شده از یک مأموریت در سال ۲۰۲۰، دانه‌هایی با محتوای آب تا ۲۰۰۰ قسمت در میلیون (PPM) پیدا شده است و با توجه به فراوانی این کره‌های شیشه‌ای در سطح ماه، مجموع آب‌های درون آن‌ها می‌تواند به اندازه ۷۱ تریلیون گالن باشد.
نیروهای امنیتی روسیه امروز چندین نارنجک دستی را داخل یک کیسه در ساختمان سفارت سوئیس در مسکو پیدا کردند.
محققان در سال ۲۰۱۶ این کارگاه مومیایی‌سازی را در نزدیکی هرم سقاره کشف کردند. در این سایت بیش از ۱۰۰ ظرف شامل پیاله‌های سفارشی و کاسه‌های قرمز دیده می‌شود. برخی از این ظرف‌ها نوشته‌هایی دارند که توضیح می‌دهد از مواد داخل آن‌ها چگونه باید در فرایند مومیایی‌کردن استفاده کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی ارسنجان گفت: ۲ پرنده کمیاب شکاری که در دام متخلفان زیست‌محیطی گرفتار شده بودند توسط نیرو‌های گشت و مراقبت این اداره در دامنه کوه‌های بخش مرکزی ارسنجان استان فارس کشف و در طبیعت رها شدند.
کتیبه‌های سلطنتی آشوری اغلب بر جنبه خشونت آمیز امپراتوری آن زمان تاکید کرده‌اند مانند زمانی که آشوربانیپال گزارش می‌دهد که او یک شورشی را در قلعه نینوا به همراه یک خرس و یک سگ با زنجیر بسته بود. با این وجود، به همان اندازه نیز در آن زمان در آنجا بازارها، صنعتگران، فالگیر‌ها و جشن‌ها وجود و حضور داشتند و در فعال و در جریان بودند.
در مجموع، ۷۵۰ دندان کوسه از عمق ۵.۴ کیلومتری اقیانوس بیرون کشیده شد که متعلق به طیف وسیعی از گونه‌های شکارچی بودند.
صبح سه شنبه گذشته پیکر مثله شده زن جوانی در گاری زباله‌های شهرداری در حالی کشف شد که هر قطعه‌ای از این جسد درون پلاستیک‌های مشکی قرار داشت، اما در عین حال برخی از اندام‌های زن جوان مانند دست‌های وی درون کیسه‌های زباله نبود و عامل یا عاملان جنایت پوست بدن وی را نیز سلاخی کرده بودند.
شامگاه دوشنبه ۱۵ آذرماه سال گذشته زمانی که مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید برای دستگیری یک سارق لوازم خودرو وارد خانه‌ای در محدوده خیابان قزوین شدند با مشاهده دو دختر جوان با وضعیتی نامناسب در خانه و همچنین کشف جسد یک زن داخل کیسه‌های نایلونی پشت در اتاق خواب، با پرونده پیچیده‌ای رو‌به‌رو شدند.
شامگاه دوشنبه ۱۵ آذرماه سال گذشته زمانی که مأموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید برای دستگیری یک سارق لوازم خودرو وارد خانه‌ای در محدوده خیابان قزوین شدند با مشاهده دو دختر جوان با وضعیتی نامناسب در خانه و همچنین کشف جسد یک زن داخل کیسه‌های نایلونی پشت در اتاق خواب، با پرونده پیچیده‌ای رو‌به‌رو شدند.
زیست شناسان در یک کشف شگفت انگیز، کوسه‌ای را از اعماق آب‌های استرالیا به بیرون کشیدند که ظاهری کاملا عجیب و شیطانی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۷۰ گونه کوسه ماهی در آب‌های جنوب کشور وجود دارد که در خطر انقراض هستند و در میان این گونه‌ها بیش از همه کوسه‌های سفید در معرض انقراض قرار دارند و متاسفانه بخش قابل توجه محموله‌های قاچاق کشف شده هم مربوط به این گونه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ