یک کارشناس اقتصادی گفت: معمولاً بانک‌ها تمایلی ندارند که به مسکن و کشاورزی تسهیلات پرداخت کنند؛ درحالیکه داین دو حوزه حیاتی ترین بخش های اقتصاد کشور هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۰۰ هزار متقاضی وام نوسازی مسکن دریافت کردند.
بانک مسکن از افزایش انواع تسهیلات مسکن اعم از خرید مسکن انفرادی، خرید مسکن زوجین و جعاله در تهران و شهرستان‌ها خبر داد.
رییس کل بانک مرکزی و سخنگوی شورای پول و اعتبار، از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به ۱۸ درصد خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف میزان تسهیلات مسکن برای سازندگانی که واحدهای مسکونی را به شکل صنعتی و با بهره‌مندی از روش‌های دانش‌بنیان می‌سازند، خبر داد.
معاون بنیاد مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به ۱۸ درصد، پس از تصویب در شورای عالی مسکن خبر داد.
عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد بیش از ۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی و ۴ هزار و ۶۴۱ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه توسط این بانک در سال گذشته خبر داد.
وحید قربانی گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و پیرو مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن در تمامی شهرها یکسان شده و به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.
در هفته ای که گذشت وام مسکن برای نهضت ملی همچنان بلاتکلیف مانده است و از سوی دیگر برخی از مناطق تهران از مستاجران دلار دریافت می کنند.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت ۱۳ همت تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۲۴ هزار و ۴۶۰ متقاضی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت ۱۳ همت تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۲۴ هزار و ۴۶۰ متقاضی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
اعطای تسهیلات به بخش مسکن، کمک زیادی به رشد اقتصادی خواهد کرد؛ چراکه هم به واسطه‌ی ایجاد زنجیره‌ی تامین مالی، سرمایه در گردش بسیاری از بنگاه‌ها را فراهم می‌کند، اما بانک‌ها در این مورد به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند و سهم مسکن از تسهیلات بانکی، تقریباً هیچ است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به دلیل مشکل برخی روستائیان در باز پرداخت، سقف تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، امسال افزایش نمی‌یابد.
مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد که به خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌ شوند، به میزان ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه مسکن داده شود.
سرپرست بانک مسکن گفت: در یک سال اخیر و از ابتدای سال، بیش از ۱۰۰ هزار میلیار تومان تسهیلات پرداخت شده است که این اعتبارات پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰درصد رشد داشته است.
بیش از ۳۳میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۳۷هزار و ۸۲۱میلیارد ریال در ۹ماه گذشته در فرابورس دادو ستد شد که نشان از افزایش ۵درصدی حجم و رشد ۷۹درصدی ارزش معاملات این اوراق در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.
پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با شرایط جدید در دستور کار شعب بانک مسکن قرار گرفت.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا چه در روستا و شهر، سازمان بهزیستی در شهر ۲۰۰ میلیون تومان و در روستا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند.
سقف تسهیلات فردی خرید و ساخت مسکن ایثارگران در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان شد.
با رعایت چارچوب منابع و مصارف شبکه بانکی و رفع ایرادات سامانه وزارت راه و شهرسازی و همچنین دستور کاری که در دولت درخصوص تنوع بخشی به نحوه تامین مالی طرح جهش مسکن در جریان است.
با امضای معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.
هیئت وزیران در اجرای مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم توسعه با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: سقف تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش یافت.
بانک مرکزی ضوابط پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد.
عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۴۰ هزار و ۹۰۲ واحد به مبلغ ۱۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ