دو طرح اتصال جزایر سه‌گانه به سرزمین اصلی و توسعه و ارتقاء پایداری شبکه با هدف تحقق عدالت ارتباطی، پایداری ارتباطات و استفاده از توانمندی متخصصان داخلی، افتتاح می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه درباره جزایر سه‌گانه ‌‌با کسی تعارف نداریم و این جزایر صددرصد متعلق جمهوری اسلامی است‌‌، گفت:‌ کشورهای منطقه تحت تأثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند.
وزیر کشور در نشستی با استاندار هرمزگان، جزایر۳گانه ایرانی خلیج فارس را دُرّ گران‌بهای کشور برشمرد و بر لزوم برنامه‌ریزی اساسی برای آنها و سایر جزایر استان تاکید کرد.
رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزایر سه‌گانه مانور نظامی برگزار کرد. این رزمایش در بحبوحه افزایش حضور نظامی ایالات متحده در منطقه انجام می‌شود.
روسیه و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست اخیر خود در مسکو در بیانیه‌ای مشترک خواهان «ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دیوان بین‌المللی دادگستری به منظور حل و فصل این مسئله مطابق با مشروعیت بین‌المللی» شده بودند.
راهی که اخیراً ایران برای گفتگو با کشور‌های تاثیرگذار عربی همچون عربستان و مصر در پیش گرفته است، می‌تواند شرایط را به گونه دیگری رقم بزند. این لزوما کنار گذاشتن همکاری‌ها با سایر کشور‌ها نیست. بار‌ها گفته شده که همچون کشور‌های عربی می‌توان در کنار روسیه و چین ایستاد و با آمریکا متحد بود و با اروپا رایزنی کرد. ایران می‌تواند اتحاد خود را با روسیه تداوم ببخشد، اما لزوما این به معنای برهم زدن توازن رابطه با غرب نیست.
وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت در سه جزیره ایرانی افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است.
وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت در سه جزیره ایرانی افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است.
وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت در سه جزیره ایرانی افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ما یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم و موضع مردم ایران نسبت به جزایر سه‌گانه اینگونه است که حتی اجازه صحبت کردن درباره آنها را به احدی نمی‌دهیم.
اگر روسیه قبل از آغاز جنگ اوکراین چنین موضعی در قبال جزایر سه‌گانۀ خلیج فارس اتخاذ می‌کرد، موضعش نهایتا با اعتراض وزارت خارجۀ ایران مواجه می‌شد. اما الان نه فقط موضعی علیه ایران، بلکه موضعی خلاف انتظار اتخاذ کرده است.
علی مطهری درباره مواضع اخیر روس‌ها نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی توئیتی منتشر کرد و نوشت: این رفتار روسیه طبیعی است، چون ایران را به خاطر غرب‌ستیزی افراطی اش محتاج خود می‌بیند.
سخنگوی وزارت امور خارجه مطالب مندرج در بیانیه مشترک کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را مردود دانست.
پیش‌نویس بیانیه به ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران و همچنین برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض می‌پرداخت اما در بیانیه پایانی، هر دو بند حذف شده است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: جزایر سه‌گانه برای ابد ایرانی است و کسی قصد دست‌درازی به آن را ندارد و نمی‌تواند هم کاری کند، کمااینکه تاکنون نتوانسته‌اند.
ریشه ادعای امارات متحده عربی بر جزایر سه‌گانه ایرانی در کجاست؟
نماینده مردم سبزوار در مجلس خطاب به رئیس جمهور چین، گفت: حاکمیت مسلم و قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج همیشه فارس قابل مذاکره نیست.
شهردار تهران تاکید کرد: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک ایران اسلامی است و تکرار ادعاهای واهی پیرامون آن غیر قابل قبول و محکوم است.
شهردار تهران با اشاره به ادعای چین درباره جزایر سه گانه گفت: جزایر سه‌گانه جز لاینفک ایران اسلامی است و تکرار ادعاهای واهی پیرامون آن غیر قابل قبول و محکوم است.
شهردار تهران با اشاره به ادعای چین درباره جزایر سه گانه گفت:جزایر سه‌گانه جز لاینفک ایران اسلامی است و تکرار ادعاهای واهی پیرامون آن غیر قابل قبول و محکوم است.
در بند ۱۲ بیانیه مشترک رئیس جمهور چین و سران شورای همکاری خلیج فارس که دیروز صادر شد، آمده است: رهبران از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز شامل ابتکارها، پیشنهاد‌های امارات برای رسیدن به راهکار صلح آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات ۲جانبه بر مبنای قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنند.
ریم الهاشمی، وزیر همکاری‌های بین‌المللی امارات گفت: ایران به اشغال جزایر سه‌گانه پایان دهد. تاریخ، حاکمیت ما بر این جزایر را ثابت می‌کند. منبع: کاوش مدیا
سخنگوی قوه قضاییه گفت: اسناد مالکیت جزیره تنب بزرگ، جزیره تنب کوچک و جزیره ابوموسی به نام دولت صادر شد.
در پی دخالت دوباره اتحادیه عرب در امور داخلی و تکرار ادعا‌های بی‌اساس درباره جزایر سه‌گانه، باید به این واقعیت اشاره شود که بحرین هم متعلق به ایران است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ