سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه درباره جزایر سه‌گانه ‌‌با کسی تعارف نداریم و این جزایر صددرصد متعلق جمهوری اسلامی است‌‌، گفت:‌ کشورهای منطقه تحت تأثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست اخیر خود در مسکو در بیانیه‌ای مشترک خواهان «ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دیوان بین‌المللی دادگستری به منظور حل و فصل این مسئله مطابق با مشروعیت بین‌المللی» شده بودند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: جزایر سه گانه بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ، جزء لاینفک و ابدی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند و هرگونه ادعا در این باره را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود می‌دانیم و چنین ادعا‌هایی را از جانب هر طرفی مطرح شود محکوم می‌کنیم.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ما یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم و موضع مردم ایران نسبت به جزایر سه‌گانه اینگونه است که حتی اجازه صحبت کردن درباره آنها را به احدی نمی‌دهیم.
در این نشست، طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزیر ان خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بر مواضع ثابت روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.
تبریز-امام جمعه تبریز گفت: صدور بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران موضوعی تاسف‌بار بود اما ایران در تمامیت ارضی خود با هیچ کس تعارف ندارد.
تبریز-امام جمعه تبریز گفت: صدور بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران موضوعی تاسف‌بار بود اما ایران در تمامیت ارضی خود با هیچ کسی تعارف ندارد.
تبریز-امام جمعه تبریز گفت: صدور بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران موضوعی تاسف‌بار بود اما ایران در تمامیت اراضی خود با هیچ کسی تعارف ندارد.
علی مطهری درباره مواضع اخیر روس‌ها نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی توئیتی منتشر کرد و نوشت: این رفتار روسیه طبیعی است، چون ایران را به خاطر غرب‌ستیزی افراطی اش محتاج خود می‌بیند.
وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه گفتگو‌های راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.
وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیانیه ای درباره ایران صادر کرده و به تکرار ادعاها درباره جزایر سه گانه ایرانی پرداختند.
بیانیه پایانی هیچ اشاره‌ای سلبی یا ایجابی به نام ایران نداشت، در حالی که در نشست‌های قبلی بار‌ها ادعا‌ها و اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله ادعای واهی امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران در بیانیه‌های پایانی آن نشست‌ها تکرار می‌شد.
سخنگوی دولت در واکنش به اظهارنظر یکی از مقامات مسئول درباره فروش جزایر کیش و قشم برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اظهار داشت: ایرانی نشان داده است که جانش را فدای یک وجب از خاک کشورش می‌کند. ما در خانه‌ها، خانواده‌ها و مدارس‌مان آموختیم که بگوییم جان‌مان فدای وطن.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل، ادعاهای نمایندگان امارات و انگلیس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی و برنامه هسته‌ای ایران را بی پایه خواند.
شهردار تهران با اشاره به ادعای چین درباره جزایر سه گانه گفت: جزایر سه‌گانه جز لاینفک ایران اسلامی است و تکرار ادعاهای واهی پیرامون آن غیر قابل قبول و محکوم است.
شهردار تهران با اشاره به ادعای چین درباره جزایر سه گانه گفت:جزایر سه‌گانه جز لاینفک ایران اسلامی است و تکرار ادعاهای واهی پیرامون آن غیر قابل قبول و محکوم است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جزایر سه گانه جزو لاینفک و ابدی ایران هستند و درباره ادعاها در خصوص این جزایر این ادعاها را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.
رضا نصری: در این بیانیه، چین فقط به همسویی با موضع اعضای شورای همکاری خلیج فارس در مورد جزایر سه‌گانه بسنده نکرده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.
مرحوم تکمیل همایون در کتاب خلیج فارس درباره ادعاهای واهی شیوخ شارجه و راس الخیمه درباره جزایر ایرانی چند سند تاریخی ارائه کرده و نوشته بود:هنوزهم شیوخ خلیج فارس ادعاهای خود را تکرار می‌کنند.
فرماندار «ساخالین» (دولت محلی روسیه) پیرامون به رسمیت شناختن جزایر کوریل به عنوان جزایر ژاپنی از سوی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت: مصوبه کی یف درباره جزایر کوریل مضحک است.
ما چنین بیانیه غیرمسئولانه و ادعای بی‌اساس را مداخله در امور داخلی ایران و ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل از جمله اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی سایر دولت‌ها می دانیم.
دولت ترکیه نشست امنیتی را با موضوع تسلیح جزایر واقع در دریای اژه برگزار می کند.
سند کاداستری شهرهای کشور چرا صادر میشود؟ کاداستر، راهی برای مقابله با زمین خواری و جعل اسناد
در پی دخالت دوباره اتحادیه عرب در امور داخلی و تکرار ادعا‌های بی‌اساس درباره جزایر سه‌گانه، باید به این واقعیت اشاره شود که بحرین هم متعلق به ایران است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ