بازدیدکنندگان از خیابان یک کیلومتری تحت کنترل آب و هوا در دبی می‌توانند باران و حتی برف را در صورت تقاضا تماشا کنند. ویدئویی از این خیابان ببینید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بین کرکس‌ها و چند کفتار که آن‌ها هم سهم خود را می‌خواستند، دعوا‌هایی در گرفت.
نتیجه ردیابی ماهواره ای این بطری و مسیری که طی کرد بسیار حیرت انگیز بود اما شگفت انگیزتر این بود که این بطری در نهایت در نقطه ای از اقیانوس اطلس شروع به گردش به دور خود کرد. بررسی های بیشتر کارشناسان مشخص کرد که نقاطی در اقیانوس ها وجود دارد که زباله های پلاستیکی در آن تجمع می کنند.
گیلانی‌ها با توجه به ورود سامانه بارشی شامگاه گذشته به استان، امروز دوشنبه هوایی خنک و بهاری را همراه با کاهش مطبوع دما تجربه کردند و بنا به پیش‌بینی‌های هواشناسی این شرایط آب و هوایی به مدت ۲ روز تداوم دارد.
ماهی سه پا در آب های تاریک اعماق آب زندگی می کند و این عمق می تواند تا 6000 متر نیز برسد. طول این ماهی به طور معمول 30 سانتیمتر است اما می تواند تا 43 سانتیمتر نیز رشد کند.
ویدئویی که دو نفر از ساکنان شهر تالاگانته شیلی که یک سگ را از یک ون در حال غرق شدن نجات می‌دهند، منتشر شده است. مقامات پرو ساکنان مناطق اطراف رودخانه مایپو را به دلیل خطر رانش زمین و سیل در میان آنچه که به عنوان بدترین جبهه آب و هوایی در یک دهه توصیف شده است، تخلیه کرده اند. روزها بارندگی شدید منجر به طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل و مسدود شدن جاده ها شده است.
دانشمندان دانشگاه آریزونای آمریکا موفق شدند رباتی بسازند که مانند انسان «نفس» می‌کشد، «عرق» می‌کند و از سرما می‌لرزند. این ربات که «اندی» نام دارد می‌تواند به دانشمندان درباره مقاومت بدن انسان در برابر امواج گرما و تغییرات آب و هوایی اطلاعات ارزشمندی بدهد. به گفته یکی از این دانشمندان «نمی‌توان انسان‌ها را در شرایط گرمای شدید خطرناک قرار داد و آزمایش کرد که چه اتفاقی می‌افتد.» در سراسر جهان سالانه هزاران نفر بر اثر گرمازدگی و سایر بیماری‌های مرتبط با گرما جان خود را از دست می‌دهند.
در شرایطی که سرعت تجزیه جسد با توجه به عوامل متعدد از جمله آب و هوا، دما، رطوبت، سطوح پی‌اچ و اکسیژن، دلیل مرگ و موقعیت بدن متفاوت است، اما به طور معمول روندی ۵ مرحله‌ای برای تجزیه طی می‌شود.
در پی بارش شدید باران رودخانه خرم‌رود در شهرستان خرم‌آباد دیشب طغیان کرد. همچنین بارش شدید باران که از صبح امروز آغاز شده است، باعث آبگرفتگی معابر و طغیان آب در کانال‌ها در نقاطی از شهر خرم‌آباد شد.
به همراه هم وضعیت آب‌وهوایی شهر‌های بزرگ ایران طی ۲۴ ساعت آینده (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) را می‌بینیم.
شرکت سوئدی کاندلا (Candela) مدل جدیدی از قایق برقی را در خلیج سانفرانسیسکو در ۹ فوریه ۲۰۲۳ به نمایش گذاشت. یک سیستم مبتنی بر هیدروفویل‌ها قایق را از سطح آب بالاتر نگه می‌دارد، که تانگی دی لاموت، مدیر اجرایی این شرکت در ایالات متحده، می‌گوید این سیستم نه تنها آلودگی صوتی و کربنی را کاهش می‌دهد بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی اساسی می‌کند.
شترها می توانند برای مدت طولانی بدون غذا یا آب زنده بمانند. آنها به راحتی می توانند 90 کیلوگرم اضافی حمل کنند و می توانند حدود 32 کیلومتر در روز در آب و هوای خشن بیابان راه بروند.
به‌دلیل بافت کوهستانی در قسمت شمالی شهر تهران، روستاهایی که در این مناطق هستند، آب و هوایی بسیار پاکیزه و عالی دارند. روستای وردیج نیز در امتداد مسیر روستای وردیج قرار دارد و مملو از باغ‌های پر درخت میوه است.
مجری شبکه تهران در واکنش به عدم هماهنگی به آخرین وضعیت فیلتر یا رفع فیلتر برخی پلتفرم های شبکه اجتماعی انتقاداتی را روی آنتن زنده مطرح کرد.
محققان می‌گویند ترک برداشتن این قطعه و شکل گیری یک کوه یخی جدید به خاطر تغییرات آب و هوایی نبوده و براساس پدیده طبیعی "کالوینگ" رخ داده است.
رئیس مدیریت بحران منطقه ویژه پارس گفت: شناور آنیل متعلق به کشور تانزانیا در اسکله شماره ۹ بندر خدماتی پارس در حین بارگیری ۹۱ کانتینر ۲۷ تنی به دلیل چیدمان غلط کانتینر‌ها واژگون شد. لحظه غرق شدن کشتی تانزانیایی در بندر عسلویه را ببینید.
یک فرد با لوله آب، سلاح دستی ساخته بود توسط پلیس بازداشت شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: از مجموع ۲۲۰ حکم از احکامی که طبق قانون هوای پاک باید اجرایی و عملیاتی می‌شد، تنها ۲۰ قانون اجرایی شده است.
در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فناوری جدید تهویه هوا برای خنک کردن بازیکنان و هزاران هوادار در آب و هوای بیابانی قطر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در میان نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، لحظه‌ای خنده‌دار را در اجلاس COP۲۷ در شرم الشیخ رقم زد.
گابریل بورک رئیس جمهور شیلی با دوچرخه وارد کاخ ریاست جمهوری شد. بورک ماه‌ها پیش زمانی که به قدرت رسید متعهد شد در مورد تغییرات آب و هوایی موضع قاطعانه‌ای اتخاذ کند.
‏ قایق برقی دوزیست سی‌گلایدر (Seaglider) که توسط شرکتی موسوم به ریجنت (Regent) ساخته شده است، اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد و توانایی خود را در شناور ماندن روی آب و پرواز همزمان به نمایش گذاشت. بدنه V شکل زیرین و بالاتنه شبیه به هواپیمای سی‌گلایدر به آن اجازه می‌دهد تا مانند یک قایق روی سطح دریا به آرامی حرکت کند و با افزایش سرعت بتواند به هوا بلند شود و پرواز کند. سی‌گلایدر می‌تواند با بلند شدن از سطح آب به راحتی روی آب پرواز کند. علاوه بر این، اصطکاک را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و انرژی مورد نیاز برای حرکت در آب را پایین می‌آورد.
تصاویر حیرت‌برانگیز از حجم آب و گونه‌های جانوری دریاچه ارومیه در دهه ۵۰ شمسی را در ویدئو زیر ببینید.
حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از تمام ظرفیت‌های استان، آبفای کشور و وزارت نیرو استفاده شد و نتیجه پیگیری ها، اجرا شدن خطوط پدافندی مدنظر بود. خط پدافندی اول که برای افزایش دبی مسیر تصفیه خانه سامان بود اجرایی و آب به شهرکرد منتقل شده است. طرح پدافندی دوم (عمان به سامانی) نیز وارد مدار شده، اما خط پدافندی سوم (طرح فدک) شروع به کار کرده، اما احتمالا تا ۲ الی ۳ روز آینده آب به شهرکرد برسد.
چشمه کوهرنگ که ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهرکرد را تامین می‌کند، در سیل‌ها و باران‌های اخیر گل‌آلود شده است. وزیر نیرو می‌گوید نبود تصفیه‌خانه بین چشمه و شبکه مصرف باعث اختلال در تامین آب مردم شده و الان برای رفع موقت مشکل میزان ورودی آب شهر از چاه‌ها را افزایش دادیم. شرکت آب‌وفاضلاب گفته تا دو روز آینده مشکل آب شرب برطرف می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ