سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: به طور متوسط سالانه حدود ۵ میلیارد دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم با رویکرد حمایتی صدور محصولات کشاورزی افزایش یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی گفت: سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات رسمی در این حوزه داریم و برنامه داریم این میزان صادرات به یک میلیارد دلار سالانه طی ۵ سال برسد.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: دانش‌بنیان‌ها موجب ۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی سالانه در حوزه دارو شده اند و در حوزه امنیت غذایی و پزشکی نیز دستاوردهای خوبی داشته اند.
منصور حقیقت پور: مگر این مملکت چقدر ظرفیت دارد که برای یک تصمیم لجوجانه جریانی خالص گرا سالانه صد میلیارد دلار فقط در فروش نفت ضرر دهد.برادر عزیزم جناب آقای رئیسی کاش تمهیدات را انجام می دادی و بعد جراحی می کردی. منبع: خبرآنلاین
طبق آمار منتشره در بولتن آماری سالانه ۲۰۲۳ اوپک، ارزش صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۲۲، به ۴۲.۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ارزش صادرات نفتی سه سال گذشته، بالاتر بود.
سخنگوی دولت عراق میزان واردات سالانه گاز از ایران را اعلام کرد.
پیش‌بینی می‌شود که بازار نانولوله‌های کربنی در سال ۲۰۳۰ به رقم ۹۷٫۶۴ میلیارد دلار برسد که این رقم نشان از رشد سالانه ۱۳٫۲۵ درصدی دارد. این رقم در سال ۲۰۲۲، در حدود ۳۸ میلیارد دلار بوده است.
وزیر نفت گفت: با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی علاوه بر جبران ناترازی گاز سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت.
ایران3 برابر میانگین جهانی مصرف انرژی دارد و سوخت‌های فسیلی از جمله گاز و فرآورده‌های نفتی این شدت بالاتراسـت و سـالانه ۸۰ میلیون یارانـه سـوخت پرداخت می شود.
مدیرکل ساخت وتوسعه راه آهن منطقه ۲ گفت: با اجرا شدن پروژه راه آهن رشت- آستارا، سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری در بردارد.
میزان واردات تلفن‌همراه به کشور حدود ۴.۵ میلیارد دلار است؛ از این بین، سالانه بیش از ۱.۵ میلیارد دلار به گوشی‌های لوکس اختصاص می‌یابد که ۹۰ درصد آن صرف واردات گوشی‌های آیفون می‌شود.
از زمانی که ایلان ماسک، توییتر را در اکتبر گذشته به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، تغییراتی را در این شرکت شبکه اجتماعی آغاز کرده که شامل طرح اشتراک جدید برای "توییتر بلو" است.
یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار قاچاق معکوس در کشور انجام می شود، گفت: سوخت و دارو به دلیل اختلاف قیمت سال‌هاست که قاچاق می‌شوند.
وزیر صمت تاکید کرد: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح ها به پایان نرسیده است؛ در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد لذا به جز مدیریت مصرف کاری نمی توانیم انجام دهیم.
دانشمند گفت: در حال حاضر رتبه شفافیت اقتصادی ایران در بین ۱۸۰ کشور ۱۴۸ است، همچنین وضعیت بهبود فضای کسب و کار نیز ایران دارای رتبه نازلی است، بر اساس آمار‌های موجود در سال ۱۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج می‌شود، این درحالیست که دولت برای جذب حداکثر سالانه دو میلیارد دلار سرمایه خارجی انواع و اقسام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها صورت می‌گیرد، در صورتی که اگر واقعا اوضاع کشور ثبات داشته باشد، از فرار سرمایه جلوگیری خواهد شد، از سویی به نظر می‌رسد، خروج سرمایه در حال حاضر سالانه بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار در سال است.
حجم عرضه ارز در سامانه نیما در روز دوشنبه مورخ ۲۳ آبان ماه, قریب به ۵ برابر میزان تقاضا بود و در دومین روز متوالی از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر شد.
حجم عرضه ارز در سامانه نیما در روز شنبه مورخ ۲۱ آبان ماه, بیش از ۵ برابر میزان تقاضا بود.
حجم عرضه ارز در سامانه نیما در روز شنبه مورخ ۲۱ آبان ماه, بیش از ۵ برابر میزان تقاضا بود.
قالیباف همچنین یادآور شد: «تولیدکنندگان در تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز روبه رو هستند، از همین رو به وزارت نیرو نیز گفتیم در صرفه جویی و نوع مصرف و تنظیم توزیع گاز و برق نباید به گونه ای عمل کنیم که از آن جا که صدای تولید دیرتر در می آید آن را حذف کنیم زیرا آثار و تبعات آن بسیار سنگین است، در واقع ظلم به السویه عدل است.»
روزنامه ایران با وعده تجارت ۸ میلیاردی با روسیه تا ۷۰۰ روز دیگر نوشت: تجارت میان ایران و روسیه پس از جهش سال گذشته هم اکنون ۲ میلیارد دلار است.
تاسفانه منابع خبری در این باره، بیشتر منابع خبری خارج از ایران است و اخبار مذکور نشان می دهد که اتحادیه اروپا در عمل منعی در احیای برجام به عنوان واسطه مشاهده نمی کند. در آمریکا هم سکوتی که وجود دارد بیشتر نشاندهنده وضعیت داخلی ایران است یعنی دولت آمریکا در حال ایجاد فضای پذیرش داخلی است.
اهواز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی سالانه به ۹۰ میلیون تن رسیده و پیش‌بینی می‌شود از محل صادرات این محصولات ۱۸ میلیارد دلار ارز برای کشور به دست آید.
عباس عبدی نوشت: فراموش نکنیم برخی مدارس غیرانتفاعی موجود در ایران از نظر آموزشی در سطح بهترین مدارس جهان هستند، لذا سالانه ده‌ها میلیون تومان شهریه می‌گیرند که چندان فرقی با مدارس مشابه خارج ندارد، ولی تاسیس دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌های درجه یک باشد، طبعا با شهریه سالانه کمتر از ۰۰۰/۵۰ دلار یا ۵/۱ میلیارد تومان سالانه ممکن نیست و این رقمی است که کشش پرداخت آن در ایران وجود ندارد، لذا ترجیح می‌دهند پس از کارشناسی فرزندان خود را راهی دیار غرب کنند، ضمن اینکه افول سطح آموزشی دانشگاه‌های دولتی نیز از همین فرآیند تاثیرپذیرفته است.
یک فعال سیاسی با محاسبه سود سالانه کشور از توافق در پرسشی مطرح کرد: دشمن چقدر به کاسبان تحریم پورسانت می دهد که جلوی این درآمد بزرگ بایستند؟
با توجه به محرومیت امید عالیشاه باید علیرضا بیرانوند را کاپیتان اول پرسپولیس در شروع لیگ جدید دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ