علی لاریجانی که امروز بر «جریان خالص‌سازی» می‌تازد و به آنان کنایه می‌زند؛ بیست سال قبل، یکی از چهره‌های محوری و موثر همین جریان بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی لاریجانی گفت: در قانون اساسی چند وزراتخانه فقط نام برده شده که شامل وزارتخانه‌های اطلاعات، خارجه، دفاع و دادگستری است. اتفاقا این‌ها را نمی‌شود منطقه‌ای کرد. به نظرمن باید دولت را دو قسم کنیم، یک قسم وزرای ستادی و یک قسم وزرای منطقه ای. وزرای منطقه‌ای مسئول چند استان می‌شوند، از مجلس هم رای اعتماد می‌گیرند.
منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا می گوید: ما که منطق بلند داریم چرا از مذاکره با آمریکا بترسیم؟ ما الان با آمریکا مذاکره می‌کنیم، اما آمریکایی‌ها در یک اتاق دیگر نشسته اند. مگر ما با آمریکا در عراق مذاکره نکردیم؟ مگر در آن مذاکره باختیم؟ مگر ما با آمریکا در افغانستان مذاکره نکردیم؟ مذاکره‌کننده‌های ما اگر محکم باشند، با تکیه بر آرمان‌های انقلاب حرفشان را می‌زنند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم و مشاور رئیس مجلس دهم گفت: آقای لاریجانی اندیشه و فکر رهبر معظم انقلاب را همیشه پیروی می‌کنند و حتما هم ایشان به دنبال این خواهد بود که نسبت به بیانات آقا درباره انتخابات صحبت کند و ورود کند و قطعا احساس تکلیف می‌کند و درباره انتخابات سالم، باامنیت و پرشور و رقابتی حتما صحبت خواهند داشت. حقیقت‌پور: شایعه پناهندگی لاریجانی از طرف سارقان ادب و اخلاق سیاسی بود
یوسفیان ملا در واکنش به اینکه آیا لاریجانی به اسکاتلند رفت‌وآمد دارد یا خیر، تصریح کرد: خیر اصلا لاریجانی به اسکاتلند نرفته است، در حقیقت آخرین باری که او به خارج از کشور رفت مربوط به مراسم اربعین سال گذشته است که به کربلا رفت و امسال هم قصد دارد در مراسم اربعین شرکت کند. واقعیت امر این است که لاریجانی قصد سفر به اروپا، حتی کشور‌های خلیج فارس و هیچ کشور همسایه را نداشته و ندارد.
علی لاریجانی، از خرداد ۱۳۸۷ تا خرداد ۱۳۹۹ رئیس مجلس شورای اسلامی بود. گرچه لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد، اما صلاحیت وی توسط شورای نگهبان رد شد.
«آقای لاریجانی تصمیم برای ورود به انتخابات مجلس ندارد. افرادی که می‌گویند ایشان به انتخابات ورود می‌کند، بهتر است دلایل خود را نیز مطرح کنند. آقای لاریجانی صراحتا اعلام کرده بود که قصد ورود به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ندارد. چند ماه پیش من در مصاحبه‌ای این موضوع را اعلام کردم و از ایشان نقل قول کردم و خود آقای لاریجانی نیز سخن من را مورد تایید کرد. هم اکنون نیز تکرار می‌کنم که ایشان قصد ورود به انتخابات را ندارد و اگر قرار بود وارد شود، در انتخابات یازدهم وارد می‌شد و دلیلی وجود نداشت که حضور خود را برای یک دوره قطع کند.»
کیهان: اظهارات برخی سخنرانان هم نقاب از چهره واقعی و منافقانه مدعیان اصلاح‌طلبی برمی‌داشت و انتشار سخنان آن‌ها در تلویزیون برای جریان نقاق و برانداز گران تمام شد؛ بنابراین جای تعجب است که چرا باید به جای منافقین و براندازان، آقای انتظامی از پخش گزارشی مستند درباره کنفرانس برلین ناخرسند باشد و نسبت به خدمت مهم آقای لاریجانی در روشنگری افکار عمومی ایجاد تردید و تشکیک کند؟
لاریجانی ظاهرا همچنان از رویه فراگیر شده در درون جبهه اصول‌گرایان دلخور است، اما این بدین معنا نیست که او کلیت حضور در صحنه و انتخابات را رد کند. او می‌خواهد به جریان نواصول‌گرایان طرفدار یک‌دست شدن حاکمیت که همچنان دغدغه‌شان تداوم یکپارچه ماندن قدرت نزد خودشان است، اطمینان دهد که فعلا نمی‌خواهد چالشی برای آن‌ها باشد
مهاجری گفت: نتیجه رفتار جریانی که دنبال خالص‌سازی است، به انهدام رکن اصلی جمهوری اسلامی یعنی اتکا به رای واقعی مردم منجر می‌شود و از مردمسالاری، یک کاریکاتور مضحک به نمایش می‌گذارد.
زیباکلام گفت: با توجه به عدم موفقیت دولت رئیسی، خصوصا در حوزه اقتصادی، فکر می‌کنم تعداد افرادی مانند لاریجانی روز به روز افزایش می‌یابد. زیرا این سوال ایجاد می‌شود که یکدست شدن حاکمیت و قوای سه‌گانه که رخ داده است، به کجا رسیده است. در این شرایط نه‌تنها پیشرفت نکرده‌ایم که درنتیجه عملکرد دولت رئیسی یک گام هم به عقب حرکت کرده‌ایم.
گمانه‌زنی درباره قصد علی لاریجانی برای ورود به رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و تکذیبیه ای او در این باره در فضای سیاسی و روزنامه‌های صبح کشور بازتات پررنگی داشته است. در مطلب پیش رو گزیده ای از این موضع گیری‌ها را می‌خوانید.
یک منبع آگاه گفت: علی لاریجانی هیچگونه قصدی برای ورود به انتخابات مجلس ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوادث اخیر به صورت حقیقی خاکپاشی صورت گرفت و رسانه‌ها آن را بزرگ کردند.
علی لاریجانی گفت: شیوه من این است که با مسائل و مشکلات مثبت برخورد کنیم و باید به دنبال علاج درد باشیم.
خاطره علی لاریجانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی وقت از روزهای ابتدایی جنگ ۳۳ روزه لبنان را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
مشاور رهبری انقلاب تاکید کرد: درست است که مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما حریف و دشمن ما سناریوی بزرگتری را به وجود آورده است و دیگر مسئله کلیت ایران مطرح است و باید در برابر آن به تعبیر رهبری ید واحده بود.
علی لاریجانی گفت: قانون حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و من فکر نمی‌کنم پناه بردن به قانون، مسأله اصلی در این زمینه باشد. باید پشت این سنگر را بلاوجه نگیریم. مثلاً در مورد ماهواره آیا قانون نیست؟ چرا هست، ولی چرا برخورد نمی‌شود باید خوب فکر کنیم و ببینیم درد و درمان چیست.
عکسی از حضور علی لاریجانی در راهپیمایی اربعین رامی بینید.
عکسی متفاوت از علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در راهپیمایی اربعین منتشر شده است.
معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: آقای لاریجانی از مدت‌ها پیش جلسات ستادی و هم‌اندیشی و دیدارهای گسترده با چهره‌های سیاسی را کلید زده و درصدد است تا چهره اصلی مجلس آینده باشد.
عملکرد ابراهیم رئیسی در یک سال گذشته این تفکر را میان اهالی سیاست ایجاد کرده است که او احتمالا تنها رئیس جمهور تک دوره‌ای ایران شود، در این صورت بعید نیست لاریجانی بار دیگر پا به عرصه رقابت گذاشته و با کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۴ بخواهد رقیب را از میان به در کند.
برخی از کانال های تلگرامی، از انتصاب علی لاریجانی به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه خبر دادند.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم گفت: اما نهایتا سران سه قوه، مصوب کردند که بنزین گران شود. در آن سه‌شنبه معروف که ۳ روز قبل از گرانی بنزین بود، علی لاریجانی باز هم به نمایندگان نگفتند که قرار است بنزین گران شود، تنها یک استمزاج جدی‌تر را در جلسه غیرعلنی مطرح کرد و دیگر به موضوع پرداخته نشد تا اینکه نهایتا موضوع اعلام عمومی شد و شوکی در جامعه به وجود آمد.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده زیتون گفت که در اسناد این پرونده چیزی به نام آقای لاریجانی ندیدم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ