«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که وضعیت اضطراری در قبال سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با تمدید وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با عراق، مدعی شد که هنوز موانعی در عراق وجود دارد که برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا تهدید فوق العاده محسوب می شود.
رئیس جمهور آمریکا به احیای روابط بسیاری از کشورهای عربی با سوریه واکنش نشان داد.
زیدآبادی نوشت: اگر جمهوری اسلامی قصد خروج از این وضعیت را دارد، بهتر است تا دیر نشده با همین دولت بایدن به قرار و توافقی دست پیدا کند
پزشک سابق کاخ سفید با هشدار نسبت به شرایط جسمانی رئیس جمهور آمریکا گفت که وضعیت ذهنی رو به زوال وی، تمام آمریکا را در خطر قرار می‌دهد.
رئیس جمهور آمریکا دومین سخنرانی «وضعیت کشور» خود را ایراد کرد؛ نطقی که مثل همه سخنرانی‌های آقای رئیس جمهور خالی از نکته و گاف نبود!
بیگدلی گفت: اگر ایران بخواهد همین مسیر را ادامه دهد و اجازه ندهد که کارشناسان بیایند دوربین وصل کنند و سه منطقه مشکوک را برای بازدید معرفی نکنند، ممکن است در جلسه اینده شورای حکام قطعنامه تنبیهی علیه ایران صادر شود که به شورای امنیت می‌رود و بار دیگر تحریم‌های قبل از ۲۰۱۵ علیه ایران اعمال شود و حتی ممکن است بعد از شورای امنیت پرونده ما ذیل فصل هفتم منشور قرار گیرد که وضعیت خیلی خطرناک می‌شود.
بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس‌ جمهور آمریکا به دلیل وقوع طوفان های زمستانی امروز در کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در یک گفت‌وگوی ناگهانی با یکی از معترضان ایرانی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت برجام گفت، «برجام مرده است، اما ما مرگش را اعلام نمی‌کنیم». وقتی جو بایدن، این سخن را بر زبان آورد، در واقع چیز جدیدی مطرح نکرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، تردد حداقلی گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب همچون N ۹۵ برای روز‌هایی که شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد.
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.
کیم فریدکین گفت: جمهوری خواهان به راحتی روی تورم و مسائل اقتصادی تمرکز کرده اند که بسیار به نفع آنهاست. وضعیت اقتصاد بد است و این به حزب حاکم یعنی دموکرات ها ضربه می زند.
مهتاب نصیرپور با تاکید بر اهمیت توجه به مساله خشکسالی می‌گوید: همه مردم ما به نوعی اهمیت این مساله را حس می‌کنند. بویژه با اتفاقاتی که در اطراف‌مان رخ می‌دهد مانند فرو نشست زمین و خشک شدن بعضی رودخانه‌ها و دریاچه‌ها همه متوجه شده‌ایم مساله خشکسالی در کشور ما مقوله‌ای است بسیار مهم که باید به آن توجه کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آنچه برای من منعکس شده این است که به نظر می‌رسد تنها ابزاری که در دسترس پوتین است، کشتار شهروندان اوکراینی، برای ترساندن آن‌ها و تسلیم کردنشان است».
بایدن باردیگر وضعیت اضطراری آمریکا در قبال سوریه را تمدید کرد.
با وجود اینکه ریاض اعلام کرده تصمیمش صرفا اقتصادی است، اما الگوی رفتاری عربستان در برهه‌های مختلف به ویژه در مقطع کنونی نشان می‌دهد که مقامات آل سعود راهبرد چندوجهی را از این تصمیم جدید خود دنبال می‌کنند که یکی از اضلاع این راهبرد تاثیرگذاری بر روند مذاکرات احیای برجام است که در حال حاضر در وضعیت بن‌بست قرار دارد.
ما در لحظه‌ای خطرناک‌تر از بحران موشکی کوبا قرار داریم نزدیک‌ترین لحظه‌ای که جنگ سرد به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل شد. متاسفم که بگویم اما به نظر می‌رسد رئیس جمهور ایالات متحده خطر را درک نمی‌کند یا مسئولیت‌های خود را درک نمی‌کند. سخنان بی‌پروای بایدن کمکی به صلح نیست. اظهارات پوتین نیز وضعیت را بدتر می‌کند.
در روز‌های اخیر، اعضای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز لحن مشابهی را در برابر ایران در پیش گرفته‌اند. با آنکه مقام‌های دولت بایدن در موضع‌گیری‌های خود نسبت به مذاکرات مربوط به احیای برجام حتی بیش از سه کشور اروپایی احتیاط به خرج می‌دادند، اما آن‌ها نیز پس از دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد‌های نهایی خود، ضمن ابراز ناامیدی از امضای سریع توافقنامه، بررسی گزینه‌های جایگزین برجام را پیش کشیده‌اند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور نوشت: اطلاعیه پیوست را به فدرال رجیستر ارسال کرده و بیان داشتم که وضعیت اضطراری که در اعلامیه ۷۴۶۳ در رابطه با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۲ وضع شد، یک سال دیگر برقرار خواهد بود.
وزیر اسبق امور خارجه گفت: با توجه به جمیع شواهد و وضعیت «بایدن» در آمریکا، منطقاً باید توافق صورت گیرد. با وجود این، پرونده هسته‌ای به ابزاری پرمنفعت برای معطل نگه داشتن ایران تبدیل شده است.
وزیر اسبق امور خارجه گفت: با توجه به جمیع شواهد و وضعیت «بایدن» در آمریکا، منطقاً باید توافق صورت گیرد. با وجود این، پرونده هسته‌ای به ابزاری پرمنفعت برای معطل نگه داشتن ایران تبدیل شده است.
وزیر اسبق امور خارجه گفت: با توجه به جمیع شواهد و وضعیت «بایدن» در آمریکا، منطقاً باید توافق صورت گیرد. با وجود این، پرونده هسته‌ای به ابزاری پرمنفعت برای معطل نگه داشتن ایران تبدیل شده است.
«"جو بایدن" را باید مقصر اصلیِ وضعیت کنونی در چهارچوب معادله هسته ای ایران دانست. وی در مقام و قامت یک رئیس جمهور ظاهر نشده و صرفا شایسته این است که از وی به عنوان محرک اصلی تبدیل شدنِ ایران به یک قدرت اتمی یاد شود.»
افزایش ساعت کاری ساتنا از امروز
یک تحلیلگر سیاست خارجی درخصوص امکان تحقق تضمین‌های خواسته شده توسط ایران از امریکا، می‌گوید که در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست. وضعیت داخلی و سیاسی در امریکا طوری نیست که آقای بایدن در آستانه انتخابات کنگره بخواهد ریسک کند و با دادن چنین امتیازی وارد یک رقابت و دعوای سنگین سیاسی و مطبوعاتی با حزب جمهوری خواه شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ