سفرای اتحادیه اروپا سخنرانی‌های مراسم «روز اروپا» در تل‌آویو را به‌دلیل مشارکت «ایتمار بن‌گویر» (وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو) لغو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفرای آکردیته جدید کامبوج، کلمبیا و پرو در تهران، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کردند.
وزیر امور خارجه کشور گفت: تاخیر در تبادل سفرا میان ایران و عربستان به علت تعطیلات سالانه در عربستان بود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی مانند سوئد باید هزینه میدان دادن به اهانت‌کنندگان به قرآن را دهند و لازم است سفرای سوئد از کشورهای اسلامی اخراج شوند.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط سوئد، واکنش نشان داد و خواهان اخراج سفرای سوئد از ممالک اسلامی شد.
رئیس جمهور در دیدارهای جداگانه با سفرای جدید فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند بر تلاش برای گسترش روابط فیمابین تاکید کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است.
سفرا، وابستگان نظامی و نمایندگان سازمانهای بین المللی مقیم جمهوری آذربایجان با سفر به شهرستان‌های زنگیلان و لاچین در جریان آخرین تحولات سیاسی، اقتصادی و بازسازی مناطق آزاد شده قرار گرفتند.
غیر از سفرنامه‌ها، تاریخ روشنی از آن دوران وجود ندارد. عمده‌ترین سفرنامه در این زمینه سفرنامه و خاطرات حاج‌سیاح محلاتی است که سفری به خارج (اروپا، آمریکا و هند) داشته و دیده‌هایش مشابه دیگران است، اما پس از بازگشت به کشور، سفری طولانی از بوشهر تا بیشتر شهر‌های ایران در غرب و شرق انجام داده و با قلمی شیرین و روان، شرح این سفر‌ها را نوشته است.
مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور هیات بلند پایه وزارت دفاع ترکیه و جمعی از دیپلمات‌ها و مقامهای دولتی، نمایندگان مجلس و اعضای احزاب سیاسی برگزار شد. در این مراسم سفرای کشورهای عربستان و چین نیز حضور داشتند. / فرهیختگان
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و کانادا را به علت دخالت در امور داخلی این کشور احضار شده‌اند.
بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، سفرای دو کشور هلند و ایتالیا  به این وزارتخانه فراخوانده شدند.
رئیسی رئیس‌جمهور در جمع سفرای خارجی گفت: جمهوری اسلامی از ماه‌ها پیش آمادگی خود را جهت نهایی‌کردن مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده و حسن نیت خود را هم نشان داده است.
فعال شدن بی‌سابقه اپوزیسیون در خارج از کشور و برگزاری دو تجمع بزرگ و البته حمایت از فشار‌های اتحادیه اروپا به ایران و ایجاد کمپین‌هایی همچون درخواست از وزرای خارجه اروپایی برای فراخواندن سفرایشان از ایران و اخراج سفرای ایران از جمله مواردی است که اعتراضات سال ۱۴۰۱ را از مورد‌های مشابه پیش از خودش متمایز می‌کند.
یک روزنامه عبری زبان فاش کرد، در پی بازدید روز چهارشنبه هیئتی از سفرای برخی کشور‌های اتحادیه اروپا از مسجد الاقصی بدون هماهنگی با طرف اسرائیلی، تنش و خشمی میان تل‌آویو و این کشور‌های اتحادیه اروپا ایجاد شد.
سفیر پیشین ایران در آلمان معتقد است که در هر حال وزارت خارجه در رابطه با اروپا ضعیف عمل کرده است. در فرصت‌سوزی در مورد برجام، مساله موضع ایران در خصوص جنگ اوکراین و البته مساله تظاهرات داخل کشور که این یکی دست وزارت خارجه نیست. دستگاه دیپلماسی ما باید به خوبی ساختار احزاب، رویکرد حزبی که روی کار است و حساسیت‌های احزاب را بشناسد.
جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه(۱۹ دی) ادر بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز نماینده ایران را احضار کردم تا قویا اعدام‌های شنیعی که اخیرا شاهد آن بودیم را محکوم کنم.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک از نشست مشورتی سفرای کشورهای عضو پیمان ناتو درپی اصابت دو موشک به خاک لهستان در نزدیکی مرزهای اوکراین خبر داد.
«محمدعلی محلاتی» معروف به سیاح در ۲۳سالگی، سفرِ ۱۸ ساله خود به دور دنیا (اقصی نقاط اروپا و آمریکای شمالی و همچنین کشور‌های شرق ازجمله ژاپن و هندوستان) را آغاز کرد. او جهانگرد معروف و نخستین ایرانی بود که پا به خاک قاره آمریکا گذاشت و به همین دلیل به حاجی سیاح معروف شد.
نشریه آمریکایی پولیتیکو مدعی شد در نامه ارسالی به سفرای اتحادیه اروپا گفته شده است که مجازات ایران «تاثیر زیانباری بر روابط ایران و اروپا که در حال حاضر در شکننده‌ترین وضعیت است خواهد داشت.»
اولین اتومبیل در ایران اوایل قرن ۲۰ وارد کشور شد. در سال ۱۲۸۱ شمسی (۱۹۰۲ میلادی) بود که مظفرالدین شاه در اولین سفری که به اروپا داشت با این وسیله نقلیه آشنا شد.
سفرای جدید ایران در کلمبیا و ایتالیا در آستانه عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از محل ماموریت و برنامه‌های خود ارائه کردند.
وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که کشورش رفتارهای مداخله جویانه دیپلمات های دیگر کشورها را تحمل نخواهد کرد.
سفرای جدید ایران در موریتانی،آلمان سنگال و کاردار کشورمان در ماداگاسکار با رئیس دستگاه دیپلماسی دیدار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ