امید است هر‌چه زودتر برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات بانکی مهاجران افغانستانی تدابیری اندیشیده شود. این موضوع ابعاد و پیامد‌های حقوقی و آسیب‌شناسانه مهم دیگری از‌جمله شفاف‌شدن روابط کاری و مالی با مهاجران افغانستانی دارد که در این یادداشت به آن پرداخته نشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس سازمان ثبت احوال گفت: برای این تجمیع دستگاه‌های مختلف به زیرساخت‌های گوناگون نیاز دارند، اما با بانک ملی ایران تفاهم کردیم، ظرف مدت سه ماه با توجه به کارگروهی که تشکیل شده است نیاز‌های مربوط به این اقدام را فراهم کنیم و ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم، این کار در مدت سه ماه انجام شود.
نماینده مردم خمین در مجلس گفت: اجرای طرح جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت هنوز قطعی نشده است، اما مزایا و معایبی دارد که دولت باید به آن توجه کند.
صادقی گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد.
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: اکثر افراد در زمان خرید، کارت بانکی و رمز خود را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند و به راحتی طعمه اسکیمر می‌شوند.
مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: طرح آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی و براساس کد ملی، حداکثر تا پایان تیر آغاز می‌شود تا کارت‌های سوخت فعلی حذف شوند.
ابراهیم رئیسی گفت: بانک‌ها سه دسته اند، یک بانک سالم و خوب دوم بانک‌هایی هستند که دارای مشکل هستند، ولی امکان اصلاح و احیا دارند سوم بانک‌های مشکل دار است که امکان اصلاح ندارند و این‌ها از گردونه نظام پولی بانکی حذف خواهند شد. با موسسه پولی و بانکی که به مقررات تن نمیدهد نمی‌توان مسیر را ادامه داد و باید این وضعیت متحول شد و این در برنامه کاری دولت تعریف شده است.
مشتریان بانک ملی می توانند در هر ساعت از شبانه روز و بدون داشتن دغدغه زمان از خدمات بانکداری اینترنتی و غیرحضوری این بانک از طریق سامانه بام بهره مند شوند.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: تلاش داریم تحولات و اصلاحات اقتصادی عمیقی در کشور آغاز شود اما مشکل فشارهای اجتماعی را داریم که باید گفت برای این تحولات، صبر و حوصله می خواهیم. با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فضاسازی گسترده ای شد و مقداری کار را متوقف کردند که به نظر من باید این تحولات را سریع ادامه دهیم.
OpenAI ادعا دارد که تمام مشکلات امنیتی قبلی را برطرف کرده است و اکنون در طرحی اختصاصی مبلغ ۲۰ هزار دلار را برای یافتن هر مشکل امنیتی به متخصصان می‌پردازد. درهرحال توصیه می‌شود که از به‌اشتراک‌گذاشتن اطلاعات شخصی خود مثل نام کامل، آدرس محل سکونت یا کار، شماره تماس و جزئیات بانکی در گفت‌وگو با چت‌بات‌های هوش مصنوعی خودداری کنید
بانک مرکزی باتوجه به تغییر سطح عمومی قیمت ها و شرایط کلان اقتصادی کشور، انواع و حداکثر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را پس از سه سال از ابلاغ آخرین بخشنامه در این باره، به روزرسانی و تعدیل کرد.
برخی از اتباع افغانستانی به دلیل اینکه کارت بانکی ندارند نمی‌توانند بلیت الکترونیکی مترو تهیه کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت احتمالا از سال آینده آغاز شود.
در حالی که بهای دلار در آخرین به روزرسانی سایت بازار متشکل ارزی به رقم ۴۵۲۰۷ تومان در صرافی‌ها رسیده است، بانک مرکزی از آغاز به کار فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از فردا خبر داد و تاکید کرد این مرکز  دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود.
در حالی که بهای دلار در آخرین به روزرسانی سایت بازار متشکل ارزی به رقم ۴۵۲۰۷ تومان در صرافی‌ها رسیده است، بانک مرکزی از آغاز به کار فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از فردا خبر داد و تاکید کرد این مرکز  دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود.
در حالی که بهای دلار در آخرین به روزرسانی سایت بازار متشکل ارزی به رقم ۴۵۲۰۷ تومان در صرافی‌ها رسیده است، بانک مرکزی از آغاز به کار فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران از فردا خبر داد و تاکید کرد این مرکز  دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود.
رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفت: شاهدیم که در برخی موارد خودپردازهای بانکی خالی از پول نقد هستند یا درست کار نمی‌کنند و مردم ناچارا برای دریافت پول نقد به پمپ بنزین‌ها مراجعه می‌کنند و نمی‌دانیم دقیقا باید چکار کنیم که نه شرمنده مردم شویم و نه مشکل قانونی و مالیاتی داشته باشیم. درخواست ما این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی سریعا اظهارنظر و تدبیر کنند.
امروز بانک مرکزی سقف عرضه ارز به متقاضیان دارای کارت ملی را از ۲۰۰۰ به ۵۰۰۰ یورو افزایش داد. همچنین سایت بازار متشکل ارزی با تغییراتی همچون حذف بخش دلار و یورو توافقی همراه شد؛ روندی که نشان از پایان سیاست دلار توافقی داشت.
«اگر رئیس بانک مرکزی از دلال‌های کلان و مافیای بازار ارز خبر نداشته باشد باید در بانک مرکزی را تخته کنند و کلیدش را تحویل دهد. می‌خواهم بگویم تا امروز هر فردی در این جایگاه قرار داشته کاملا می‌دانسته در بازار چه خبر است. ولی مشکل اینجاست که درگیری با مافیا و قاچاقچیان ارز و خیلی از این پتروشیمی‌هایی که با ارز ارزان خوراک تهیه می‌کنند، اما ارز درآمد خود را در بازار آزاد به جای بازار نیما به فروش می‌رسانند، بسیار کار سختی است.»
سمنان- رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریالی با استفاده از ترفند اجاره کارت بانکی در سمنان خبر داد.
تصاویری ضبط شده توسط دوربین‌های بانک از لحظه سرقت ماهرانه و گروهی دو سارق از یک خانم با ترفند عجیب را ببینید./ منبع: خبرآنلاین
وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: عده‌ای هستند که هویت‌هایشان نامعلوم است و سازمان بهزیستی پیگیری می‌کند مشکل آن‌هایی که کارت ملی و شناسنامه ندارند برطرف شود.
رئیس هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از اتصال کارت راهنمایان گردشگری به سیستم بانکی و حذف دهک‌بندی در بودجه ۱۴۰۲ به‌عنوان دو موضوع مهم قابل‌پیگیری نام برد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ معتقد است که نظام بانکی و صدور کارت‌های بانکی باید به سمت‌وسویی برود که در نهایت هرفردی بتواند با کارت ملی خود به عنوان کارت بانکی خرید کند. این در حالی است که معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید تقریباً نمونه‌ای در سطح دنیا از تجمیع کارت‌های بانکی با این قبیل کارت‌ها وجود ندارد.
هنوز مشخص نیست که مدیران این بانک باز هم تسهیلات را در قالب ۱۲ میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند یا خیر. اما به نظر می‌رسد که مبلغ وام قرض الحسنه به علت محدودیت اعتبار کمتر از میزان وام مرابحه باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ