در تاریخ ۱۰۰ ساله جمهوری ترکیه، تنها ۲ بار میزان مشارکت مردم ترکیه از ۷۰ درصد پایین آمده و روی عدد ۶۴ درصد ایستاده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه طبق اسناد تا سال ۲۰۳۰ آمریکا قدرت جهانی را از دست می‌دهد، تصریح کرد: سال ۲۰۳۰ از نظر آمریکایی‌ها سرنوشت‌ساز است در حال حاضر شاهد افزایش چالش‌ها و تعارضات سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا هستیم که احتمال می‌رود در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به تعارض امنیتی تبدیل شود.
این روز‌ها همه شاهدیم که طرح دموکراسی‌خواهی، آزادی‌خواهی و انتخابات سرنوشت‌ساز و آزاد در متن مردم، تب بالایی است. یعنی مردم اشتیاق زیادی به انتخابات مهندسی شده با نتایج معلوم ندارند و خواستار انتخاباتی آزاد و دموکراتیک هستند. مردم به انتخابات مبهم، علایم مثبتی نشان نمی‌دهند. کما اینکه در انتخابات گذشته هم همین اتفاق افتاد و درصد مشارکت پایینی ثبت شد. بنابراین تقریبا حاکمیت، تکلیف خود را با بخش‌هایی از مردم مشخص کرده و بخش‌هایی از شهروندان هم تکلیف خود را با چنین انتخاباتی روشن کرده‌اند. بخش‌هایی از حاکمیت هم نشان داده‌اند به یک حداقل از مشارکت اکتفا کرده و اکتفا می‌کند.
تیم منتخب کشتی آزاد ایران در روز اول آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی، سه نماینده روی تشک خواهد داشت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و در این هشت ماه مانده تا انتخابات، به نظر می‌رسد فضای سیاسی کشور، متاثر از جدال‌های لفظی دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب پیرامون این انتخابات سرنوشت ساز باشد.
در آستانه دور دوم انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری ترکیه، وزیر کشور ترکیه در مصاحبه رسانه‌ای با انتقاد از سیاست‌های مداخله‌جویانه غرب گفت که آمریکا تمایلی به استقرار دموکراسی در ترکیه ندارد.
سرنوشت انتخابات ترکیه از آن جهت که این کشور همسایه شمالی ایران است و روابط نزدیکی با کشورمان دارد در روزنامه‌های امروز کشور مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است.
رئیس جمهور ترکیه به انتقاد رئیس حزب اپوزیسیون و رقیب جدی وی از مداخله انتخاباتی روسیه در انتخابات سرنوشت‌ساز پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه واکنش نشان داد.
در آستانه انتخابات سرنوشت ساز در ترکیه، اردوغان برای افزایش شانس پیروزی خود در انتخابات مدعی شد سرکرده «داعش» در سوریه پس از مدت‌ها تعقیب و گریز توسط عوامل اطلاعاتی ترکیه به هلاکت رسید.
مردم ترکیه در حالی قرار است در ۲۴ اردیبهشت جاری به پای صندوق‌ رای بروند که گمانه‌زنی‌ها و حواشی این انتخابات سرنوشت‌ساز از مدت‌ها پیش، افکار عمومی و محافل رسانه‌ای را به خود مشغول کرده است.
در جریان نشست خبری دیشب اردوغان با خبرنگاران در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ماه جاری، برای مدتی طولانی پوشش زنده این مراسم به طور معناداری متوقف و سوژه داغ محافل شبکه‌های اجتماعی در ترکیه شد.
نظر به اتفاقات مهم سال آینده از جمله برگزاری دو انتخابات سرنوشت‌ساز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اعتبار و مشروعیت نظام در گرو اصلاحات جدی در زمینه‌های مختلف از جمله اصلاح رویکرد به روند انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها و اقداماتی در جهت تنش‌زدایی و رفع التهابات در داخل کشور و تمکین و احترام به خواست‌های مردم برای جلب مشارکت و ترمیم اعتماد عمومی است.
اسامی نفراتی که ۱۲ رای تاثیرگذار مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری را برعهده دارند، مشخص شد.
کمیته فنی وزنه‌برداری باید یک تصمیم مهم و سرنوشت ساز برای تیم ملی بگیرد که حساس ترین انتخاب فدراسیون انوشیروانی محسوب می شود.
رئیس فدراسیون فوتبال فردا برای حضور در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا به بحرین سفر می‌کند.
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی وارد پنجره مهم و سرنوشت ساز پنجم انتخابی جام جهانی می‌شود که به دلیل برخی جابه‌جایی‌ها و تغییرات، شرایطی متفاوت از دیگر پنجره‌ها دارد.
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی وارد پنجره مهم و سرنوشت ساز پنجم انتخابی جام جهانی می‌شود که به دلیل برخی جابه‌جایی‌ها و تغییرات، شرایطی متفاوت از دیگر پنجره‌ها دارد.
تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، دو دیدار سرنوشت ساز را برابر چین و استرالیا پیش رو دارد.
آمریکا امروز (سه‌شنبه) مصادف با هشتم نوامبر (۱۷ آبان) با انتخابات سرنوشت‌ساز دو مجلس کنگره روبروست؛ سنا و مجلس نمایندگان. در این انتخابات که عنوان آن "انتخابات میان‌دوره‌ای" است و زمان آن دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد، یک سوم کرسی‌های سنا و تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شوند.
گزینه احتمالی جانشینی نخست وزیر انگلیس، در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز این کشور وعده‌ داد که برای مقابله با هزینه بالای انرژی به سرعت وارد عمل شود.
میلاد محمدی مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران جایگاهی در ترکیب اصلی تیم آاک یونان ندارد و احتمال می‌رود تا پایان مهلت نقل و انتقالات فوتبال اروپا از این باشگاه جدا بشود.
برخی چهره‌های سیاسی و تحلیلگران عراقی بر این باور هستند که نتایج گفتگو‌های سیاسی و حکم احتمالی دستگاه قضایی عراق در هفته جاری احتمالا به مناقشه خروج از بحران سیاسی و ازسرگیری جلسات پارلمان عراق جهت تکمیل روند سیاسی با انتخاب یک رئیس جمهور جدید و تشکیل کابینه‌ای جدید پایان خواهد داد.
یک جلسه سرنوشت‌ساز با حضور اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون تکلیف ترکیب نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال را روشن می‌کند.
جریانی که در مکاتبات بین المللی علیه منافع فوتبال ید طولایی داشته شب گذشته بازی عجیبی را علیه منافع فوتبال رقم زد.
فدراسیون فوتبال در حالی تا هجدهم مردادماه فرصت دارد تکلیف نامزدهای نهایی انتخابات فدراسیون فوتبال را مشخص کند که یکی از بندهای اساسنامه ممکن است باعث تغییر معادلات این انتخابات بشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ