در زمان‌های قدیم مردم این خط را با استفاده از قلم نی می‌نوشتند تا یک علامت «گوه‌شکل» روی لوح گلی ایجاد کنند. از همین رو خواندن و ترجمه این خطوط تا کنون بسیار دشوار بوده است. حالا، اما محققان در دانشگاه تل آویو و دانشگاه آریل یک مدل هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌اند که تمام این تلاش‌ها را ساده می‌کند. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به طور خودکار متن اکدی نوشته شده به خط میخی را گرفته و ترجمه انگلیسی آن را بیرون دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علیرضا جهانبخش فوتبالیست ملی پوش کشورمان که این روزها برای تیم فاینورد در لیگ هلند بازی میکند در حال ترجمه انگلیسی آهنگ ابی خواننده معروف است.
زیارت ناحیه مقدسه زیارتی است که به امام حسین علیه السلام اختصاص دارد. این زیارت ابتدا از «ناحیه مقدسه» امام زمان (عج) صادر و به یکی از نایبان خاص داده شده است. آنگاه از طریق ایشان به یکی از مشایخ شیخ مفید و سپس به دست این بزرگوار، آنگاه به دست سید مرتضی و ابن مشهدی رسیده است.
مترجمان هوش مصنوعی ممکن است شگفت‌ انگیز به نظر برسند اما بخش عمده‌ای از انسان بودن را نیز از بین می ‌برند. برای من استفاده از زبان ماهیت انسان بودن است. وقتی صحبت می‌کنم نه تنها حقایق را بیان می‌ کنم بلکه شیوه ‌ای از وجودم را نیز در میان می ‌گذارم. از طریق انتخاب واژگان و لحن ‌های ظریف و تردیدهای کوچک و خطاهای احقانه ام این که من کیستم را فاش می کنم. من یک شخصیت نیستم بلکه یک شخص هستم.
دانشمندان متوجه شده اند به محض اینکه یک زنبور از شفیره به طور کامل بیرون آمد صدای خود را تغییر داده و با صدای بلندی شبیه بوق شیپور به زنبور‌های کارگر اطلاع می‌دهد که یک ملکه جدید و آماده باروری آماده است تا کندو را به دست بگیرد.
مدل جدید گوگل به‌خاطر ترکیب دو مدل زبانی، می‌تواند متن و گفتار را پردازش کند یا آن‌ها را بسازد. این موضوع کاربرد‌های AudioPaLM را افزایش می‌دهد و می‌توان از آن برای کار‌هایی مانند تشخیص صدا یا تبدیل صدا به متن استفاده کرد.
ترجمه صحبت‌های سید ابراهیم رئیسی برای نیکولاس مادورو در سفر او به ونزوئلا واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است. مترجم ابراهیم رئیسی در حال ترجمه صحبت‌های او عبارت «قدم شما روی چشم» را کلمه به کلمه ترجمه می‌کند و حتی با زبان بدن هم به چشمش اشاره می‌کند.
کلیپی از علی اکبر رائفی‌پور این روزها سوژه کاربران فضای مجازی شده است.
ناظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک پس از برگزاری مجمع انتخاباتی در ایران اعلام کرد که برگه‌ای را امضا نکرده و گزارش مجمعی که به گفته خودش باعث «سردرد» شده است را به فدراسیون جهانی می‌دهد.
ناظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک پس از برگزاری مجمع انتخاباتی در ایران اعلام کرد که برگه‌ای را امضا نکرده و گزارش مجمعی که به گفته خودش باعث «سردرد» شده است را به فدراسیون جهانی می‌دهد.
مترجم گوگل یکی از محبوب‌ترین ابزار‌ها در زمینه خود به شمار می‌رود که می‌توان از آن در شرایط مختلفی مثل مسافرت در سایر کشورها، استفاده نمود. از جمله قابلیت‌های مهم آن می‌توان به ترجمه همزمان مکالمات و توانایی تشخیص خودکار متن موجود در عکس‌ها اشاره نمود. البته بسیاری از ویژگی‌های کاربردی آن مثل مورد دوم، در انحصار اپلیکیشن موبایل بوده؛ امری که نارضایتی کاربران نسخه تحت مرورگر را در پی داشته است.
مدیرکل موزه‌ها در نخستین نشست «کتاب‌موزه»، حمایت این اداره‌کل از تألیف، ترجمه و چاپ کتاب با موضوع موزه و موزه‌داری را اعلام کرد.
ترجمه اشتباه کپشن پست اینستاگرامی امباپه، باعث جنجال هایی در رسانه های هوادار یونایتد شد.
سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی با پیکان اتفاقات کنار زمین در لیگ ایران را به جنگل تشبیه کرد!
مشترکان سرویس تلگرام پریمیوم می‌توانند علاوه بر ترجمه چت خصوصی، ترجمه پیام‌ها در گروه یا کانال را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنند. کاربران سرویس پریمیوم اکنون می‌توانند با زدن نوار ترجمه در بالای صفحه، کل چت‌ها و پیام‌های گروه‌ها و کانال‌ها را ترجمه کنند.
یکی از عناصر تاثیرگذار در محبوبیت مرورگر کروم گوگل، موتور ترجمه سریع و دقیق وب‌سایت‌ها بوده و با تلاش این شرکت برای توسعه این قابلیت، به زودی، ترجمه متن داخل تصاویر هم راحت‌تر خواهد شد.
ترجمه رسمی ایتالیایی کجا برویم
اظهارات این مهره سیاسی غرب، در واقع ترجمه پیام تهدید غربی‌هاست مبنی بر این که اگر باج‌های دیگری مانند برجام ندهید، ما سیاست‌های آشوب‌افکنانه را در پی می‌گیریم. در واقع، شیطنت اخیر غربی‌ها برآمده از آسیب‌ها و خسارت‌های روند برجام در القای (نادرست) ضعف ایران است. مشابه این روند، پس از شکست فتنه سبز و تشویق غرب به انجام تحریم‌های فلج‌کننده توسط برخی سران و حامیان فتنه سبز بود.
روزنامه همشهری نوشت: به‌نظر شـما چـرا جمهـوری اسـلامی بایـد روی حجـاب پافشـاری کنـد و بـرای آن این‌قدر توهیـن بشـنود و هزینـه بدهـد؟ از آنجایی‌که کرامت انسانی و رشد استعداد‌های انسان برای جمهوری اسلامی مهـم اسـت، روی ایـن اصـل ایسـتاده اسـت و بـرای آن هزینـه می‌دهد.
پس از رونمایی از سری گوشی‌های فوق‌العاده شیائومی ۱۳، کمپانی Xiaomi از یک از محصول جدید از خانواده MIJIA رونمایی کرد. این گجت جذاب و منحصربفرد، قلم دیکشنری میجیا (MIJIA Dictionary Pen) نام دارد و در حال حاضر در حال جذب سرمایه برای تولید انبوه در آینده است. این دستگاه قابلیت‌های بسیار خاص و جالبی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
دانشجویان دانشگاه‌های دولتی برای ادامه تحصیل و یا کار به خارج از کشور، باید مدرک تحصیلی خود را در وهله نخست ترخیص کنند. آن‌ها باید مدرکشان که در گِرو دانشگاه است را آزاد کرده و به اصطلاح «تعهد خدمت آموزش رایگان» خود را لغو کنند. تمامی افرادی که در دانشگاه‌های دولتیِ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحصیل کرده‌اند، مشمول این امر می‌شوند.
سرمربی تیم ملی ایران در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی امروز خود صحبت هایی را درباره مردم ایران انجام داد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی از هرگونه پژوهش و تحقیق علمی و نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند.
بازیکن اسبق استقلال و مربی کنونی گل‌گهر واکنش جالبی نسبت به اتفاقات این هفته تیمش مقابل شاگردان ریکاردو ساپینتو دارد.
روزنامه‌های پرتغال در گزارش‌هایی به شروع خیره کننده مهدی طارمی در فصل جدید فوتبال این کشور با پیراهن تیم پورتو پرداخته‌اند. به نوشته روزنامه اوجوگو، کسب عنوان آقای گلی مهمترین هدف طارمی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ